Menu

روایتی از آینده Gears Of War

یکی از عناوینی که در سالیان گذشته مورد توجه بازی‌بازان قرار داشته است سری Gears Of War است. این سری از بازی‌های که در انحصار شرکن مایکروسافت بوده و برای Xbox و Pc عرضه می‌شود جدای آنکه فروش و عرضه‌ای موفق را تجربه کرده است یکی از عناوینی بوده که دارندگان سایر پلتفرم‌ها نیز تمایل به تجربه این سری را دارند و این موضوع مخصوصا در سه عنوان اول این مجموعه مشهود بوده است.

به گزارش پردیس‌گیم به مناسبت عرضه Gears Of War:Tactics مسئول طراحی داستان این عنوان خانم بانی جین مصاحبه‌ای را در مورد این بازی و آینده سری GoW انجام داده است که توسط سایت Gamespot منتشر شده است. بازی Tactics اسپین آفی از نسخه اول این بازی است ولی با شخصیت Gabe Diaz پدر شخصیت Kait Diaz و خط داستانی نسخه پنجم ارتباط خواهد داشت.

خانم جین عنوان کرده است که تمرکز روی همین خط داستانی و شخصیت‌ها در عناوین بعدی وجود خواهد داشت و داستان‌های مربوط به این اشخاص توسعه خواهند یافت. طبق گفته خانم جین تیم سازنده در مورد ادامه داستان این سری نگرانی زیادی دارند و بیشتر هم در مورد شخصیت اصلی و قهرمان آن می‌باشد ولی ایشان معتقد است که همین خط داستانی با پردازشی بهتر پتانسیل بسیاری را در خود نهفته دارد.

یکی ازدغدغه‌های تیم سازنده برقراری ارتباط بین مخاطب و شخصیت‌های بازی است. در این مورد نیز خانم جین عنوان نمودند که همواره در پی بررسی این موضوع هستیم و در هر سری سعی می‌کنیم که عمق رابطه را بین بازی‌باز و شخصیت اصلی عنوان برقرار کنیم موضوعی که به خوبی در سه نسخه اول بازی رخ داد و بازی به علت برجسته بودن شخصیت قهرمان خود با کیفیت بالایی همراه بود و این موضوع که قهرمان آن بتواند این ارتباط را با مخاطب برقرار کند نجات دهنده هر عنوانی است.

همچنین وی تلویحا اشاره به تاثیر بازی Tactics در ادامه روند داستانی این فرانچایز اشاره کرده و همین طور عنوان نمودند به عنوان نمونه شخصیت Del که در نسخه چهارم حضور داشت پتانسیل بالایی با توجه به فاصله زمانی حدودا 25 ساله بین نسخه سوم و چهارم در دنیای بازی وجود دارد برای پردازش دارد و همیشه هواداران به دانستن این مدت زمان‌ها و سرگذشت شخصیت‌ها علاقه‌مند بوده و ما تمام سعی خود را می‌کنیم که بتوانیم فضای اصلی محیط بازی و شخصیت‌ها را حفظ کنیم تا تلاشی که در نسخه‌های پیشین صورت گرفته از بین نرود.

گرچند نسخه 5 این سری نتوانست آن‌طور که باید رضایت هواداران و منتقدین را جلب کند و مشکلاتی در شخصیت پردازی و روایت داستان داشت این‌طور به نظر می‌رسد که با توجه به صحبت‌های خانم جین سری GoW دوباره مسیر قبلی خود را پیدا کرده و عناوین فوق العاده‌ای مانند آنچه که در نسخه‌های اول و دوم شاهد بودیم در انتظارمان باشد.