Menu

عنوان DOOM Eternal به شما امکان گرفتن 1000 فریم در ثانیه را هم می‌دهد!

به گزارش پردیس گیم به نقل از GamingBolt استودیوی id Software، خالق سری DOOM و سازنده‌ی عنوان در حال ساخت از این سری یعنی DOOM Eternal به تازگی اطلاعات جدیدی را از موتور گرافیکی جدید این استودیو یعنی id Teach 7 و همچنین عنوان DOOM Eternal را به اشتراک گذاشته‌اند که قابل باور نیست!

اخیرا طی مصاحبه برنامه نویس ارشد موتور گرافیکی استودیوی id Software، آقای بیلی کان (Billy Kahn) با IGN درباره این موضوع که چگونه موتور گرافیکی id Teach 7 به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا در عنوان DOOM Eternal مرزهای جلوه‌های بصری را جا به جا کنند، از انفجارهای بزرگتر از قبل گرفته تا جلوه‌های بصری باکیفیت‌تر. چیز دیگری که این موتور گرافیکی جدید قادر به انجام آن می‌باشد دادن خروجی فریم ریتی بالاتر از تمامی عناوین این استودیو تا کنون است؛ بالاتر یعنی تا اندازه‌ی 1000 فریم در ثانیه! – صد البته اگر سیستمی که توانایی دادن همچین خروجی‌ای باشد را داشته باشید – و وجود چنین قابلیتی برای سری‌ای مانند DOOM که اکشنی همراه با مبارزات سریع را به ارمغان می‌آورد بیش از حد باارزش می‌باشد.

آقای بیلی کان گفت: "در موتور گرافیکی id Teach 6 (موتور گرافیکی قبلی این استودیو) حداکثر توان آن 250 فریم در ثانیه بود، اما با این عنوان (DOOM Eternal) و این موتور گرافیکی جدید (id Teach 7) اگر سخت افزار مناسبش را داشته باشید تا 1000 فریم در ثانیه هم خواهد رسید، این حداکثر توان موتور گرافیکی جدید است؛ سطح بالاتری وجود ندارد."

او همچنین اضافه کرد: "من در اینجا سخت افزاری را دارم که ما فقط برای آزمایش این قابلیت ساختیم (سر هم کردیم)، جایی که صحنه‌هایی با فریم ریت 400 فریم در ثانیه در حال اجرا بودند. پس کسانی که نمایشگرهای 144h دارند و یا حتی نمایشگرهایی که از آنها (144h) نیز بالاتر خواهند بود و در آینده عرضه خواهند شد، این بازی مدت‌ها بر سر زبان‌ها خواهد ماند و موقعیت‌های شگفت انگیزی را در راستای مَحَک زدن سخت افزار سیستمتان برای شما به ارمغان خواهد آورد."

عنوان DOOM Eternal در تاریخ 20 مارچ (مصادف با 1 فروردین 1399) بر روی پلتفرم‌های Ps4, Xbox one, PC و پلتفرم استریمینگ گوگل یعنی Stadia منتشر خواهد شد. همچنین استودیوی سازنده این عنوان یعنی id Software به این نکته اشاره کرد که احتمال عرضه این عنوان یعنی DOOM Eternal بر روی کنسول‌های نسل بعد یعنی Ps5 و Xbox Series X وجود دارد اما هنوز این موضوع را به طور رسمی تایید نکرده‌اند. هر همین حال نسخه Nintendo Switch این عنوان یعنی DOOM Eternal – که در حال حاضر تاریخ عرضه آن اعلام نشده است – بر روی 30 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.