Menu

تجربه‌ی ما از بتای بازی Agents Biohunters

تجربه‌ی ما از بتای بازی Agents Biohunters

"به قلم عرفان جلیلی"

امروزه بازار بازی های آنلاین بسیار داغ است؛ بطوری که تقریباً در همه‌ی سبک‌ها، رقابت میان بازی‍ها بسیار شدید است. از Fortnite و PUBG و سایر بازی‍های شوتر گرفته تا League of legends ، DOTA و سایر سبک‍ها مانند مبارزه‍ای و ریسینگ؛ همه سعی می‍کنند تا با ارائه دادن ایده‌های جدید، گیم‌پلی جذاب‍تر و پشتیبانی بالا، مخاطب را ساعاتی بیشتر پای بازی خود نگه دارند. حال استودیو Playstark با عنوان Agents Biohunters وارد میدان شده تا شاید بتواند برای خود نامی دست و پا کند. با ما با بررسی بتای این عنوان همراه باشید.

در حالتی که در بتا وجود داشت، ۶ بازیکن در دو تیم ۳ نفره روبروی هم قرار می‍گیرند. وقتی وارد بازی می‍شوید، در نقشه یک عدد دستگاه حفاری کریستال ظاهر می‍شود. شما باید تعداد مشخصی از دشمنان را در اطراف آن از بین ببرید تا این دستگاه باز شود. هر تیمی که بتواند در مدت زمان تعیین شده اطراف آن بماند کریستال را تصاحب می‍کند. سپس دستگاه دیگری ظاهر می‍شود و این روند تا جایی ادامه پیدا می‍کند تا یک تیم بتواند ۳ عدد کریستال جمع‍آوری کند. در نهایت این تیم به میدان نهایی که در آن جانور بزرگ وجود دارد دسترسی پیدا کرده و با آن مبارزه می‌کند. خود این جانور ۵ قسمت حساس دارد و اولین تیمی که بتواند ۳ قسمت این جانور را از بین ببرد برنده بازی می‍شود.

گیم‌پلی این بازی به دو عنوان Fortnite و Overwatch شباهت دارد. ۶ شخصیت در سه دسته مبارز، مدافع و درمانگر قرار می‍گیرند که هر‍کدام قابلیت‍های خاص خود را دارند. این قابلیت‍ها در ابتدا قفل هستند. شما با کشتن موجودات بازی و سایر بازیکنان، سطح خود را افزایش می‌دهید و از این طریق قادر هستید توانایی جدیدی را باز کنید یا قابلیت قبلی را ارتقا دهید. دشمنان بازی نیز پس از مرگ تعدادی گوی آبی بر زمین می‍اندازند که با جمع آوری آن‍ها می‍توانید سازه‍هایی را بسازید. این سازه‍ها شامل دیوار دفاعی، برجک‍های مسلح و ساختمان‍هایی می‍شود که پس از مردن، دوباره می‍توانید در آن‍ها ظاهر شوید و به سرعت به میدان مبارزه بازگردید. لازم به ذکر است که فاصله بین محل هایی که باید بروید، زیاد است و همچنین پس از مردن هم شما در نقطه ای دور دوباره ظاهر می‍شوید. به همین دلیل سازندگان یک عدد موتور سیکلت را در اختیار شما قرار داده‌اند تا حرکت در محیط بازی بسیار راحت‌تر شود.

موجودات بازی دیر از بین می‍روند و همچنین در ابتدا به شما آسیب نسبتاً زیادی وارد می‍کنند؛ به همین دلیل، اگر تعداد آن‍ها زیاد باشد از بین بردن آن‌ها کمی دشوار می‍شود. این مسئله در کنار مبارزه با سایر بازیکنان، توانایی‍های مختلف هر شخصیت‌ و سازه‍ها، اهمیت کار گروهی را در بازی بسیار زیاد می‍کند. در یک تیم باید شخصیت‌های گروه‍های مختلف حضور داشته باشند تا بتوانند در شرایط مختلف از یکدیگر پشتیبانی کنند. مثلاً شخصیت‌ مدافع میتواند سپر دفاعی تشکیل دهد یا شخصیت‌ درمانگر توانایی افزایش سلامتی بازیکنان را دارد و همچنین شخصیت‌‍های مبارز می‍توانند اسیب زیادی به دشمنان وارد کنند.

شما توانایی شخصی‌سازی شخصیت‌‍ها را نیز دارید. شخصیت شما و وسیله نقلیه او هر کدام طرح‌های متفاوتی دارد که با افزایش سطح یا خریدن، قابل استفاده هستند. دقت کنید که در بازی دو نوع افزایش سطح وجود دارد: یکی درون بازی که برای استفاده از قابلیت ها کاربرد دارد و یکی پس از پایان مسابقه که طرح‌های جدید و مقداری از واحد پول بازی در اختیارتان قرار می‍دهد.

متأسفانه به غیر یک حالت‌ و یک نقشه، بتای بازی چیز بیشتری در اختیارمان نمی‍گذارد. تنوع دشمنان بازی بسیار پایین است و تنها یک عدد موجود بزرگ در باز وجود دارد. می‍توان گفت که تقریبا با یک ساعت بازی کردن کل محتوای موجود در بازی را می‍شود تجربه کرد و بعد از آن چیز جدیدی عاید بازیکن نمی‍شود. به همین دلیل نمی‍توان به خوبی راجع به عنوان نهایی قضاوت کرد و باید صبر کنیم و ببینیم که سازندگان چه مواردی را در عنوان نهایی به بازی اضافه خواهند کرد.

یکی دیگر از مشکلاتی که در بازی شما را آزار می‌دهد فاصله زمانی میان انجام دادن حمله و آسیب دیدن می‍باشد. مثلا وقتی که شما شروع به تیراندازی می‌کنید، یک یا دو ثانیه پس از برخورد تیر به دشمن از سلامتی آن‍ها کم می‌شود؛ یا وقتی موجودات بازی به شما حمله می‍کنند، کمی بعد شما آسیب می‍بینید. حتی در خیلی از مواقع شما بدون این که متوجه شوید ناگهان در بازی می‍میرید و نمی‍فهمید که چه چیزی باعث از بین رفتن شما شد. همین موجب می‌شود که بازیکن کمی در بازی دچار سردرگمی شود و نتواند به خوبی تصمیم‍گیری کند. علاوه براین‌ها، وضعیت بد سرور‍ها، تعداد کم بازیکن‌ها که موجب طولانی شدن ورود به بازی می‍شوند و همچنین باگ‌هایی مانند انیمیشن‌های عجیب، ناپدید شدن اشیاء و غیره را نیز باید اضافه کرد که خوب برای نسخه بتا طبیعی هستند.

Agents Biohunters ایده‍های خوبی دارد که می‍تواند یک بازی سرگرم کننده منجر شود. مکانیک‍های گیم‌پلی خوب طراحی شده‍اند و مبارزه در محیط بازی لذت بخش است. با این حال کمبود محتوا و مشکلات فنی بسیار می‍تواند به تجربه‌ی بازیکن آسب جدی وارد کند. امیدواریم که در نسخه نهایی سازندگان حالت‌‍ها و نقشه‍های جدیدی را به بازی اضافه کنند و همچنین تنوع دشمنان را افزایش دهند تا تلاش‍هایشان بی‌ثمر نماند و یک بازی جذاب را ارائه دهن که تا ساعت ها مخاطب را پای خود بنشاند.

برای تماشای گیم‌پلی این عنوان با ما همراه باشید: