Menu

سونی برای خرید استودیوی اینسامنیک‌گیمز مبلغ 229 میلیون دلار هزینه کرده است

در شب مراسم گیمزکام 2019 بود که کمپانی سونی اعلام کرد استودیوی Insomniac Games را خریداری نموده و آن را به استودیوهای فرست‌پارتی خود اضفه کرده است. چیزی که در این میان مشخص نشد، مبلغی بود که سونی برای این معامله پرداخت نمود. حال به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Pushsquare، سونی باری تصاحب استودیوی اینسامنیک‌گیمز مبلغ 229 میلیون دلار پرداخت کرده است.

این گزارش بر اساس اسنادی است که بر روی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به ثبت رسیده است و مشخص شده است که بیشتر این پول نقدا پرداخت شده و مبلغ باقی‌مانده نیز تا پایان ماه مارچ 2020 پرداخت می‌گردد. درست است که 229 میلیون دلار مبلغ زیادی است، اما Insomniac Games با ساخت عنوان Marvel's Spiderman سود فراوانی را برای سونی به ارمغان آورد و قطعا نسل آینده نیز نقش مهمی در ساخت بازی‌های انحصاری برای کنسول PS5 ایفا خواهد کرد.

در مقایسه باید گفت که کمپانی EA حدودا 400 میلیون دلار برای تصاحب توسعه‌دهنده‌ی Apex Legends یعنی Respawn Entertainment پرداخت نمود و مایکروسافت نیز با 375 میلیون دلار استودیوی Rare را تصاحب نمود. در مقایسه با مثال‌های ذکر شده، به نظر شما سونی معماله‌ی خوبی انجام داده است؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.