Menu

به روزرسانی فریمور 5.56 پلی‌استیشن منتشر شد + تأیید اندازه

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، آپدیت جدید یعنی به روزرسانی 5.56، متأسفانه به نظر هیچ ویژگی جدیدی را شامل نمی‌شود و اطلاعات پچ بهبود ثبات عملکردی همیشگی را نشان می‌دهد. حجم به روزرسانی حدود 436 مگابایت است، پس برای مصرف کنندگانی که سرعت اینترنت مناسبی دارند نباید زیاد وقت گیر باشد.

به روزرسانی قبلی فریمور PlayStation 4، آپدیت 5.55 نیز هیچ ویژگی بزرگی به همراه نداشت. در میان آپدیت‌هایی که به تازگی متنشر شده‌اند، نسخه‌ی 5.00 بود که ویژگی‌های جدیدی مثل انتخاب تصویر زمینه و غیره را فراهم می‌کرد.

تصویر زمینه‌ی دلخواه از طریق USB

یک ویژگی بزرگ که در نسخه‌ی بتای آزمایشی آپدیت 5.50 قرار داشت توانایی انتخاب کردن تصویر صفحه‌ی اصلیPS4 با عکسی از یک USB بود.

برای شروع، تصاویر خود را در پوشه‌ای در یک USB به نام IMAGES ذخیره کنید. مطمئن شوید این پوشه در مسیر اصلی USB قرار دارد و در داخل پوشه‌ی دیگری ذخیره نشده است. توجه داشته باشید که نهایت رزولوشن برای PS4 میتواند 1920×1080 و برای PS4 Pro، 3840×2160 باشد.

سپس، بعد از اینکه درایو USB خود را به PS4 خودت متصل کردید، این مسیر را انتخاب کنید؛ وارد بخش تنظیمات شوید > Themes > Select Theme > Custom> Select Image > USB Storage Device. وقتی تصویر خود را انتخاب کردید میتوانید آن را بزرگتر کرده یا برش دهید، همه در حالی که میتوانید ببینید در صفحه‌ی خانه‌ کنسول چطور به نظر می‌آید.

همچنین می‌توانید عکس thumbnail در پیغام‌های گروهی را با تصویری از USB انتخاب کنید. برای این کار مسیر زیر را انتخاب کنید؛ Select Messages > Select Message > Group Settings > Image > Change Image > USB Storage Device.

مدیریت زمان بازی

یک به روزرسانی بزرگ دیگر مدیریت زمان بازی کردن است. این ویژگی به مدیران خانواده (و اعضای بزرگسال خانواده به عنوان قیم)، توانایی کنترل اینکه چه زمان و چه مقدار هر کودک میتواند بازی کند را می‌دهد. زمان بازی حتی می‌تواند بر اساس روز هفته نیز متفاوت تنظیم شود، برای مثال در طول هفته می‌توانید به کودک خود اجازه دهید بین ساعات 4 تا 7 بعد از ظهر دو ساعت بازی کند و در آخرهفته چهار ساعت بین 8 صبح تا 8 شب.

این گزینه‌ها به ویژگی‌های زیاد مدیریت والدینی اضافه می‌شود، از جمله توانایی اینکه هر کودک در خانواده‌تان روی شبکه پلی‌استیشن(PSN) چه چیزی را بازی یا تماشا می‌کند و به چه چیزهای دسترسی آنلاین دارد. تمامی این ویژگی‌ها از طریق رفتن به بخش تنظیمات PS4 و مدیریت خانوادگی (Family Management) قابل دسترس است.