Menu

Microsoft تمام مراسم‌های خود تا ماه ژوئیه ۲۰۲۱ را به عرصه‌ی دیجیتال منتقل می‌کند

به گزارش پردیس گیم، با شیوع ویروس کرونا و کنسل شدن تعدادی از کنفرانس‌ها و نمایش‌ها، سازندگان کنسول‌ها ی اصلی نظیر Sony، Nintendo و Microsoft، تحتِ پرسش‌ این که چگونه قرار است جدیدترین محصولات خود را فاش کنند، قرار گرفته‌اند. گزینه‌های روی میز Nintendo و Sony، تقریباً آشکار هستند. نینتندو که نمایش مخصوص خود یعنی Nintendo Direct را در دست دارد و PlayStation هم که اخیراً در حال ترویج استریم‌های State of Play خود بوده است و دستاوردی مشابه نینتندو کسب کرده است.

اما در طرف دیگر، Microsoft هم اندکی پیش آشکار کرد که از چه طریق، قصد میزبانی‌های آینده را دارد. به گونه‌ای که برنامه‌اش خالی گذاشتن کمی فضا برای خطا در مورد اینکه شاید Covid-19 فروکش کند، و اینکه در کنار آن ، ایده‌های جدیدش را نیز امتحان کند. بر اساس گزارش‌ها، این کمپانی قصد دارد که تا ماه میلادی ژوئیه سال ۲۰۲۱(۱۰ تیر تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۰)، تمام برنامه‌هایش را به صورت انحصاری و دیجیتالی برگذار کند. این ادعا، باعث این شده بسیاری باور داشته باشند که E3 سال آینده هم، از قلم خواهد افتاد.

Microsoft در توییتر به یکی از کاربران که درباره‌ی امکان شرکت در مراسم سال آینده‌ی مایکروسافت در ماه مارس پرس‌و‌جو کرده بود، اعلام کرد: "به عنوان یک کمپانی، مایکروسافت تصمیم گرفته است که تمام مراسم‌های داخلی و خارجی خود را تا ماه ژوئیه ۲۰۲۱، به صورت دیجیتالی برگذار کند." بعد از آن هم مایکروسافت درباره‌ی این اعلامیه ، با سایت Eurogamer بحث کرد و به عُموم گفت: "به علت چالش‌های مربوط به Covid-19، ما در حال سازگار کردن برنامه‌ها و استراتژی‌های خود هستیم. برای باقیِ سال ۲۰۲۰، ما با آغوش باز از فرصت‌ِ امتحان کردن پلتفرم‌های(استریم) جدید، استقبال خواهیم کرد تا برای شرکا، مشتری‌ها و توسعه‌دهنگان خود، باکیفیت‌ترین تجربه‌ی دیجیتالی را فراهم کنیم."


در حالی که این توجیح ناخوشایند است، ممکن است قدمی مثبت برای Microsoft باشد، چرا که رقیبان فضای گیمینگ او، همگی در حال انتقال به مراسم‌های دیجیتالی برای افشای بازی‌های آینده‌ی خود، هستند. با وجود این که این کمپانی همیشه با چالش ایجاد نمایش‌های دیجیتالیِ جذاب، کشمکش داشته است، این می‌تواند شانسی برای این که این کمپانی نهایتاً نمایش‌های دیجیتالی را در آغوش بگیرد، باشد.