Menu

احتمال تغییر نحوه‌ی عملکرد PS Plus و PS Now در PS5

به گزارش پردیس گیم و به نقل از سایت GameRant، با قرارِ آمدن PS5 به بازار در تعطیلات تابستانی پیش‌رو، شرکت Sony فرصت مناسبی برای بازسازی و بهبود کیفیت PS Plus و PS Now دارد.

در حال حاضر، سونی در موقعیت جالبی به همراه PS5 قرار دارد؛ چرا که هنوز سعی در رسیدن و جلو زدن از برنامه‌ی تبلیغاتی Microsoft، که به نظر تا به حال برایش سودمند بوده است(از لحاظ نظرات کابران فضای مجازی)، دارد. از طرف دیگر، سونی، گام‌های احتیاطی ضروری برای کامل فاش نشدن PS5 را نیز در نظر می‌گیرد. مثلاً یکی از این گام‌ها، صبر کردن تا زمانی است که مایکروسافت، اولین حرکت برای فاش کردن قیمت کنسولش را بزند. با توجه به تقابل این دو شرکت، و اینکه مایکروسافت در چرخشی برای فاش کردن اطلاعات بیش‌تر از Xbox Series X قرار دارد، شاید سونی مجبور به اعمال تغییرات اساسی در خدمات دست اولش، یعنی PS Plus و Ps Now، شود تا بتواند توجه مشتری‌های بیشتری به خود جلب کند.

با در نظر گرفتن اینکه طبق گزارش‌ها، هر واحد از کنسول PS5 چیزی حدود ۴۵۰ دلار(بدون در نظر گرفتن هزینه‌های بسته‌بندی و عوارض) برای سونی آب می‌خورد، این کنسول ممکن است هر قیمتی در بازه‌ی ۴۵۰ تا ۶۰۰ دلار داشته باشد.

با وجود اینکه سونی، به احتمال زیاد، یک هفته یا یک ماه از یکی از این خدمات را به طور رایگان، همراه هر کنسولش ارائه می‌کند، قیمت فعلی هر یک از این دو اشتراک، علاوه بر قیمت بازی‌های تازه منتشرشده که خریداری می‌شوند، چیزی بالای ۷۰۰ دلار برای هر مشتری خرج برمی‌دارد که قیمت جالبی نیست. با در نظر داشتن تمام این موارد، اولین کاری که سونی برای کاهش این قیمت سرسام‌آور می‌تواند انجام دهد، پیکربندی دوباره PS Plus و PS Now و تغییر نحوه‌ی عملکرد این دو، می‌باشد.