Menu

جدول فروش هفتگی بریتانیا: کاهش فروش فیزیکی FIFA 19 و عبور فروش کلی Spider-Man از Far Cry 5

به تازگی لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته در بریتانیا منتشر شده و طبق انتظارات FIFA 19 در صدر جدول جای گرفته است. اما نکته جالب این است که فروش فیزیکی بازی نسبت به FIFA 18 کاهشی 25 درصدی داشته است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Eurogamer، حدود 65 درصد از فروش بازی برروی PlayStation 4، نزدیک به 35 درصد برروی Xbox One و تنها یک درصد برروی Nintendo Switch بوده است. فروش نسخه‌های PS3 و Xbox 360 نیز به حدی کم‌ بوده‌اند که در آمار ثبت نشده‌اند.

سال به سال فروش افراد بیشتری به خرید دیجیتالی بازی‌ها روی می‌آورند پس کاهش فروش فیزیکی FIFA 19 چندان نکته عجیبی نیست. در واقع، EA خود با سرویس‌های نظیر EA Access و Origin Access و امکان دسترسی زودتر به بازی، افراد را بیش از پیش به خرید دیجیتالی بازی تشویق می‌کند.

اما بازی دوم جدول فروش این هفته یعنی Marvel’s Spider-Man با ادامه‌دادن روند عالیِ‌ خود توانست تنها در 4 هفته از فروش فیزیکی Far Cry 5 بگذرد و تبدیل به پرفروش‌ترین بازی تا به اینجای سال شود. البته با عرضه FIFA 19 و بازی‌های دیگر نظیر Call of Duty: Black Ops IIII و Red Dead Redemption 2 به احتمال بسیار زیاد این جایگاه را از دست خواهد داد.

در ادامه می‌توانید لیست پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته در بریتانیا را به تفکیک پلتفرم مشاهده نمایید (شایان ذکر است آمار فروش دیجیتالی بازی‌ها در این لیست محاسبه نشده است پس نمی‌توان آن را به عنوان آمار فروش کلی بازی‌ها در بریتانیا در نظر گرفت).

پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته


پرفروش‌ترین بازی‌های Xbox One


پرفروش‌ترین بازی‌های PS4


پرفروش‌ترین بازی‌های PC


در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.