Menu

Microsoft از دلیل استفاده از باتری‌های قلمی در Controller ایکس‌باکس سری ایکس می‌گوید

به گزارش پردیس‌گیم، قرار دادن باتری‌های قلمی در Controller کنسول Xbox X انتخابی بود که به قول مایکروسافت، تردیدهایی درموردش وجود داشته. پس از این‌که Microsoft اعلام کرد که دسته‌ی بازی در Xbox X از باتری‌های قلمی استفاده خواهد کرد، سوالاتی برای هواداران پیش آمده بود که چندان هم غیرمنطقی نبودند.

هواداران می خواستند بدانند چرا زمانی که باتری های شارژی وجود دارند چرا مایکروسافت هنوز هم بر استفاده از باتری قلمی اصرار دارد، این سوال زمانی پررنگ‌تر می‌شود که می‌بینیم مایکروسافت برای دسته‌های Elite خود از باتری‌های قابل شارژ استفاده می‌کند. اما طراحان کنسول عقیده‌ی دیگری دارند و انتخاب خود را به صلاح کاربران ایکس‌باکس می دانند.

آقای جیسون رونالد(Jason Ronald) که یکی از اعضای مهم طراحی و برنامه‌ریزی ایکس باکس سری ایکس است در جواب سوالات مطرح شده درمورد باتری‌های قلمی چنین جواب داد:

"وقتی درمورد گیمرها صحبت می‌کنیم، باید سلایق مختلف را نیز در نظر داشت، حقیقت امر این است که جمع کثیری از کاربران ما باتری های قلمی را به دیگر انواع باتری ترجیح می‌دهند. ما دوست داریم به بازیکنان حق انتخاب بدهیم، شما در عین حال که از باتری های قابل شارژ استفاده می‌کنید، خواهید توانست که از باتری‌ قلمی نیز بهره ببرید."

این جواب از سوی رونالد چندان هم دور از انتظار نبود، چنان که سال‌های پیش و قبل از عرضه‌ی Xbox One با دلایلی مشابه از طراحی دسته‌های خود، دفاع کرده بود.