Menu

نگاهی به نقدها و نمرات Nioh 2؛ شبیه به نسخه‌ی اول ولی هم‌چنان عمیق، سرگرم‌کننده و چالش‌برانگیز

همان‌طور که احتمالا می‌دانید بازی Nioh 2، جدیدترین انحصاری کنسول PlayStation 4 به زودی روانه بازار خواهد شد و از همین رو نیز منتقدین شروع به انتشار نقدهای خود کرده‌اند. توسعه این نسخه نیز همانند نسخه‌ی اول توسط استودیو‌ Team Ninja صورت گرفته و وظیفه نشر آن را نیز Koei Tecmo و Sony Interactive Entertainment برعهده دارند.

در ادامه با هم برخی از نقدها و نمرات بازی را مرور می‌کنیم.

PlayStation Universe 95

Nioh 2 به لطف ایده‌های عالی و اجرای فوق‌العاده‌ی آن‌ها نقطه‌ی عطف جدید در میان بازی‌های اکشن و ماجراجویی تعریف می‌کند که باید توسط هر بازیکنی تجربه شوند. آخرین ساخته‌ی Team Ninja یکی از عمیق‌ترین سیستم‌های مبارزه و یک سیستم loot به شدن اعتیادآور را عرضه می‌کند که احتمالا به جز بهترین بازی‌های سبک Dungeon Crawling، بقیه عناوین را شرمنده می‌کند. بسیار ساده است؛ در تمامیِ بخش‌های Nioh 2 می‌توان اثری از "بهترین بازی سال" دید.

Destructoid 90

اگر یک نکته باشد که بخواهم به آن اشاره کنم، این است که Nioh 2 به اندازه‌ی نسخه‌ی اول انقلابی و الهام‌برانگیز نیست ولی خب این چیزی نیست که حداقل در این زمان به ضرر بازی باشد؛ استودیو Team Ninja حق داشته که برخی چیزها را تکرار کرده و آن‌ها را به آرامی گسترش دهد چرا که Nioh در نسخه‌ی اول خود نکات مثبت بسیاری زیادی داشت. در حالی که خط داستانیِ نسخه‌ی جدید از شروعی آرام و کمی غیرمرتبط رنج می‌برد، بقیه‌ی بخش‌های Nioh 2 بسیار خوب و به‌روز‌رسانی شده به نظر می‌رسند. این عنوان دنباله‌ای بسیار خوب است و مطمئنا طرفداران را برای چندین سال سرگرم خواهد کرد.

Gamesradar+ 90

Nioh 2 شاید در برخی جهات ریسک نکرده باشد ولی روان‌بودن، عمق و شدت مبارزات آن باورنکردنی است.

RPG Site 90

نگاه اول شاید Nioh 2 تقریبا شبیه به نسخه‌ی اولِ خود به نظر برسد و خب از برخی جهات نیز این حرف درست است؛ ولی چیزی که Nioh چند سال پیش ارائه داد ترکیبی بسیار خوب از المان‌های مختلف بود که در کنار هم عملکرد شگفت‌انگیزی داشتند؛ و هم‌اکنون Nioh 2 صرفا تمامیِ چیزهایی را که نسخه‌ی اول بازی به نحو احسن انجام داده بود را جمع‌آوری کرده و با بهبود و پیشرفت آن‌ها سبب شده تا بتوانید با آزادیِ عملی باورنکردنی، به هر صورتی که علاقه دارید به تجربه‌ی بازی بپردازید. همان المان‌ها و عناصری که بازیِ اول را تا آن حد لذت‌بخش کرده بودند، اکنون با داستانی بهتر، یک سیتم شخصی‌سازی کامل‌تر و طراحیِ مراحل و level designـی پخته‌تر ترکیب شده‌اند تا Nioh 2 را تبدیل به دنباله‌ای درخورد و شایسته کرده و به بازی کمک کنند تا با پیشی‌گرفتن از نسخه‌ی اول هویتی خاص و منحصر‌به‌فرد برای خود به دست آورد. دیگر نباید Nioh را با بازی‌های دیگر مقایسه کرد؛ بلکه از این پس باید بازی‌های دیگر را با Nioh 2 مقایسه کرد.

IGN 90

شاید سیستم‌ها و مکانیزم‌های Nioh 2 برای عده‌ای بیش از حد و زیادی به نظر برسند ولی بدونِ‌شک سیستم مبارزات درخشان و درجه سختیِ مناسب و لذت‌بخش بازی ارزش آن‌ را دارد.

Game Informer 85

Nioh 2 همانند Nioh عنوانی سخت و به شدت بی‌رحم است که شما را مجبور می‌کند از تمامیِ منابع موجود استفاده کنید. علیرغم وجود برخی نقص‌ها و مشکلات، Nioh 2 شما را از کسی که تنها دکمه‌ها را به محکم و تصادفی فشار می‌داده به یک سامورایی بادقت و مرگبار تبدیل می‌کند.

EGM 80

Nioh 2 ایده‌های نسخه‌ی پیشین خود را برداشته و با گسترش آن‌ها عمقی خاص به گیم‌پلی، طراحیِ محیط، تواناییِ شما در شخصی‌سازیِ و شیوه مبارزات اضافه کرده است. باید اعتراف کرد که در این روند برخی از نقاط قوت Nioh از بین رفته ولی نتیجه هم‌چنان عنوانی سرگرم‌کننده بوده که برای آن دسته از افرادی که به دنبال چالش هستند، بسیار مناسب است.

Push Square 80

با اینکه بازی در برخی بخش‌ها شباهات بسیاری به نسخه‌ی پیشینِ خود دارد ولی با این وجود Nioh 2 به خوبی توانسته عمق بیشتری به مکانیک‌های خود اضافه کرده و یکی از سرگرم‌کننده‌ترین سیستم‌های مبارزه را به ارمغان بیاورد. از ضعف‌های بازی می‌توان به درخت مهارت ضعیف، روایت داستانیِ ساده و چندین مشکلِ فنیِ جزئی اشاره کرد؛ ولی با این وجود Team Ninja توانسته با خلق گیم‌پلی‌ـی فوق‌العاده عنوانی مناسب برای طرفداران نسخه‌ی اول و طرفداران بازی‌های استودیو From Software عرضه کند.

Eurogamer (بدون امتیاز)

یک ماجراجویی سامورایی جذاب، تنش‌زا و خوش‌ساخت که شاید گاهی اوقات به خاطر بازیافت و استفاده‌ی بیش از حد از برخی مکانیک‌ها شما را اذیت کند.

میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک: 86

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.