Menu

صدای فن هیچ مشکلی بر روی PS5 ایجاد نخواهد کرد

همانطور که دیده یا شنیده‌اید، PS4 می‌تواند واقعا پر سر و صدا باشد و در اجرای برخی بازی‌های سنگین می‌تواند باعث بروز مشکل برای کاربر این کنسول شود؛ اما ظاهرا بر روی PS5 از این دست مشکلات مشاهده نخواهد شد!

به گزارش پردیس‌گیم، در جریان استریم امشب سونی، معمار ارشد PS5 آقای Mark Cerny "مارک سرنی" اعتراف کرد که شاید تا به حال سونی در زمینه‌ی کنترل مصرف انرژی PS4 فوق‌العاده عمل نکرده باشد، اما این مسئله به صورت کامل برای PS5 حل شده است. آقای سرنی گفت که GPUی کنسول PS5 با روشی کاملا جدید همراه شده است که مصرف انرژی را مهار می‌کند، به این معنی که سیستم عملکرد بسیار بهتری در کنترل مسئله‌ی خنک‌کنندگی خود خواهد داشت.

بدون اینکه بخواهیم وارد مسائل پیچیده‌ی تکنیکال شویم PS5 حجم مشخصی از انرژی را هنگام اجرای بازی‌ها مصرف می‌کند، اما از "فرکانس متغیر" بهره می‌برد. این موضوع به سونی اجاره می‌دهد تا از سیستم خنک‌شوندگی‌ای در PS5 بهره ببرد که میزان مصرف انرژی مورد نیاز کنسول را کنترل می‌کند. به بیان بهتر، به دلیل یکسان ماندن مصرف انرژی حیاتی کنسول در تمامی مواقع، فن‌های PS5 مجبور نخواهند شد تا به شدت کار کنند.

از شنیدن این خبر خوشحال شدید؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.