Menu

DualShock 5 ضربان قلب و میزان عرق شما را ثبت می‌کند

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از IGN، در درخواستی که توسط بخش اروپای SONY Interactive Entertainment در آخر هفته ثبت شد، متوجه شدیم که SONY پتنتی را در نظر دارد که یک حسگر قابل اتصال به دسته بازی است و که اطلاعات بدن را جمع‌آوری می‌کند. این وسیله شامل یک یا تعداد بیشتری از حسگرها برای به دست آوردن اطلاعات بدن است و طوری طراحی شده که حداقل یک حسگر در استفاده معمولی از کنترلر، با دست استفاده‌کننده تماس داشته‌باشد.

SONY خواهان یک قطعه قابل اتصال برای DualShock 5 است که بتواند بازخورد بدنی انتخاب شده را از گیمرها جمع‌آوری کند؛ به ویژه اندازه‌گیری ضربان قلب و فعالیت الکترودرمال مانند عرق کردن.

SONY در توضیحات پتنت می‌گوید: "در بازی‌های کامپیوتری یک آرزو و خواسته وجود دارد: این که یک تجربه همه‌جانبه و سطح بالا برای بازی‌کنندگان فراهم‌آورده شود." این امر با توجه به در دسترس‌بودن نمایشگرهای قابل نصب بر روی سر (HMD)، مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته‌است که با هدف فروبردن کامل یک بازی‌کننده در محیط بازی ارائه شده است.

در قسمت آخر توضیحات که احتمالاً به هدست‌های VR، زمینه‌ای که SONY با تشکر از PlayStation VR حداقل در بخش کنسول‌ها در آن تسلط دارد، اشاره می‌کند؛ به این معناست که این حسگر ممکن است به طور ویژه برای بازی‌های VR ساخته شده باشد.

بازخوردهای بدن در هنگام انجام بازی زمینه‌ای است که شرکت‌ها قبلاً هم در آن ورود کرده‌اند. پیشنهادات رایج برای حسگرهای زیستی شامل استفاده در بازی‌های ترسناک، جایی که این ابزار زمانی را که بازی‌کنندگان بیشترین ترس را حس کرده‌اند، مسخص می‌کنند. ابزارهای سلامتی استفاده دیگر از اطلاعات بدن هستند و حتی Nintendo یکبار حسگر علائم حیاتی Wii را معرفی کرد.

جزئیات دیگری که از درخواست ثبت پتنت SONY به دست آمد این است که نیاز به فراهم‌آوردن یک وسیله‌جانبی با قیمت کم است که می‌تواند عملکرد بیشتری را برای محدوده ‌ای از برنامه‌های متفاوت فراهم‌آورد. بنابراین همانطور که برای وجود حسگر در DualShock 5 به طور مستقیم شانس وجود دارد، یک شانس برابر برای اینکه این حسگر به عنوان یک لوازم‌جانبی با قیمت کم همانند دکمه‌های پشتی اضافه‌ای که به DualShock 4 متصل می‌شوند، وجود دارد.

SONY به طور رسمی از این حسگرها رونمایی نکرده اما این آخرین پتنت در رشته پتنت‌های ثبت شده SONY است که ما را به ویژگی‌های جدیدی که ممکن است در کنترلر PS5 استفاده شود، راهنمایی می‌کند.