Menu

تبادل نظر: برترین عناوین مستقل که تابحال تجربه کرده‌اید

طی سال‌های اخیر، بازی‌ها مستقل توانسته‌اند مخاطبان بسیاری بدست بیاورند؛ آن هم از در صنعتی که پیش از این در انحصار کامل شرکت‌های بزرگ با پروژه‌های چندین میلیون دلاری بود. در نگاه اول این بازی‌های مستقل که اغلب در استودیوهای بسیار کوچک ساخته می‌شوند، دارای گرافیک ابتدایی، بودجه‌ی ناچیز و طول کمی هستند، اما برتری قابل توجهی نسبت به توسعه دهندگان عناوین AAA دارند که موجب موفقیت آن‌ها شده است: آزادی عمل کامل در خلق اثر دلخواهشان. در بازاری که با روایت‌های عظیم و سینماتیک پر شده، این عناوین توانسته‌اند تجربه‌ی خالص‌تری از بازی‌های ویدیوئی ارائه دهند و جادوی پنهان در گذشته‌ی این صنعت را دوباره زنده کنند.

امروزه تأثیر این عناوین بر کل صنعت گیم غیرقابل انکار است. عناونی مثل Stardew Valley با ایجاد اتمسفر آرامش بخش و گیم‌پلی سرگرم کننده، حتی افرادی که علاقه‌مند به بازی‌های ویدیوئی نیستند را نیز جذب خود کرده‌اند. بازی‌هایی مثل Hollow Knight توانستند با طراحی با کیفیت و گیم‌پلی سرگرم کننده، سبک مترویدوانیا را دوباره سر زبان‌ها بیندازند. آثاری همچون Undertale نیز با شخصیت‌های دوست داشتنی و داستان دل‌انگیز، توانسته‌اند در وجود بازیکنان رخنه کنند.

خصوصیتی که خیلی از این بازی‌های مستقل دارند این است که هر یک حرفی برای زدن دارند و مخاطبان بخصوص خود را جذب می‌کنند. امروز می‌خواهیم تجربیات شما را از این عناوین شگفت‌انگیز بشنویم و بدانیم که از نظر شما، کدام یک از آن‌ها سزاوار عنوان برترین بازی مستقل هستند؟