Menu

اطلاعاتی جدید از Xbox Series X؛ از تایید GPU با قدرت 12 ترافلاپسی گرفته تا معماری‌ برمبنای تکنولوژی RDNA 2

سرانجام پس از هفته‌ها شایعه و حدسیات مختلف، ساعاتی پیش شرکت Microsoft به صورت رسمی اطلاعات و جزئیاتی جدید از Xbox Series X که قرار است کنسولی بسیار قدرتمند باشد، به اشتراک گذاشت.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، در پستی که در وبسایت رسمی Xbox به اشتراک گذاشته شده، رئیس بخش Xbox یعنی "فیل اسپنسر" تایید کرده که پردازنده Xbox Series X برمبنای Zen 2 و معماری RDNA 2 خواهد بود؛ وی هم‌چنین تایید کرده که این کنسول از GPUـی با قدرت 12 ترافلاپس یعنی 2 برابر Xbox One X و 8 برابر Xbox One، بهره خواهد بود.

در زیر با هم پست منتشرشده در وبسایت Xbox را مرور می‌کنیم.

پردازنده شخصی‌سازی‌شده و نسل بعدی: Xbox Series X قدرتمندترین کنسول ما خواهد بود که برمبنای آخرین پردازنده AMD از خانواده Zen 2 و معماری RDNA 2 توسعه خواهد یافت. این کنسول با داشتن قدرت پردازش 4 برابر نسبت به Xbox One به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با دراختیارداشتن GPUـی 12 ترافلاپسی، کارهایی شگفت‌انگیز انجام دهند. Xbox Series X از نظر گرافیکی و قدرت‌های پردازش جهشی واقعی را در نسل جدید به ارمغان خواهد آورد که منجر به فریم‌ریت بیشتر، دنیا‌هایی بزرگ‌تر و پرجزئیات‌تر و تجربه‌ای لذت‌بخش و غرق‌کننده خواهد شد.

قابلیت Quick Resume: این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا چندین بازی مختلف را دقیقا از جایی که پیش از این آن‌ها را رها کرده‌اید، بازی کرده و دقیقا به جایی که بوده‌اید بازگردید؛ آن هم بدون اینکه کوچک‌ترین صفحه لودینگی پیشِ رویتان قرار بگیرد.

Smart Delivery: با کمک تکنولوژیِ Smart Delivery تمامیِ بازیکنان با توجه به سخت‌افزاری که در اختیار دارند می‌توانند به تمامی نسخه‌های یک بازی دسترسی داشته باشند. تمامی عناوین Xbox Game Studios نیز از روز عرضه از این ویژگی پشتیبانی کرده و ناشران تردپارتی نیز می‌توانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند. این بدین معناست که برای مثال شما تنها یک بازی Halo Infinite را خریداری می‌کنید و پس از آن می‌تواتید برروی هرکدام از کنسول‌های خانواده Xbox آن را تجربه کنید.

در بیانیه‌ی منتشر شده به تکنولوژی‌های VRS و Raytracing به کمک DirectX و برمبنای سخت‌افزار نیز اشاره شده که در ادامه می‌توانید جزئیات آن را مشاهده نمایید.

تکنولوژی VRS و نحوه‌ی استفاده‌ی ما از آن به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به صورت بهتر و کاربردی‌تری از تمام قدرت Xbox Series X استفاده کنند. هم‌اکنون به جای اینکه برای تشکیل هر پیکسل برروی صفحه‌نمایش GPU چرخه‌ای خاص را دنبال کند، توسعه‌دهندگان می‌توانند شخصیت‌هایی خاص از بازی یا اشیا و آبجکت‌هایِ محیطیِ مهم را جهت پردازش اولویت‌بندی کنند. این تکنیک سبب می‌شود تا بدون تاثیرِ مستقیم برروی کیفیت تصویر نهایی، فریم‌ریت بازی‌ها ثابت‌تر بوده و رزولوشن نیز بالاتر باشد.

هم‌چنین با استفاده از Raytracing به کمک DirectX و برمبنای سخت‌افزار از این پس شاهد محیط‌هایی پویاتر، بزرگ‌تر و پرجزئیات‌تر خواهیم بود. این بدین معناست که نورپردازی، عکس‌العمل‌ها و اتفاقات دنیای بازی در هنگامی که مشغول تجربه‌ی بازی هستید به صورت واقعی و real time پردازش شده و رخ خواهند داد.

"اسپنسر" در آخر اشاره کرد که در زمینه ویژگی Backwards Compatibility نیز کنسول Xbox Series X از تمامی بازی‌های Xbox One اعم از عناوین Xbox 360 و Xbox Original نیز پشتیبانی می‌کند. هم‌چنین لوازم جانبی Xbox One نظیر کنترلر و هدست‌ها نیز برروی Xbox Series X قابل استفاده خواهند بود.

Xbox Series X در تعطیلات پایان سال 2020 میلادی عرضه خواهد شد. در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.