Menu

اقدامات پس از ریجکت شدن ویزای کانادا؛ ویزالند

اقدامات پس از ریجکت شدن ویزای کانادا؛ ویزالند

متاسفانه بسیاری از متقاضیان ویزای کانادا، علی‌رغم داشتن شرایط و مدارک مناسب، با ریجکت درخواست ویزای کانادای خود مواجه می‌شوند.شاید شما نیز تجربه‌ای مشابه داشته‌اید و در چنین شرایطی، طبیعی است کمی مضطرب و نگران باشید. اما بهترین تصمیم در این شرایط چیست؟

اگرچه رد شدن درخواست ویزای کانادا، چندان خوشایند نیست، اما فراموش نکنید که درخواست مجدد ویزای کانادا، بعد از دنایل یا عدم پذیرش آن همیشه در دسترس است و شما می‌توانید بلافاصله بعد از ریجکت شدن، از این گزینه استفاده کنید. همچنین علاوه بر درخواست مجدد، شما قادر خواهید بود تا به ریجکت ویزای کانادا اعتراض کنید. اما باید بررسی کنید که از بین دو گزینه "نوشتن نامه اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا" و یا "درخواست مجدد ویزای کانادا"، کدام یک را انتخاب کنید.

درخواست مجدد (reapply) یا اعتراض (appeal

اولین گام در یافتن پاسخ به این سوال این است که بفهمید دقیقا به چه خاطر درخواست شما رفیوز شده است؟ اگر بلافاصله بعد از رد شدن ویزای کانادا، دوباره درخواست جدید اخذ ویزای کانادا را ارسال کرده، در صورتی که همان مدارکی که در نوبت قبل با وجود آن‌ها ریجکت شده‌اید را ارائه دهید، قطعا دوباره ریجکت خواهید شد. پس قبل از هر اقدامی باید بدانید که افسر سفارت، دقیقا به چه خاطر درخواست شما را رفیوز کرده است؟ آیا به بازگشت شما به ایران در تاریخ مقرر، اطمینان نداشته؛ یا اینکه اشتباهی در فرآیند درخواست شما رخ داده است (به طور مثال فراموش کرده باشید تا مدارک و یا اطلاعات تمکن مالی را در پرونده خود قرار دهید).

دوباره درخواست ویزای کانادا را ارائه دهید

اگر بعد از ارائه درخواست و یا ریجکت ویزای کاندا متوجه شدید که خطایی از جانب خودتان رخ داده است، کافی است بیخیال اعتراض شده و با ارائه مدارک و اطلاعات بهتر، مجددا درخواست اخذ ویزای کانادای خود را ثبت کنید. برای مثال ممکن است شما سهوا اطلاعات غلطی را در فرم درخواست ویزای خود وارد کرده و یا فراموش کرده باشید که در هنگام آپلود مدارک ویزا، یکی از مدارک شغلی خود را بارگذاری کنید. در این صورت کافیست درخواست جدید را با رفع نواقص قبلی آماده کرده و به سفارت کانادا ارائه دهید. البته در درخواست جدید باید توضیح دهید که چرا خیلی زود اقدام به ثبت درخواست مجدد ویزا کرده و چه اطلاعات جدیدی را در این درخواست ارائه کرده‌اید و چرا ارائه این اطلاعات را در اخذ ویزای کانادا موثر می‌دانید.

نامه اعتراض به ریجکت ویزای کانادا را آماده کنید

اگر احساس می‌کنید که در روند درخواست ویزای توریستی کانادا اشتباهی مرتکب نشده‌ و نقصی در پرونده‌ شما وجود نداشته و احتمالا افسر سفارت دچار یک خطای انسانی در بررسی پرونده ویزای شما شده است، می‌توانید اعتراض کتبی خود را به دادگاه فدرال کانادا تسلیم کنید. اما باید بدانید که این پروسه، سخت، پرهزینه و زمان‌بر بوده و اگر بخواهید نتیجه بهتری بگیرید، بهتر است از طریق یک وکیل مهاجرت اقدام کنید تا شانس بیشتری داشته باشید.

بالاخره کدام راه انتخاب کنم؟

معمولا پیشنهاد ما در ویزالند به مسافرین این است که بیخیال اعتراض شده و مجددا درخواست ویزای کانادای خود را ارائه دهند. زیرا نسبت به فرآیند اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا، ارزان‌تر و ساده‌تر بوده و زودتر به نتیجه خواهد رسید. در ضمن استرس کمتری هم خواهد داشت.

آیا شانسی برای پذیرش درخواست مجدد دارم؟

وقتی بلافاصله بعد از ریجکتی، برای درخواست جدید ویزای کانادا اقدام می‌کنید، درخواست شما به عنوان یک درخواست جدید بررسی خواهد شد، اما باید بدانید که دلیل ریفیوزی قبلی شما در فایل درخواست جدیدتان ثبت خواهد شد. اینکه شانس شما در پذرفته شدن این درخواست چقدر باشد به شرایط شما بستگی دارد، شرایط شما مخصوص خود شما بوده و برای قضاوت در این مورد، باید همه جوانب درخواست شما بررسی شود.

فاکتورهای مهم در بررسی پرونده درخواست ویزا:

افسر سفارت کانادا، به منظور تصمیم گیری برای پذیرش و یا رد درخواست ویزا، موارد بسیاری را بررسی می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها هدف از سفر، مدت زمان برنامه‌ریزی شده برای اقامت، سابقه سفرهای قبلی، تمکن مالی و وابستگی‌های شغلی، مالی و عاطفی می‌باشند و در بررسی هر یک از آن‌ها، افسر سفارت تنها به دنبال یافتن این دو موضوع است که:

  • مقصود اصلی شما از سفر به کانادا چیست؟
  • آیا بعد از پایان مدت قانونی اقامت در کانادا، حتما به کشور خود بازمی‌گردید؟

چند وقت بعد از ریجکتی ویزای کانادا میتوانم درخواست مجدد دهم؟

اینکه چه مدت بعد از ریجکت ویزای کانادا، می‌توانید برای درخواست مجدد ویزای کانادا اقدام کنید به شرایط شما و علت ریفیوز شدن درخواست شما بستگی دارد. به طور مثال اگر شما تمکن مالی کافی برای پوشش مخارج خود را در طول سفر نداشته و به این علت درخواست شما رفیوز شده، بهتر است صبر کرده و در این مدت پس‌انداز و تمکن مالی خود را افزایش دهید.

ممکن است شما وابستگی‌های شغلی و خانوادگی خوبی در کشور داشته، اما در درخواست قبلی به همه آنها اشاره نکرده باشید و به دلیل عدم اطمینان از بازگشت، درخواست شما ریفیوز شده است. در این صورت شما می‌توانید پس از مدت کوتاهی و با ارائه شواهد و مدارک بیشتر و بهتر، افسر سفارت را قانع کنید تا با درخواست مجدد شما موافقت کند.

اگر هم بدون دعوتنامه برای ویزای کانادا اقدام کرده و به خاطر نداشتن سابقه سفر به حوزه شینگن، با ریجکت ویزای کانادا مواجه شده‌اید، راهی جز اخذ ویزای شینگن و سفر به اروپا، قبل از ارائه درخواست مجدد ویزای کانادا ندارید.

اگر درخواست ویزای کانادا شما به دلیل مسائل پزشکی و یا جنایی رد شده است، دیگر ارائه اطلاعات جدید به تنهایی کافی نبوده و شما باید به دنبال راهی برای رفع این موارد پیدا کنید، مثلا اگر سفارت کانادا، به خاطر ابتلا به یک بیماری خاص، از اعطای ویزای کانادا به شما امتناع کرده است، بهتر است ابتدا بیماری خود را درمان کرده، مدارک پزشکی لازم را تهیه کرده و بعد از آن برای درخواست مجدد اخذ ویزای کانادا اقدام کنید.

دست نگه دارید! قبل از هر اقدامی مشورت کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا به صورت موردی در مورد واکنش به ریجکت ویزای کانادا توضیحاتی را ارائه دهیم، اما اینکه شما چه عکس‌العملی نسبت به ریجکت ویزای خود داشته باشید، به وضعیت پرونده شما بستگی دارد. شرایط شما و دلایل ریجکت پرونده شما منحصر به خودتان بوده و نباید مورد خود را با شخصی دیگر مقایسه کنید. توصیه ما در ویزالند این است که بلافاصله بعد از مواجه شدن با ریجکت ویزای کانادا، با متخصصین این زمینه مشورت کنید. این افراد به واسطه سال‌ها تجربه‌ای که در امور اخذ ویزا دارند، دلایل ریجکت ویزا و شرایط حال حاضر شما را بررسی کرده و با توجه به وسع شما در بهبود شرایط، به شما کمک خواهند کرد تا بهترین تصمیم را برای واکنش به ریجکت ویزای کانادا بگیرید.