Menu

سونی می‌گوید؛ تاریخ عرضه‌ی PS5 تحت‌تأثیر ویروس کرونا قرار نخواهد گرفت

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از dualshockers، طی هفته‌های پیش پاندمیک کرونا مدام گسترده‌تر از قبل شده و بسیاری ناخودآگاه به این فکر می‌کنند که آیا قرار است تأخیری در یکی از موردانتظارترین اتفاقات سال یعنی به بازار آمدن کسنول‌های Xbox Series X و PS5 اعمال شود؟ ظاهراً این بیماری نتوانسته تأثیری روی سازنده‌ی کنسول پلی‌استیشن که قرار است جدیدترین سری آن در اواخر 2020 عرضه شود بگذارد.

طی مصاحبه‌ای با Bloomberg، یکی از نمایندگان سونی به صورت رسمی ادعا کرده که انتظار ندارد برنامه‌های تولید و عرضه سونی بابت ویروس کرونا تغییر کنند. این خبر مطمئناً خیال تعداد زیادی از هواداران PlayStation که نگران عقب افتادن به بازار آمدن کنسول بودن را راحت می‌کند.

با اینحال، هیچ جای تعجبی ندارد که Sony اکنون چنین حرفی بزند. درحال حاضر، این شرکت ژاپنی تلاش می‌کند تا جای ممکن نقشه‌هایش برای 2020 را عملی کند اما معلوم نیست در آینده شاهد چه اتفاقاتی خواهیم بود. حتی اگر پشت درهای بسته، تصمیم بر این بوده که عرضه PS5 را به زمان دیگری موکول کنند، Sony ابداً حاضر نمی‌شود در چنین روزهایی خبرش را منتشر کند.

چندی پیش سونی پیش‌بینی‌ها و انتظارات خود از سودهای سال مالی پیش رو را به اشتراک گذاشت و اکنون نیز اعلام کرده COVD-19 به احتمال زیاد تأثیراتی روی درآمدهای حاصل شده در چند ماه آتی خواهد گذاشت. این اتفاق هم چندان تعجب‌آور نیست چرا که بسیاری از شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ در سراسر دنیا درگیر وضعیت مشابهی هستند.

کنسول PS5 طبق برنامه‌هایی قبلی در پنجره‌ی زمانی تعطیلات 2020 عرضه می‌شود، البته تاریخ دقیق و قیمت همچنان مشخص نیست. به احتمال زیاد طی چند ماه آینده جزئیات بیشتری در این مورد منتشر خواهد شد.