Menu

۱۴ نکته‌ی اساسی برای داشتن بهترین تجربه از Final Fantasy VII Remake

"ترجمه و گردآوری شده توسط رضا مدرسی"

Final Fantasy VII Remake برخلاف پایبند ماندن به ریشه‌های خود، تفاوت‌های بیشتری نسبت به شباهت‌ها دارد. اگر بار اولی است که به سراغ این بازی می‌روید و نتوانسته‌اید نسخه‌ی کلاسیک را تجربه کنید، مطمئناً تجربه‌ای متفاوت در گیم‌پلی و داستان بازی به نسبت فن‌های دوآتشه‌ی سری خواهید داشت. با توجه به انتشار بازی، ما نیز تصمیم گرفتیم نکاتی حیاتی که برای داشتن بهترین تجربه در Final Fantasy VII Remake الزامی است گردآورده و خدمت شما ارائه دهیم. با نکات ذکرشده می‌توانید بهترین استفاده از زمان خود را در میدگار داشته باشید.

Materia چیست؟

یکی از بخش‌های مهم در سیستم مبارزات Final Fantasy VII Remake قسمتِ Materia است. این بخش شامل جادوها، مهارت‌ها و توانایی احضار است. Materia در Orbهای مختلف یافت می‌شود که با افزایش قدرت پایه‌ی هر کاراکتر، یکی از الزامی‌ترین موارد در اوایل بازی است، پس تا می‌توانید Materia جمع کنید.

کشتن دشمنان و استفاده از Materia باعث ارتقای قدرت شما در حوزه‌های مختلف می‌شود که طبیعتاً میزان تخریب و توانایی شما نیز همزمان افزایش پیدا می‌کند. برای مثال Fire تبدیل به Fira، Blizzard تبدیل به Blizzara و Cure تبدیل به Cura می‌شود که همه فُرم قوی‌تر نسخه‌ی اصلی خود هستند. در طول بازی افزایش قدرت جادوهای خود را در اولویت بگذارید. گاهی اوقات که با جادو به یکی از دشمنان حمله می‌کنید، احتمال این‌که همزمان دو نفر هدف قرار گرفته شوند نیز وجود دارد.

یکی دیگر از خوبی‌های Materia این است که با افزایش قدرت Healing برای یکی از همراهان، همیشه کسی در گروه وجود دارد که به کمک بقیه آمده و آنان را از مرگ حتمی نجات دهد.

نکته‌ی پایانی این که حتماً Barrier Materia را بخرید. در اواخر بازی شاید Barrier Materia را به صورت رایگان بدست آوردید، اما با خرید آن در ابتدا، می‌توانید یکی از بهترین موارد کمکی برای مقابله با حملات دشمن را دراختیار داشته باشید.

Inventory بزرگتری داشته باشید

همانطور که در مورد قبلی گفته شد داشتن Materia بسیار مهم است، اما برای رسیدن به این درجه، باید Inventory بزرگتری داشته باشید تا بتوانید از انواع مختلف Materia بهره‌مند شوید. پس اگر پولی دستتان را گرفت (!) در وهله‌ی اول ‌Slotهای بیشتری برای خود تهیه کنید و سعی بر گسترش Inventory داشته باشید. درکنار جاهای خالی بیشتر برای ذخیره‌ی آیتم‌ها، قدرت دفاعی شما نیز با Inventory بزرگتر افزایش خواهد یافت. با انجام چندین ماموریت فرعی در اوایل بازی، به اندازه‌ی کافی Gil بدست خواهید آورد، پس خسیس نباشید و Slot های بیشتری برای کاراکترتان فعال کنید.

مراحل فرعی را پشت گوش نیاندازید

شاید با خود بگویید که تجربه‌ی داستان مهم‌ترین ملاک من برای گذراندن وقت است، اما باید بگویم که مراحل فرعی نیز داستان بسیار عمیق و گاهی ضروری درخود جای داده‌اند. برای مثال با انجام ماموریت‌های فرعی است که به پیشینه‌ی Cloud و Tifa پی می‌برید و از دوستی چندین ساله‌ی آنان آگاه می‌شوید. همچنین قدرت‌ها، سلاح‌ها،Materia و بسیاری موارد دیگر تنها در مراحل فرعی گنجانده شده‌اند و در داستان اصلی یافت نمی‌شوند.

یکی از مهم‌ترین مراحل فرعی در بازی، ماموریت‌هایی هستند که Chadley به شما خواهد داد. به پایان رساندن رشته مراحل Chadley او نوع خاصی از Materia درست می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید نقاط ضعف دشمن را یافته و راحت‌تر با آنها مبارزه کنید. یکی دیگر از Materia هایی که Chadly می‌سازد و قابل خرید خواهد بود، به شما اجازه می‌دهد با احضار موجوداتِ ویژه‌ی Final Fantasy VII Remake آنان را به خدمت خود درآورده و در زمان نیاز استفاده کنید.

حملات خود و ATB را بشناسید

در اوایل بازی نیز به این مسئله پی خواهید برد که مبارزات Final Fantasy VII Remake ترکیبی از مبارزات اکشن و Turn-Based است. اگر بازی را در حالت Easy اجرا کنید مبارزات بازی تنها به فشردن دکمه‌ی حمله ختم می‌شود، اما با رسیدن به دشمنان قوی‌تر و باس‌ها خواهید دید که بازی آنقدرها هم آسان و پیش پا افتاده نیست. اگر با کاراکترتان آشنا نباشید خیلی زود در مبارزات کم خواهید آورد و مطمئناً شکست می‌خورید.

در ابتدا اطمینان حاصل کنید که با فشردن دکمه‌ی مثلث، به حالت Alternate سوئیچ می‌کنید، کلاود با این‌کار به حالت Punisher وارد می‌شود و می‌تواند ضربات مرگبارتری به دشمنان وارد کند. Tifa نیز با حمله‌ای آپرکات حساب دشمن را می‌رسد و Barret با شلیکی نابودکننده، رقیب را به خاک و خون می‌کشد.

به عنوان نکته‌ی دوم حتما مراقب ATB کاراکترها باشید. در گوشه‌ی پایین سمت راست صفحه می‌توانید مقدار ATB را مشاهده کنید که با پر شدن آنها، حرکت مخصوص هر کاراکتر قابل اجراست. اگر می‌خواهید ATB سریع‌تر پر شود، باید به صورت پیاپی میان کاراکترها سوئیچ کنید و آنها را کنترل کنید. در مواقعی که شما کنترل Cloud را در دست دارید،ATB دیگر شخصیت‌ها سرعت کندتری خواهد داشت و سریع پر نخواهد شد.

Block کردن را از یاد نبرید

در هنگام مبارزات، مراقب هشدارهایی که هنگام حمله به شما داده می‌شود باشید.Block کردن در زمان درست می‌تواند قدرت دفاعی را بهتر کند و آسیب بسیار کمتری به کاراکتر شما وارد کند. در حالت Alternate کلاود، با Block کردن در زمان مناسب، فرصت ضدحمله‌ای مخرب به شما داده می‌شود که اگر بتوانید آن را به انجام برسانید، می‌توانید آسیب زیادی به دشمن وارد کنید. هنگام مبارزه با برخی باس‌ها و مینی باس‌ها،Block کردن یکی از الزامات است و بدون چنین کاری شکست دادن باس کار سختی خواهد بود.

در استفاده از Potionها تردید نکنید و همیشه درصد سلامتی خود و همراهان‌تان را بالا نگه دارید

اگر قصد Heal کردن داشتید، ابتدا مطمئن شوید که فاصله‌ی مناسبی با دشمن داشته باشید. در استفاده از جادوها و آیتم‌های سلامتی، خسیس نباشید. اگر در این کار محافظه کارانه عمل کرده و آیتم‌ها را برای "روز مبادا" حفظ کنید، یاران شما از پا در خواهند آمد و برای بازگرداندن آنان به زندگی، باید یکی ازATB های باررزش‌تان را مصرف کنید که کار را برای خودتان مشکل می‌کند.

به حملات عادی اکتفا نکنید

در مبارزه باید به خاطر داشته باشید که حملات عادی و فشردن پشت سرهم دکمه‌ها، هیچ دردی را از شما درمان نمی‌کند؛ زیرا هیچ یک از این حملات معمولی، آسیب چندانی به دشمنان وارد نمی‌کنند. بهترین راه برای نابود کردن دشمنان و باس‌ها، استفاده از جادو و استراتژی است؛ بدین شکل که باید در بهترین زمان ممکن به نقطه ضعف دشمن حمله ببرید و از حملات قدرتمند کاراکترها استفاده کنید. ضربات عادی می‌توانند به عنوان راهی برای پر کردن ATB استفاده شوند.

از کاراکترهایی که حملات از راه دور دارند برای Healing بهره ببرید. برای مثال Aerith و Barret نسبت به Cloud و Tifa هیلرهای بهتری هستند، زیرا با حملات از راه دور قادر به پرکردن ATBهای خود می‌باشند و نیازی به کمک‌های خارجی ندارند.

همیشه یک چشمتان به تخفیفات باشد

هر وقت که از کنار فروشگاهی رد شدید، حتماً سری به آنها زده و ببینید که آیا محصولات خود را با تخفیف می‌دهند یا خیر. اگر در کنار گزینه‌ی Buy عددی زردرنگ مشاهده کردید، بدین معنی است که این فروشگاه برخی کالاهای ویژه‌ی خود را با تخفیف عرضه می‌کند. خریدن آیتم‌های مخصوص سلامتی در این مواقع، یکی از عاقلانه‌ترین حرکات است و در هنگام نبرد کمک شایانی به شما و دوستانتان خواهد کرد.

آزادانه استراحت کنید!

در Final Fantasy VII Remake چادر یا بونفایر برای سیو کردن بازی وجود ندارد و می‌توانید هرزمان که دلتان خواست بازی را ذخیره کنید، اما با این ذخیره کردن‌ها سلامتی شما دوباره پر نمی‌شود. در عوض نیمکت‌هایی در سرتاسر بازی وجود دارند که با استفاده از آنان، می‌توانید قدرت از دست رفته را برای بار دیگر بازیابید. استراحت در این نیمکت‌ها می‌تواند سرنوشت شما را تغییر دهد. برای مثال اگر هربار که آنها را دیدید، بر رویشان نشسته و سلامتی را بازیابید، امکان این‌که در مواجه با باس‌ها جان سالم به در ببرید بیشتر خواهد بود.

یکی از همراهان‌تان را مجهز به Auto-Cure بکنید

از کاربردی‌ترین Materiaهای بازی،Auto-Cure است که اگر یکی از اعضای گروه درکنار این، Healing Materia را هم داشته باشد، در شرایط سخت به کمک بقیه خواهد آمد و جان آنان را نجات خواهد داد. در غیر اینصورت، تا وقتی که به آنها دستور ندهید کاری برای هم‌گروهی‌های گرفتار انجام نخواهند داد.

Elemental Materia از کاربردی‌ترین موارد بازی هستند

Elemental Materia را در کنار یکی از قدرت‌های آتش یا آذرخش قرار دهید تا امانی برای دشمن باقی نماند. خلاصه‌تر: هیولاها در مقابل آتش ضعیف هستند، و ربات‌ها در مقابل آذرخش.

توانایی Triple Strike کلاود همیشه بدردتان خواهد خورد

این قابلیت به Cloud اجازه می‌دهد که آسیبی جدی به دشمنان وارد کند، او با حملات پیاپی و پشت سر هم به سه دشمن مختلف، فرصتی عالی برای خالی کردن میدان نبرد از شر آنان ایجاد می‌کند.

Tifa نیز با قدرت Star Shower موجی از مشت‌ها و ضربات مرگبار روانه‌ی دشمن می‌کند.

Aerith هم می‌تواند بدون استفاده از حتی یک MP، تمامی اعضای گروه را درمان کند که او را تبدیل به نجات دهنده‌ی تیم می‌کند.

Limit breakها را حتما مصرف کنید، نگه داشتن آن‌ها به هیچ‌وجه منطقی نیست، زیرا پس از پایان نبرد، چه بخواهید و چه نخواهید، قابل دسترسی نخواهند بود.

برای یافتن گنج در سیاهچال‌ها، از راهی بروید که همراهتان نرفته!

با توجه به این‌که بازی می‌خواهد از طریق افراد همراه شما، داستان اصلی را به پیش ببرد و از طریق آنان شما را به هدف برساند، می‌توان فهمید که پا گذاشتن درجاهایی که آنان انتخاب نمی‌کنند، عملی زیرکانه است که شما را مستقیما به سمت گنج‌ها و آیتم‌های باارزش هدایت می‌کند. پس اگر دوست تان به سمتی روانه شد، سعی کنید راهی دیگر یافته و برخلاف جهت وی جلو بروید.

از Bloodhoundها نترسید

به احتمال زیاد آزاردهنده‌ترین دشمنان داخل بازی، نه باس‌ها و نه کسان دیگر هستند، بلکه گروهی از سگ‌های مزاحم که در اواخر بازی به شما یورش می‌آورند و دشوارترین تجربه در کل Final Fantasy VII Remake را برایتان به ارمغان خواهند آورد. در اینصورت باکی از تغییر دادن سطح دشواری به حالت Easy نداشته باشید. فقط برای همین مرحله، انجام چنین کاری بلامانع است و نیازی به ترسیدن وجود ندارد، شما هنوز هم پروگیمر هستید و نباید بخاطر یک تغییر سبک، به حرفه‌ای بودن خود شک بکنید!