Menu

رسمی: رویداد E3 لغو شد

این روزها شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا به هیچ صنعتی رحم نمی‌کند و این ویروس با بی‌رحمی تمام اقتصاد دنیا را هدف قرار داده است به طوری که جف بیزوس چیزی نزدیک به 7 میلیارد دلار از پاقدم این ویروس متضرر شده است. چیزی نزدیک به درآمد ایران در سال آینده.

این ویروس اولین اثرش بر صنعت بازی را بر روی کنفرانس GDC و لغو آن گذاشت، سپس اخباری مبنی بر تاخیر در عرضه کنسولهای نسل بعد به گوش می‌رسد و این شایعات هرروز پررنگ تر می‌شوند.

حال به گزارش پردیس گیم، و به نقل از سایت Gamespot پس از انصراف شرکت Im8bit که طراح فرمت جدید این همایش مهم بود، اکنون شایعاتی مبنی بر درخواست شرکت‌های بازی از برگزارکنندگان برای لغو این همایش به گوش می‌رسید که دقایقی پیش این کنفرانس مهم به صورت رسمی لغو شد. البته مسئولان برگزاری در تلاش هستند تا در موعد مقرر کنفرانس را به صورت دیجیتالی برگزار کنند.

فشارهایی که به خاطر حفظ امنیت، جلوگیری از شیوع و مواردی از این دست از سوی کاربران به شرکت‌های سازنده بازی در شبکه‌های مجازی آنها مانند Twitter آمده است از دلایل درخواست شرکت‌های بازیساز برای لغو کردن کنفرانس عنوان می‌شد که در نهایت با اعلام رسمی ESA این کنفرانس لغو شد.

البته قبل از شرایط فعلی گسترش کرونا خود کنفرانس E32020 شرایط خوبی نداشت، عدم شرکت کمپانی Sony و چند شرکت دیگر نشان دهنده این است که برگزار کنندگان به فکر تغییراتی اساسی در سیاست‌های خود باشند.