Menu

شما دعوتید به مهم‌ترین و ترسناک‌ترین اکران خصوصی عمرتان

اخیرا با خواندن مقاله سایت Pc Gamer در مورد تجربه دیدن بازی RE3 به صورت فیلم، یاد تجربه لذت بخش همین کار درمورد RE2، که چندین ماه پیش در جمعی دوستانه بعد از ساعت‌ها Fifa بازی کردن از ساعت 11 شب تا حوالی 4 صبح با یکی از دوستانم، که به مراتب از من بازی‌باز بهتری است، انجام دادیم، افتادم.

ما توصیه Pc Gamer را بدون آنکه بدانیم اجرا کردیم. من بازی را تمام کرده بودم و در کنار دوستم به تماشای آن نشستم. استراتژی‌های متفاوتی که هر دو در بازی کردن دنبال می‌کنیم کاملا خودش را نمایان ساخت. نگاهی به اینکه چگونه می‌توان با مغز دیگری به دنیایی واحد نگاه کرد. این تجربه در صورتی که به آن به درستی نگاه کنید به خوبی به شما نشان می‌دهد که مغز شما و اطرافیانتان، که از لحاظ استراتژی‌های بقا شبیه به هم هستید، چقدر دیدگاه متفاوتی به مسائل یکسان دارد.

گذراندن بازی RE3 با تمام انتقاداتی که به آن وارد است از این نظر می‌تواند تجربه‌ای خاص باشد. داستان خطی و زمان بازی محدود، آشنا بودن ناخودآگاهتان با فضای بازی و همین‌طور آنچه که در این اتمسفر تجربه می‌کنید به شدت می‌تواند بخشهای مربوط به پیشبینی و ذهن‌خوانی مغزتان را تحت تاثیر قرار دهد به طوری که هنوز هم لذت تجربه‌ای که برایتان روایت کردم، برایم شیرین است. بازی RE3 در درجه سختی Inferno یا درجه سختی دلخواهتان به خوبی می‌تواند تلاش برای بقا را برایتان عینی سازی کند.

این بازی ممکن است یکی از آینده‌های محتمل دنیا را به ما نشان بدهد که کم شبیه به وضعیت کنونی هم نیست. شما با این سبک تجربه با یک تیر دو نشان می‌زنید. اول آنکه یکی از بهترین فیلم‌های زندگیتان را به صورت خصوصی و با همکاری خودتان می‌بینید و خود این موضوع اگر رواج پیدا کند می‌تواند آینده ممکن صنعت سینما باشد به طوری که فرض کنید شما در چندین پایان مد نظر کارگردان با فیزیک بازیگران حق انتخاب دارید که فرضا ساندویچ را برای سیر کردن خود انتخاب کنید یا دارو یا هر آنچه در یک بازی در اختیارتان است و خودتان در یه محدوده معین پایان فیلم را تعیین کنید. قطعا برای بشری که به سمت سفر به مریخ یا ساخت گونه نامیرای خودش گام بر‌می‌دارد این تکنولوژی پیش پا افتاده خواهد بود.

دوم آنکه با دیدن تلاش دوستتان که بازی را انجام می‌دهد و تاثیر اعمال او در فضای بازی علاوه بر آنکه با پیامدهای تصمیمات خود در زندگی به صورت عینی مواجه می‌شوید که تاثیر بسیاری در انتخاب‌های بعدیتان بدون آنکه بدانید خواهد گذاشت.این کار را با دیدن بازی‌های حرفه‌ای اشخاص انجام ندهید. قطعا دنیای شما با دنیای یک بازی‌باز در استرالیا متفاوت است و آنچه که باید از این تجربه به مغز شما وارد نخواهد شد.تلاش برای عینی سازی مفاهیم برای آنکه مغز بتواند آن را درک کند و به کار ببند یکی از بزرگترین چالش‌های متخصصان مغز و ذهن انسان است و این نوع از تجربه به شما کمک شایانی خواهد کرد.

گرافیک خوب و ارتباط به دنیای RE بسیاری از موانع را از پیش رو برداشته‌اند. فراموش نکنید که تمام این اتمسفر ساخته دست بشر است و شما مجبور هستید در هر قسمت یکی از اعضای کمپانی Umbrella را از بین ببرید ولی حقیقت پنهان سناریو آن است که شما هیچ وقت نمی‌توانید اثرات افعال این کمپانی در گذشته را از بین ببرید. ناخودآگاه این موضوع را می‌بیند و شما با این‌گونه تجربیات تا حدود زیادی از هدر رفت منابعتان بر سر اصلاح گذشته باز خواهید ایستاد.

با نگاهی به وضعیت کنونی دنیا و رفتارمان می‌بینیم که موجودی مانند نمسیس بسیار همسفر بهتری است تا برخی از هم نوعانمان پس خودتان را برای رقابتی بسیار بسیار مرگبار تر از آنچه که با نمسیس تجربه می‌کنید آماده کنید. اغلب انسان خردمند مرگبارترین عنصر هستی است….