Menu

تبادل نظر: برترین بازی شوتر اول شخصی که تجربه کرده‌اید

از گذشته تابحال یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها میان طرفداران ویدیو گیم، ژانر شوتر اول شخص (FPS) بوده است که عناوین گوناگون آن مخاطبان بی‌شمار مختصِ خود را دارا هستند؛ ژانری که همیشه در آن شاهد عناوین انقلابی و متمایز هستیم. انواع مختلفی در این ژانر ساخته شده‌ است و بعضی از آنها مکانیک‌های ژانرهای دیگر را با این سبک ترکیب کرده اند.

هر عنوان موفقی که در سبک شوتر اول شخص ساخته شده، ویژگی‌ها، نوآوری‌ها و مکانیک‌های بخصوص خود را داشته است. برای مثال، اید سافتور با Wolfenstein و DOOM، طرح اولیه این ژانر را خلق کردند. دو فرنچایز Halo و Half-Life هر دو روایت و شخصیت پردازی بی‌نظیری داشته و فیزیک و گیم‌پلی ژانر شوتر اول شخص را ارتقا دادند. سری Modern Warfare با ارائه داستان جذاب و سینماتیک، لول دیزاین بی‌نظیر و مواردی مثل معرفی Loadout در بخش مولتی‌پلیر به یک اثر فوق‌العاده و نمادین در صنعت گیم تبدیل شد. Crysis همانند ساخته قبلی Crytek یعنی FarCry، سندباکس بی‌نظیری داشت و برای اولین بار قابلیت شخصی سازی و اصلاحات سلاح را به دنیای ویدیوگیم آورد. تعداد این عناوین تاریخ‌ساز و نوآوری‌هایشان انقدر زیاد است که نمی‌توان نام تمامی آن‌هارا در این مطلب کوتاه آورد.

مطمئنا شما نیز بسیاری از عناوین شوتر اول شخص را تجربه کرده و از تجربه بسیاری از آنان لذت برده‌اید. دیدگاه شما درباره این ژانر چیست؟ از تجربه کدام یک از عناوین شوتر اول شخص بیشتر لذت بردید؟