Menu

گزارش: GTA 6 ابتدا در ابعاد کوچکتری عرضه خواهد شد و سپس با انتشار به‌روز رسان‌ها گسترش می‌یابد

بیش از یک سال از عرضه‌ی بازی جنجالی Red Dead Redemption 2 می‌گذرد. این عنوان در ابتدای انتشار خود با تحسین منتقدان روبه رو شد و فروش فوق العاده‌ای را تجربه کرد، اما کم کم گزارشاتی منتشر شدند که خبر از شرایط کاری بسیار سخت و وحشتناکی برای توسعه دهندگان این بازی می‌داد.

به گزارش پردیس گیم، در طول توسعه‌ی بازی Red Dead Redemption 2 که یکی از بزرگترین پروژه‌های تاریخ صنعت بازی‌ها می‌باشد، هزاران نفر همکاری داشته‌اند و بسیاری از آن‌ها شرایط بسیار سختی را تجربه کرده‌اند. بسیاری از کارمندان Rockstar Games مجبور بودند ساعات زیادی کار کنند تا بتوانند فرایند ساخت این عنوان را به اتمام برسانند. این خبر انتقاد بسیاری از افراد را به همراه داشت و زمینه را برای افشای اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط کاری استودیوهای بازی سازی آماده کرد.

همین مدت پیش بود که خبرهایی درباره‌ی ساعات کاری طولانی در استودیوی ناتی داگ منتشر شده بود. همچنین خبر رسید که سازندگان مجموعه‌ی Mortal Kombat نیز مجبور به انجام کارهایی مانند تماشای ویدئوهای بسیار خشن هستند تا بتوانند تکه تکه شدن و شکستن اعضای بدن را به بهترین شکل در بازی پیاده کنند و این موضوع باعث ایجاد مشکلات روانی در بعضی از کارمدان شده بود. همچنین به نظر می‌رسد سازندگان Call of Duty Black Ops 4 نیز فشار زیادی را در طول ساخت این بازی تحمل کردند.

اکنون به نظر می‌رسد که بعد از این گزارش‌ها شرکت Rockstar Games تصمیم گرفته تا از فشار کاری کارمندان خود کم کند و به همین دلیل قرار است عنوان مورد انتظار Grand Theft Auto 6 به شکل متفاوتی عرضه شود.

طبق گزارش جیسون شرایر، خبرنگار وب سایت Kotaku بازی GTA 6 قرار است همچنان اثر بسیار بزرگی مانند دیگر عناوین Rockstar Games باشد، اما ابتدا در ابعاد کوچکتری منتشر می‌شود و سپس از طریق به‌روز رسان‌های بعد از عرضه گسترش می‌یابد و کامل می‌شود. این کار علاوه بر کاهش فشار کارمندان باعث می‌شود تا احتمالا این بازی زودتر از زمانی که انتظار می‌رود در دسترس قرار بگیرد.

اخیرا دن هوسر، هم‌موسس شرکت Rockstar Games این کمپانی را ترک کرده است و شاید این کار او به دلیل تغییرات صورت گرفته در روند کاری باشد.