Menu

هر آنچه باید در مورد ویزای گردشگری کشور های آسیایی بدانید

ویزای گردشگری برخی از کشور های آسیایی برای ایرانیان

این روزها بیشتر ایرانی­ها با شنیدن اسم تور به یاد تور استانبول ، تایلند و یا شاید مالزی می­افتند. همین امر نشان از این موضوع دارد که مقاصد نام برده شده، از محبوبیت ویژه­ای بین گردشگران ایرانی برخوردار هستند. هر یک از این مقاصد جاذبه­های دیدنی خاص خود را دارد و گردشگران هم برای سفر به این مقاصد دلایل خود را دارند.

مقاصد آسیایی به دلیل قیمت ارزان­تر تورها به نسبت مقاصد اروپایی، تسهیل امور مربوط به اخذ روادید و نزدیکتر بودن به کشور ایران همواره میزبان گردشگران ایرانی بیشتری هستند.

چیز هایی که باید در مورد تور استانبول بدانیم

شهر استانبول یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه است، همچنین این شهر از توریستی ترین شهرهای کشور ترکیه می­باشد. از مهم­ترین عواملی که گردشگران را به ترکیه می­کشانند می­توان به مراکز خرید متعدد و جشنواره های جذابی که در این شهر برگزار می­شود اشاره کرد. استانبول در هر فصلی میزبان گردشگرانی از سراسر دنیا است. موقعیت جغرافیایی این شهر از ویزگی های منحصر به­فرد آن به شمار می­رود. استانبول تنها شهری است که دو قاره­ی آسیا و اروپا را به هم وصل می­کند. آب و هوای خوب این شهر زیبا از عوامل تاثیر گذار در جذب جهانی گردشگران بوده­است.

مسافران برای سفر به استانبول نیاز به اطلاعاتی جامع دارند. اطلاعاتی نظیر اینکه چه هتلی را برای اقامتشان انتخاب کنند و یا اینکه از بین تعداد زیاد رستوران­ها و مغازه­ها و اماکنی که غذاهای خیابانی دارند کدام را انتخاب کنند. البته قبل از این ها باید اطلاعاتی در مورد ویزای ترکیه، بلیط پرواز و هزینه­های سفر به ترکیه کسب کرد.

ویزای ترکیه

ترکیه یکی از مهمترین مقاصد گردشگری برای شهروندان ایرانی است و ایرانیان با هدف گردشگری، تحصیل و یا کار و سرمایه گذاری به این کشور وارد می­شوند. ترکیه با توجه به اینکه یکی از همسایه های کشور ایران می­باشد، امکانی را به شهروندان ایرانی قرار داده است که بتوانند بدون هزینه و یا انجام عمل خاصی به مدت ۹۰ روز بدون اخذ ویزا در این کشور اقامت کنند. اما اگر بنابر هر دلیلی قرار است مدت بیشتری در این کشور اقامت داشته باشید، نیاز دارید تا برای اخذ ویزای مورد نظرتان اقدام نمایید.

هزینه­های سفر به ترکیه

برای سفر به هر کدام از مقاصد ترکیه، نیاز دارید به صورت جدا به بررسی هزینه­های تور و بلیط و … بپردازید. اما از آنجایی که تور استانبول همواره معروف­تر و پر طرفدار تر بوده است در این قسمت به بیان هزینه­های سفر به استانبول می­پردازیم.

با توجه به اینکه قیمت تور استانبول در فصل­های پرگردشگر(های سیزن) و فصل­های کم گردشگر( لو سیزن) متفاوت است، آخرین قیمت­های این تور در زمستان 2020 مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تورهای استانبول از قیمت حدودی 1500000 تومان برای هر فرد بزرگسال شروع می­شود که این هزینه شامل هزینه­ی بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت به مدت دو شب در یک هتل معمولی 3 ستاره، ترانسفر از فرودگاه به هتل و بالعکس و یک روز گشت شهری(بازدید از اماکن مهم و جاذبه­های گردشگری و مراکز خرید مهم) می­باشد.

چیز هایی که باید در مورد تور کوالالامپور بدانیم

در بین تورهای مالزی، کوالالامپور یکی از محبوب ترین و مهم ترین مقاصد می­باشد. یک منطقه گرمسیری که در اکثر ماه های سال، آب و هوایی گرم و مرطوب دارد، به همین دلیل امکان خرید تور کوالالامپور و سفر به این شهر زیبا در تمام طول سال وجود دارد. آب و هوای استوایی کوالالامپور بارندگی­های بسیاری را برای این شهر به ارمغان می­آورد اما شدت این بارش ها در زمان های مختلف سال یکسان نیست و شما با یک بررسی ساده می­توانید بهترین زمان برای سفر خود را انتخاب کنید.

محله­ی چینی ها، دهکده فرانسوی، پارک دریاچه، موزه ملی، برج های دوقلوی پتروناس و تعداد بسیار زیادی از دیدنی های دیگر در کوالالامپور، تنها بخش کوچکی از جاذبه های دیدنی در این شهر هستند که در انتظار گردشگران هستند .

ویزای مالزی

ویزای مالزی هم مانند هر کشور دیگری انواع مختلفی دارد که شما بسته به هدفتان از سفر به این شهر یکی را انتخاب می­کنید؛ مثل ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای ترانزیت و یا ویزای کاری و … که دریافت هر کدام از آن­ها شرایط خاص خود را دارد. اما چون ما از لحاظ گردشگری می­خواهیم این کشور را بررسی کنیم، بهتر است تنها به شرایط اخذ ویزای توریستی بسنده کنیم.

تا قبل از سال 2013 مدت ویزای گردشگری برای ایرانیان، ۳ ماه بود، اما الان شرایط تعییر کرده و مدت آن از 3 ماه به ۲ هفته کاهش پیدا کرده است، برای گرفتن ویزای توریستی مالزی نیازی نیست به سفارت بروید و زمانی که به فرودگاه مالزی می­رسید، مهری در گذرنامه­ی شما زده می شود که این مهر همان اجازه ی ورود شما به مالزی است.

برای گرفتن ویزای کشور مالزی باید بلیط رفت و برگشت و همچنین پاسپورتی با حداقل ۶ ماه اعتبار همراهتان باشد. از آنجاییکه ویزای مستقلی برای شما وجود ندارد و همان مهر درون پاسپورت برای ورود به مالزی کفایت می­کند، نیازی به عکس ندارید و اخذ این ویزا هزینه­ی جداگانه­ای ندارد.

ویزای تایلند

ویزای تایلند هزینه­ای معادل 35 یورو برای یک بار ورود برای هر نفر دارد. بهترین راه برای دریافت ویزای توریستی تایلند، اقدام از طریق آژانس گردشگری است که تور تایلند خود را از آنجا خریداری کرده­اید. برخلاف سایر ویزا های تایلند که خود متقاضی باید شخصا به سفارت تایلند در تهران مراجعه کند، دریافت ویزای تایلند از طریق آژانس های مسافرتی کاملا امکان پذیر می­باشد. نکته­ی مهمی که در مورد ویزا و شرایط خروج از کشور وجود دارد این است که این قوانین ثابت نیستند و گاهی دچار تغییرات جزئی و یا کلی می­شوند. قبل از هر گونه برنامه ریزی برای سفر این شرایط را از طریق سفارت­ها و یا آژانس های گردشگری بپرسید تا مشکلی برای برنامه­ریزی های بعدی شما پیش نیاید.

چیز هایی که باید در مورد تور تایلند بدانیم

دیدنی های تایلند از هیچکس پوشیده نیست و با قدم گذاشتن در خیابان­های پر از جمعیت و شلوغ پاتایا شروع می­شود و در گذر از بازار های بانکوک به سواحل آبی و شفاف پوکت آرام می­رسد. هدف شما از سفر به تایلند هر چه که باشد، از این کشور با لبخند رضایت باز خواهید گشت. پارک های آبی هیجان انگیز، طبیعت بکر، جشن ها و فستیوال های شاد و شگفتی­های آیین بودایی همگی تایلند را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل می­کنند.

برگرفته شده از وب سایت آژانس مسافرتی گلفام سفر به آدرس اینترنتی https://www.golfamsafar.com