Menu

آیا با یک جهش در مهاجرت از نسل هشتم به نسل نهم کنسول‌ها هستیم؟

براساس سخنان یکی از توسعه‌دهندگان برجسته صنعت بازی، PS5 و XBOX Series X یک "جهش بزرگ نسلی" هستند. به عبارت دیگر، این کنسول‌ها جهش بزرگتری از PS4 و XBOX One نسبت به چیزی که دیگران فکر می‌کنند، هستند. در طی مصاحبه اخیر مدیرعامل Tripwire Interactive، آقای John Gibson، به این موضوع اشاره کرد که او و تیمش در مورد آن چه که می‌توانند در بازی‌های فعلی و آیندشان با سخت‌افزار جدید انجام دهند "بسیار هیجان‌زده است"، که فقط دارا بودن SSD نیست بلکه دارابودن GPU ،CPU و RAM بسیار بهتر است که به آن‌ها در بهبود بازی‌ها کمک می‌کند.

به گزارش پردیس گیم، گیبسون گفت: "من تحت توافق عدم افشای اطلاعات هستم اما می‌توانم به شما بگویم که چیزهایی وجود دارند مثل SSD که مردم در مورد آن ها صحبت می‌کنند؛ خب، مردم تمایل دارند که در مورد کارت‌گرافیک و پردازنده سریعتر فکر کنند، اما یک HDD با دور ۵۲۰۰ RPM با بارگذاری طولانی مدت بازی همراه است. ما یک بازی جهان باز مثل Maneater داریم و این به معنای آن است که ما فقط می‌توانیم یک پردازش را بسیار سریع داشته باشیم به دلیل اینکه چیزهای دیگر نمی‌توانند همان زمان در جریان باشند. این واقعا کارهایی که ما می‌توانیم با بازی انجام دهیم را گسترش می‌دهد. چیزهای دیگر مانند کارت‌گرافیک و پردازنده سریعتر و رم بیشتر هم بسیار خوب هستند. تمام این ویژگی‌ها باعث جهش بزرگ نسلی زیبایی می‌شوند. من در مورد آن چه که می‌توانیم در بازی‌های فعلی و آیندمان با سخت افزار جدید انجام دهیم بسیار هیجان‌زده هستم".

چیزی که ارزش اشاره‌کردن در سخنان گیبسون را دارد این است که او گفته تحت توافق عدم افشای اطلاعات است که این نشان می‌دهد چیزهای زیادی وجود دارد که او می‌داند و در مورد آن ها سخن نگفته اما در مورد آن‌ها هیجان‌زده است. در حال حاضر، با خیال راحت می‌توانیم بگوییم که PS5 و XBOX Series X از لحاظ سخت‌افزاری انقلابی نیستند، اما با بهبودهای زیادی که دیده‌اند به لحاظ معنی‌داری نسبت به نسل قبل پیشرفت کرده‌اند.