Menu

۱۰ مورد از بهترین قهرمانان سبک وحشت و بقا در بازی‌های ویدئویی

۱۰ مورد از بهترین قهرمانان سبک وحشت و بقا در بازی‌های ویدئویی

در طی چند دهه گذشته قهرمان‌های به یادماندنی در عناوین‌ سبک وحشت و بقا خلق شده‌اند؛ از شخصیت‌های معمولی که با تهدیدهای ماوراطبیعی مبارزه می کنند تا سربازانی ماهر و آموزش دیده که با موجودات جهنمی می‌جنگند. این قهرمانان به دلیل وحشت‌هایی که با آنها روبه‌رو می‌شوند، اغلب با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کنند و این باعث می‌شود شخصیت‌هایی جذاب و دارای نقطه ضعف پدید بیایند. در میان قهرمانان پرتعداد عناوین‌ترسناک ۱۰ نفری که انتخاب شده‌اند جالب توجه هستند و تاثیر بیشتری بر صنعت بازی گذاشته‌اند.

10 – Alan Wake (Alan Wake)

شخصیت الن وِیک، زاده‌ی ذهن خلاق Sam Lake مدیر استدیو Remedy Entertainment است. الن وِیک همانند شخصیت‌هایی است که به طور صریح از دل رمان‌های اقای استفان کینگ بیرون امده باشد! در عنوان جذاب الن وِیک، او نظاره‌گرغرق شدن همسرش در اعماق دریاچه Cauldron است که در شهر Bright Fall واقع است. الن وِیک در ادامه بازی، در جستجوی همسرش است و سعی می‌کند بفهمد چه اتفاقی برای او افتاده است؛ در حالی که باید با موجوداتی که در برابر نور ضعف دارند نیز مبارزه کند. الن وِیک یکی از جالب‌ترین قهرمانان عناوین سبک وحشت و بقا است، زیرا روان آسیب دیده‌ی او نقش اصلی را در داستان و گیم‌پلی بازی ایفا می‌کند.

9 – Alexandra Roivas (Eternal Darkness: Sanity’s Requiem)

وقتی پدر بزرگ الکساندرا به طور مرموزی در خانه خود در Rhode Island در می‌گذرد، الکساندرا تحقیقاتش را اغاز می کند. او در خانه ی پدربزرگش گرفتار لحظه‌های وحشتانک می‌شود و کتابی را کشف می‌کند که به او اجازه می‌دهد تا شاهد اتفاقات گذشته باشد و سرنخ‌هایی را درباره‌ی مرگ پدربزرگش ارائه می‌دهد. حتی با وجود اینکه الکساندرا آرام آرام در طول بازی Eternal Darkness: Sanity's Requiem درک خود از واقعیت را از دست می‌دهد، ولی هرگز از حل راز مرگ پدربزرگش دست بر نمی‌دارد.

8 – Bill (Left 4 Dead)

۸ بازمانده قابل بازی در این فرانچایز وجود دارند اما هیچ یک به‌اندازه بیل خصوصیات یک قهرمان را ندارند. او یک کهنه سرباز جنگ ویتنام است و همه‌ی تلاش خود را می کند تا سایر اعضای گروه زنده بمانند، زیرا انها در حال قدم زدن در انبوهی از زامبی‌ها هستند. تمایل بیل به زنده‌ نگه داشتن دوستان خود باعث می‌شود او خود را در محتوای اضافه The Passing قربانی کند و این باعث می‌شود زوئی، فرانسیس و لوئیس به‌اندازه‌ای زنده بمانند که با شخصیت‌های قابل بازی از Left 4 Dead 2 ملاقات کنند.

7 – Joel (The Last of US)

در ژانری پر از مرگ و‌ اندوه، غم انگیزترین قهرمان سبک وحشت و بقا ممکن است جوئل از عنوان The Last Of Us باشد. وقتی بازیبازان برای نخستین بار با جوئل اشنا میشوند او یک زندگی معمولی با دخترش در تگزاس دارد. در طول بازی، جوئل پس از اتفاق ناگواری که با ان روبرو می‌شوید (از دست دادن دخترش) به یک بازمانده‌ی عصبی و خشمگین تبدیل می‌شود. رابطه جوئل با الی باعث می‌شود بخشی از انسانیت خود را بدست اورد و از الی در برابر هیولاها و بازماندگان قاتلی که در خیابان‌های ایلات متحده پس از اخر الزمان هستند محافظت کند.

6 – Frank West (Dead Rising)

فرانک وست یک عکاس خبری بلندپرواز، تلاش فوق العاده‌ای می کند تا یک داستان بزرگ را بازگو کند؛ حتی اگر این به معنای رفتن به یک شهر قرنطینه شده در کلرادو باشد که با یک اپیدمی زامبی دست و پنجه نرم می‌کند. در عنوان Dead Rising، فرانک در می‌یابد که در کشتن زامبی‌ها مهارت کافی دارد و ان‌ها را با همه چیز از جمله سلاح‌های سرد یا فنون حرفه ای کشتی قتل عام می‌کند!

5 – Harry Mason (Silent Hill)

در بازی سایلنت هیل، هری میسون در جستجوی دختر گمشده‌اش، شریل است.حتی با مواجهه با وحشت‌های غیر قابل توصیف، هری هرگز دست از جستجوی شریل برنمی‌دارد و حاضر است هر کاری که لازم باشد انجام دهد تا او را با خیال راحت به خانه برگرداند. البته در عنوانSilent Hill: Shattered Memories بسته به انتخاب بازیبازان هری میتواند تبدیل به یک شخصیت الکلی و پرخاشگر شود که باعث می‌شود او بیشتر به یک فرد شرور شبیه باشد تا یک قهرمان.

4 – Isaac Clarke (Dead Space)

کلارک قهرمان عنوان Dead Space، در یک ماموریت تعمیر به سفینه‌ی رها شده‌ی USG Ishimura می‌رود و امیدوار است با دوست دخترش که در این سفینه حضور دارد، تماس برقرار کند. وقتی کلارک وارد آنجا می‌شود، موجوداتی به نام Necromorphs که تنها با متلاشی کردن ‌اندامشان کشته می‌شوند، به او و همکارانش حمله‌ور می‌شوند. کلارک با تمایلی که برای دیدن دوباره دوست دخترش دارد، تمام تلاشش را برای تعمیر ایشیمورا و نابودی نکروموف‌ها انجام می‌دهد.

3 – Jill Valentine (Resident Evil)

در شماره نخست رزیدنت ایول، این انتخاب به بازیبازان داده می‌شود که به عنوان یکی از دو اعضای متفاوت استارز، جیل ولنتاین یا کریس ردفیلد بازی کنند. جیل بازی را با inventory بزرگتر و اسلحه شروع می‌کند که او را به گزینه‌ای ایده‌آل برای تازه واردان سبک وحشت و بقا تبدیل می‌کند. امادگی جیل در باز کردن قفل‌ها و شجاعتش در جریان ننگین حادثه عمارت او را به عنوان یک شخصیت محبوب در میان طرفداران تثبیت کرد و کپکام او را برای دنباله‌های بعدی سری بازگرداند. محبوبیت جیل ولنتاین حتی او را به شخصیتی قابل بازی درسری بازی‌های Capcom's Marvel vs. Capcom fighting تبدیل کرد و نخستین شخصیت از سری رزیدنت ایول شد که در این سری بازی حضور پیدا کرد.

2 – Leon. S. Kennedy (Resident Evil)

از انجایی که سری رزیدنت ایول طولانی‌ترین و موفق‌ترین سری بازی‌‌های سبک ترسناک و بقا تا به امروز بوده است، شایسته است که ۲ شخصیت از این سری در لیست ما حضور پیدا کنند. معرفی شده در رزیدنت ایول ۲، لئون شاید شناخته شده‌ترین شخصیت سری رزیدنت ایول باشد که حضور پررنگ در قسمت چهارم و ششم دارد و نخستین حضورش در قسمت دوم سری در راکون سیتی است. علاوه بر این او در سه فیلم انیمیشنی هم حضور داشته است.

1 – Regina (Dino Crisis)

در حالی که رجینا به ‌اندازه‌ی جیل ولنتاین محبوب نیست، اما او قطعا یک قهرمان بزرگ در عناوین سبک وحشت و بقا است. با توجه به همه‌ی مواردی که در نظر گرفته شده است، عملکرد رجینا تحسین ‌برانگیزتر است. او بر خلاف زامبی‌های کند و اهسته سری بازی رزیدنت ایول باید با دایناسورهای سریع velociraptor و یک T-Rex عظیم‌الجثه مقابله کند. اگرچه او بر خلاف جیل تاکنون فقط در چند بازی ویدیویی ظاهر شده است، اما هوادارن مخالفتی با بازگشت او در ریبوت احتمالی Dino Crisis ندارند.

این ۱۰ قهرمان، بهترین شخصیت‌هایی هستند که تاکنون سبک وحشت و بقا ارائه داده است. البته تعدادی قهرمان دیگر نیز می توانند در این لیست حضور داشته باشند. با موفقیت بازی‌هایی چون رزیدنت ایول ۷ و Until Dawn، سبک وحشت و بقا با قدرت به کار خود ادامه می دهد و به معرفی قهرمانان جدید و هیجان انگیز ادامه خواهد داد.

منبع: GameRant