Menu

20 نکته که قبل از تجربه‌ی Animal Crossing: New Horizons باید بدانید

"گردآوری و ترجمه شده توسط رضا مدرسی"

شاید برای داشتن یک زندگی خوب و راحت در Animal Crossing: New Horizons دانستن برخی نکات درمورد بازی بسیار مفید و کاربردی باشد. قبل از اینکه سراغ بازی رفته و مشغول برپا ساختن جزیره‌ی خود شوید، نکات زیر را بخوانید و به یاد بسپارید، تا بهترین تجربه از Animal Crossing: New Horizons را داشته باشید. با ضروری‌ترین نکات Animal Crossing New Horizons همراه پردیس‌گیم باشید.

۱- به یاد داشته باشید که فعالیت‌های درون بازی، طبق گذر زمان در دنیای واقعی جریان دارد

اگر تازه با Animal Crossing آشنا شده‌اید یا از آخرین باری که به تجربه‌ی این فرنچایز مشغول بوده‌اید زمان زیادی می‌گذرد، احتمالا به یاد نخواهید داشت که گذر زمان در این بازی بسیار کند، و بر اساس روزهای واقعی هفته است. شما نمی‌توانید هیچ عجله‌ای در بازی داشته باشید، مخصوصا در اوایل آن که دسترسی به ابزارها و آیتم‌ها بسیار محدود است و باید زمان بیشتری در بازی بگذرانید. به هر حال در زندگی جزیره‌ای نباید عجله‌ی بیخودی داشت!

۲- قبل از ساخت چیزی باید دستورالعمل آن را یاد بگیرید

اگر فرمول یا دستورالعمل چیز خاصی را پیدا کردید یا به شما دادند، قبل از استفاده از آن، باید یاد بگیرید که چگونه ساخته می‌شود، برای این‌کار کافی است با فشردن X به بخش Inventory رفته و گزینه‌ی یادگیری یا همان Learn را بزنید. بعد از این‌کار، چیزی که یاد گرفتید همیشه قابل دسترسی خواهد بود.

۳- هرچه هزینه‌های نقل مکان‌تان را زودتر بپردازید، گزینه‌های بیشتری نیز برایتان قابل خرید خواهند بود

در روز اولی که به جزیره پا می‌گذارید، Tom Nook مبلغ هنگفتی به شما می‌دهد تا با آن بتوانید تمام موارد ضروری را تهیه کنید. شما می‌توانید پولی که آقای Nook به شما داده بود را در Nook's Miles به او بازگردانید و بدهی خود را بپردازید. توصیه‌ی ما این است که در نخستین فرصت، همین کار را کرده و حساب خود با جناب Nook را صاف کنید. بعد از انجام این کار، گزینه‌های بیشماری پیش پای شما قرار داده می‌شوند که بهترین آنها، قرضی است که با گرفتن آن قادر خواهید بود چادر خود را تبدیل به یک خانه‌ی واقعی بکنید. مبلغ این قرض ۹۸۰۰۰ بیل(واحد پولی داخل بازی) است، البته خانه صبح روز بعد ساخته خواهد شد و پس از آن می‌توانید به بازپرداخت وامی که گرفتید اقدام کنید. بعد از این‌کار، Storage داخل خانه فعال خواهد شد که برای ذخیره‌ی انواع آیتم‌ها بسیار کاربردی است. علاوه بر مورد ذکرشده، پاداشی نیز از فروشگاه Nook دریافت خواهید کرد که به صورت اتوماتیک، آیتم‌ها، دستورالعمل‌ها و بسیاری موارد دیگر را قابل دسترسی و خرید خواهد کرد.

به علاوه، گرفتن قرض برای ساخت خانه به شما امکان گرفتن ماموریت‌هایی خواهد کرد که با انجام آنها می‌توانید کالاهای باارزشی از فروشگاه Nook برنده شوید.

۴- ابزار لازم و ضروری، راحت به دست نمی‌آیند

در Animal Crossing New Horizons ابزار و مواد اولیه به راحتی پیدا نمی‌شوند. پس از گذشت یک روز از آمدنتان به جزیره، Tom Nook دستورالعمل لازم برای کار با قلاب ماهیگیری و ساخت و ساز لانه را خواهد داد، اما تا وقتی که به ملاقات Blathers در موزه‌اش که شبیه یک چادر نیز هست نروید، بیل و کلنگ، و مواد لازم برای ساخت دریچه را بدست نخواهید آورد

۵- در روزهای اول، ابزار Flimsy بسیار کاربردی خواهند بود

به دلیل کمیاب بودم براده‌های آهن در ابتدای بازی، سعی کنید بیشتر از ابزار Flimsy بهره ببرید. این ابزار از موادی ساخته شده‌اند که به راحتی در جزیره‌ی خودتان نیز یافت می‌شوند. برای جمع‌آوری Tree Branch فقط باید درخت‌های اطراف را تکان دهید تا روی زمین بیفتند. برای به دست آوردن سنگ نیز می‌توانید سراغ صخره‌ها رفته و هرچقدر دلتان خواست، سنگ جمع کنید. انواع چوب‌ها نیز با ضربه زدن به درخت‌ها قابل برداشت هستند که می‌توانید برای این‌کار، از تبرهای Flimsy یا تبرهای سنگی استفاده کنید. استفاده از Flimsyها بسیار راحت‌تر و به صرفه‌تر از براده‌های آهن خواهد بود، پس تا می‌توانید Inventory خود را از ابزار Flimsy پر کنید. بعد از حرفه‌ای شدن در کارها و پیشرفت کردن در امور، خواهید توانست براده‌های آهن را از فروشگاه Nook خریداری کنید و در صورت علاقه، از آنها استفاده کنید.

۶- سعی کنید با تبرهای سنگی یا بیل و کلنگ، قطعات آهن برداشت کنید

هرچه پیشرفت بهتری در بازی داشته باشید، دستورالعمل‌ ساخت مواد بهتری نیز به شما داده خواهد شد، اما این تنها، برای ساخت مواد کافی نخواهد بود، برای به دست آوردن ابزار بهتر، باید از موادی که اصطلاحا براده‌ی آهن نامیده می‌شوند استفاده کنید. قطعات آهن یکی از الزامی‌ترین مواد در Animal Crossing New Horizons است که با ضربه زدن به صخره‌ها و تخته سنگ‌ها می‌توانید به دست آورید.

سر راهتان هرچه تخته سنگ دیدید، با کلنگ یا تبر سنگی به آنها ضربه بزنید، پس از این‌کار، براده‌ی آهن،سنگ، پول یا شاید هم حشره گیر بیاورید. اما احتمال این‌که به قطعات آهن برسید، بسیار بیشتر از گزینه‌های دیگر است. به دست آوردن قطعات آهن در اوایل بازی بسیار دشوار خواهد بود، اما اگر می‌خواهید به مقدار زیادی از آنها دست پیدا کنید، از فروشگاه Nook بلیط‌های Nook Miles تهیه کنید. این بلیط‌ها شما را به جزایر ریموت خواهند برد که پر هستند از منابع مختلف، یا حداقل مقدار زیادی براده‌ی آهن در آنجا پیدا خواهید کرد.

۷- بلیط‌های Nook Miles می‌توانند شما را به منابع مختلفی برسانند

با ۲۰۰۰ مایل(واحد پولی بازی) قادر خواهید بود از فروشگاه Nook بلیط‌های تهیه کنید که مشخص نیست شما را به کجا می‌برند. با هر بلیط، یک سرزمین متفاوت نیز در انتظارتان خواهد بود که هرکدام پر هستند از میوه‌ها و منابع متنوع و مختلف. هر آنچه در سرزمین‌های دیگر پیدا کردید جمع کرده و با خود به جزیره بیاورید.

حال می‌توانید از موادی که جمع کرده بودید در جهت ساخت ابزار جدید استفاده کنید، یا شاید هم آنها را بفروشید. به علاوه، شما می‌توانید تنها یک نوع میوه در جزیره‌ی خود پرورش دهید که با آوردن میوه‌های گوناگون از سرزمین‌های دیگر، اکوسیستم جزیره‌تان نیز پیشرفت کرده و کامل‌تر از قبل خواهد شد. در کنار منابع مختلفی که در سرزمین‌های دیگر پیدا خواهید کرد، دوستان جدیدی نیز در آنجا خواهید یافت که اگر از آنها خوشتان آمد، می‌توانید با دعوت آنان به جزیره‌ی خود، جمعیت جزیره را بیشتر کنید.

۸- مراقب تبر باشید!

زمانی که شروع به ارتقای ابزار و لوازم‌تان می‌کنید، متوجه خواهید شد که قدرت تبر به مقدار زیادی افزایش یافته است. در ابتدای بازی شما به سه نوع تبر «سنگی» «Flimsy» و تبر معمولی دسترسی خواهید داشت. در کنار Flimsy و سنگی، از تبر معمولی غافل نشوید. تبر معمولی قدرت این را دارد که درخت‌ها را به شکل مستقیم و صاف قطع کند. پس اگر به درخت نیاز داشتید از تبر معمولی استفاده کنید. اما برای تهیه‌ی چوب، تبر سنگی بهترین گزینه است.

۹-در اولین فرصت، یک ماهی و ۵ حشره به Tom Nook بدهید

موزه‌ای که Blathers مدیریت آن را برعهده دارد، همیشه ماهی‌هایی که صید شده‌اند را از شما خواهد خرید، اما تا زمانی که رضایت Blathers را بدست نیاوردید، موزه نیز قابل دسترسی نخواهد بود. برای این‌که یه موزه راه پیدا کنید باید ماهی بگیرید. با ابزار جدیدی که Tom Nook به شما داده مشغول ماهی‌گیری شوید. پس از این‌کار سری به Nook بزنید و یک ماهی، و پنج حشره به او بدهید. همین که این‌کار را کردید، Nook به Blathers زنگ زده و خبر می‌دهد که شما قادر به ماهی‌گیری هستید. روز بعد، Blathers در فروشگاه Nook منتظر شماست! از آن زمان به بعد موزه‌ی Blathers قفل نخواهد بود و خواهید توانست هر زمان که خواستید به سراغ Blathers بروید.

۱۰- بالون‌ها و بطری‌ها، حاوی آیتم‌های رایگان هستند

دو آیتم وجود دارند که یک یا دو بار در روز، به جزیره‌ی شما ‌پا می‌گذارند که باید مراقب باشید تا از دستشان ندهید. بطری‌های کوچکی که معمولا در کناره‌ی دریا پیدا می‌شوند یکی از آن دو آیتم هستند. بطری‌ها، دستورالعمل‌های مختلف و رندومی دارند که با خواندن آنها می‌توانید به فرمول ساخت مواد جدید دست یابید. اگر دیدید محتوای بطری تکراری است، می‌توانید آنها را بفروشید یا به بازیکن دیگری هدیه دهید.

آیتم دوم، بالون‌هایی هستند که از آسمان می‌رسند و منابع زیاد و مفیدی دارند. هرگاه صدای زوزه کشان باد را شنیدید بدین معنی است که یک از بالون‌ها در راه شماست. برای ساقط کردن بالون نیاز به Slingshot خواهید داشت. البته مراقب باشید که بالون به رودخانه نیفتد، در این صورت نخواهید توانست به چیز خاصی برسید.

11- پاداش‌های Nook Miles را فراموش نکنید

علاوه بر واحد رایج Bell که همیشه در بازی هست، حالت جدیدی به نام Nook Miles نیز به بازی اضافه شده است. شما می‌توانید با استفاده از تلفن همراه خود، از پیشرفت‌ها و زمان لازم برای رسیدن به پاداش‌های متفاوت مطلع شوید. با مراجعه به Nook Stop Terminal می‌توانید Mile هایی که جمع‌آوری کرده بودید را با پاداش‌های مختلف تبادل کنید.

تمام کارها از قبیل کاشتن گل و گیاه، عکاسی، خرید و فروش میوه‌جات و… به دریافت هرچه بیشتر Miles کمک می‌کند. همیشه یک چشمتان مراقب تلفن همراه باشد تا جوایز Nook را از دست ندهید.

12- ارتقای Inventory را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید

بسیاری از آیتم‌ها و موارد داخل بازی، قابل معامله با Nook Miles هستند، اما توصیه‌ی ما این است که در نخستین فرصت Inventory را ارتقا دهید. برای چنین کاری نخست باید به Nook Stop Terminal بروید، در آنجا به سراغ Redeem Nook Miles رفته و گزینه‌ی Pocket Organization Guide را انتخاب کنید. حال با 5000 نوک مایل می‌توانید Inventory را ارتقا دهید. پس از گذشت زمان تقریبا درازی در بازی، می‌توانید ارتقای دوم را نیز با 8000 مایل انجام دهید که آخرین سطح ارتقای Inventory است.

13- Tool Ring بخرید

یکی دیگر از پاداش‌های Nook Miles ابزاری است که شاید وجود آن "ضروری" باشد. تنها با 800 Miles می‌توانید Tool Ring را تهیه کنید. اما فایده‌ آن چیست؟ پس از خریدن Tool Ring کافی است تنها با فشردن D-Pad به آیتم‌های خود دسترسی پیدا کرده و آنها را به دلخواه خود جابجا کنید. این کار بسیار سریع‌تر از ورود به بخش Inventory و گشتن میان آنهاست، علاوه بر آسان‌تر بودن، زمان کمتری نیز هدر خواهد رفت و نیازی به گم شدن میان آیتم‌های خود نخواهید داشت.

14- آیتم‌های خریداری شده از مغازه‌ی Nook، روز بعد ظاهر خواهند شد

پس از خریدن آیتم‌های مورد علاقه، آنها به زمان نیاز خواهند داشت تا به خانه‌ی شما برسند! درست است، اگر امروز یک کفش بارانی خریدید، باید یک روز کامل در دنیای واقعی منتظر بمانید تا کفش‌ها برای شما آورده شوند. همه‌ی موارد خریداری شده از فروشگاه Nook چنین هستند و به هیچ عنوان نمی‌توان زودتر از موعد مقرر به آنها دست یافت.

15- همه‌ی مواد داخل Inventory به شکل منحصر بفردی دسته‌بندی می‌شوند

در Animal Crossing New Horizons محدودیتی برای حمل یا ذخیره‌ی مواد مختلف ندارید، اما باید بدانید که هریک از آنها در شکل متفاوتی دسته بندی می‌شوند که در زیر به آنها پرداخته‌ایم:

بسته‌های علف: 99
چوب، چوب نرم، چوب سخت، آهن، سنگ: 30
میوه، صدف، دانه: 10
ماهی، حشره، وسایل خانه: 1

16- برای جذب خواص یک میوه، فقط یک گاز کافی است!

با خوردن میوه‌هایی که در جزیره پیدا می‌کنید، قدرت‌های جادویی متفاوت و متنوعی پیدا خواهید کرد. البته شاید چندان هم اسم "جادو" درست نباشد، اما به هرحال قدرت شما افزایش می‌باید. برای مثال برخی میوه‌ها به شما اجازه می‌دهند که بدون آسیب رساندن به درخت، محل کاشته شدنش را تغییر دهید یا بدون آسیب به کلنگ، آهن و سنگ استخراج کنید. اما به یاد داشته باشید که نیازی به خوردن تمام میوه نیست، تنها یک قسمت از میوه نیز برای جذب قدرت کفایت می‌کند.

17- با نگه داشتن دکمه‌ی A آیتم‌های داخل Inventory را جابجا کنید

بجز این راه دیگری برای تغییر مکان آیتم‌ها در Inventory وجود ندارد. اما با فشردن A و نگه داشتن آن آیتم‌ها قابل جابجایی خواهند بود.

18- با تلفن همراه می‌توانید مقدار کمک‌های خود به موزه را مشاهده کنید

اگر شما نیز مثل ما دوست دارید موزه‌ی Blathers را به زیباترین شکل ممکن درآورید، پس حتما به برخی آمار و ارقام که نشان دهد چقدر برای زیباسازی موزه کمک کردید نیاز خواهید داشت. تلفن همراه را باز کنید، وارد Critterpedia شده و به دنبال یک تصویر جغد بگردید. با وارد شدن به آن بخش می‌توانید تعداد ماهی‌ها و حشرات، یا مبالغ پرداختی جهت پیشرفت موره را مشاهده کنید.

19- اگر سریع باشید، میتوانید شکارچی‌های جزیره را گیر بیندازید

حشراتی که به Blathers می‌دهید، می‌توانند بسیار آزاردهنده نیز ظاهر شوند. در نسخه‌های قبل تنها نگرانی ما کندوهای زنبورعسل بودند که اگر از درخت‌ پایین می‌افتادند احتمال حمله به شما نیز وجود داشت. اما حالا جزیره پر است از زنبورها و عقرب‌ها و حشرات موزی دیگر که هرآن به دنبال فرصتی برای حمله هستند. اگر عنکبوت یا عقربی به شما هجوم آورد و نیش زد، بازی شما را از جلوی خانه‌تان بازخواهد گرداند و باید از آنجا شروعی دوباره داشته باشید. اما فرار تنها راه حل نیست. اگر طبق مراحل زیر پیش بروید قادر به گرفتن حشرات خواهید بود.

مرحله‌ی اول: حشره را ترغیب به دنبال کردن کرده و کمی از او فاصله بگیرید.
مرحله‌ی دوم: تله‌خود را کار بگذارید.
مرحله‌ی آخر: پس از کسب اطمینان از نزدیک شدن حشره، تور خود را بر روی او انداخته و دستگیرش کنید!

20- فعالیت‌های جانبی داخل بازی را از یاد نبرید

در کنار فعالیت‌های همیشگی و روزانه‌ای که دارید مراقب برخی موارد جالب و فرعی که در Animal Crossing New Horizons رخ می‌دهد نیز باشید. برای مثال شتری به نام Sahara هر دوشنبه سری به جزیره می‌زند و فرش‌های زیبا و متنوعی برای فروش عرضه می‌کند. همچنین برخی ابزار جادویی و عجیب نیز در فروشگاه سیار Sahara وجود دارد که شاید به دردتان خورد. Daisy Mae هم همیشه حدود ساعت 12 به جزیره می‌آید و کالاهای مختلفی برای فروش با خود دارد. به هرحال مراقب باشید که فرصت‌های جانبی را از دست ندهید.