Menu

فیل اسپنسر: چه ما و چه PlatinumGames در حال کار برروی احیای Scalebound نیستیم

با اینکه 3 سال از اعلام خبر لغو مراحل ساخت بازی Scalebound می‌گذرد، هنوز هم صحبت‌های تازه‌ای در رابطه با آن می‌شنویم.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DualShockers، فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای با IGN در جدیدترین قسمت از سری Unlocked، راجع به سرنوشت بد این پروژه PlatinumGames و امیدواری به احیای آن گفت:

"ما در حال کار برروی آن نیستیم. من این روزها حضوری در Platinum ندارم اما تقریبا مطمئن هستم که سراغ این پروژه نرفته‌اند. این چیزی است که همه ما از آن گذشتیم. لغو یک بازی که برای سال‌ها درباره آن صحبت می‌کردیم سابقه خوبی برای من به‌جا نمی‌گذارد ولی در کل خیال کسانی که معقتدند چیزی در این رابطه در حال ساخت است را راحت کنم و خبری نیست."

Scalebound در E3 2014 به عنوان بازی انحصاری Xbox One و بلند پروازانه‌ترین پروژه استودیوی Platinum و هیدکی کامیا معرفی شد. بیشتر بازی‌های Platinum از آن زمان تاکنون روی اکشن و سرعت تمرکز داشته‌اند اما Scalebound مسیر متفاوتی را در پیش گرفت. اکشن همچنان در بنیان آن دیده می‌شد اما گرافیک، مقیاس و مکانیک‌های نقش‌آفرینی هم طبق نمایش‌های بازی در مراسم‌های مختلف در اولویت بالایی قرار داشتند.

گرچه توسعه بازی طبق برنامه پیش نرفت و مایکروسافت بالاخره در ژانویه 2017 خبر لغو ساخت آن را اعلام کرد. اسپنسر می‌گوید:

"این کار سختی بود چون من احترام زیادی برای Platinum، کامیا و تیم آن‌ها قائل هستم. من هیچ احساس دشمنی ندارم و با آن‌ها صحبت می‌کنیم. هیچ خصومتی بین دو تیم وجود ندارد. فقط سعی کردیم با یکدیگر کاری انجام دهیم و نتیجه نگرفتیم."

این اولین باری نیست که اسپنسر از لغو پروژه Scalebound صحبت می‌کند و آتسوشی اینابا، رئیس استودیوی Platinum، گفت شکست این پروژه تقصیر هردو طرف بود.

اسپنسر باور دارد بخشی از مشکل، معرفی زودهنگام Scalebound بود؛ اشتباهی که او معتقد است با Fable Legends هم انجام دادند:

"من از اینکه بابت اهداف خود برای این بازی تا آن حد زود و همگانی صحبت کردیم پشیمان هستم. من از Fable Legends و Scalebound یاد گرفتم که حتما قبل از اعلام همگانی یک چیز، باید برنامه‌ای کاملا قابل باور داشته باشیم و اطمینان حاصل کنیم که به آن دست می‌یابیم.

ما با Scalebound و تیم سازنده به اهداف خود نرسیدیم و این را از میان هر دو طرف می‌گویم. ما عاشق برخی ایده‌هایی بودیم که می‌خواستیم عملی کنیم و واضح است که قصد عرضه یک بازی بزرگ را داشتیم. این هدف پایانی ما برای هر بازی است بنابراین قطعا از این بابت که قادر به دست‌یابی به برخی اهداف خود با آن بازی نبودیم کمی ناراحت خواهیم شد."

اینابا در ماه فوریه گفته بود به بازگشت به این بازی علاقه‌مند است اما Platinum برای این کار به تایید و اجازه مایکروسافت که مالک آی‌پی آن است نیاز دارد.