Menu

کمک Minecraft به حضور Banjo-Kazooie در Smash Bros

عنوان Banjo-Kazooie یک بازی ویژه در کل صنعت گیم و به ویژه سبک Platformer بشمار می‌رود، زمانیکه حرف از بازی‌های Platformer می‌شود، عناوینی چون Super Mario Bros و Sonic The Hedgehog به ذهن می‌رسد. فرنچایز Banjo-Kazooie نیز یکی از بهترین‌های این موارد است.
به گزارش پردیس‌گیمو به نقل از dualshockers، از زمانیکه قسمت اول از این سری تحت نام Banjo-Kazooie در تاریخ ۱۹۹۸ بر روی کنسول Nintendo 64 عرضه شد، شخصیت‌های اصلی حماسی آن با آغوش باز توسط جامعه‌ی گیمرها پذیرفته شدند. موفقیت Banjo-Kazooie باعث شد تا سازنده‌ی آن یعنی شرکت Rare عنوان شماره دوی این سری یعنی Banjo-Tooie را خلق کند. این عنوان نیر در سال ۲۰۰۰ برای کنسول Nintendo 64 منشر شد. پس از موفقیت باورنکردنی این دو قسمت، شرکت Microsoft تصمیم گرفت تا شرکت محبوب Rare را به قیمت ۳۷۵ میلیون دلار خریداری کند.

طرفداران شرکت Nintendo و البته بازی‌های سری Banjo-Kazooie بر روی کنسول Nintendo 64 نگران بودند که این سری هرگز به کنسول‌های Nintendo بازنخواهد گشت. پس از انتشار دو عنوان از این سری بر روی Game Boy Advance یا همان GBA که البته نوعی بازی Spin-Off محصوب می‌شدند، نگرانی‌ آنها به نظر تأییدشده می‌آمد. سومین بازی سری Banjo-Kazooie یعنی عنوان Banjo-Kazooie Nuts & Bolts به عنوان اثری انحصاری برای کنسول Xbox360 و در تاریخ نوامبر ۲۰۰۸ منتشر شد. هرچند، اتقاق بسیار دلنشینی در مراسم E3 2019 افتاد، چراکه Nintendo تریلر جدیدی را به نمایش گذاشت که تمامی گیمرهای سراسر کره‌ی زمین را شوکه کرد. در این تریلر نشان داده شد که شخصیت‌های Banjo-Kazooie در بازی Super Smash Bros Ultimate حضور پیدا خواهند کرد. این رونمایی بدون شک یکی از هیجان‌انگیزترین لحظات این مراسم بزرگ بود و باعث شد تا صدها ویدئوی واکنش به رونمایی Banjo-Kazooie از سوی طرفداران به نمایش گذاشته شود.
از آن لحظه به بعد، به نظر می‌رسید که هر کسی می‌تواند به لیست شخصیت‌های Super Smash Bros Ultimate اضافه شود. احتمالا می‌توانیم شخصیت‌هایی همچون Lyn، Tharia، Hector، Camilla، Lon’ou و حتی Ephraim را در این بازی مشاهده کنیم. در هر صورت، آن تریلر لحظه‌ای هیجان‌انگیز بود که هرگز فراموش نخواهد شد. جدیداً سایت GameIndustry.biz با آقای Craig Duncan از شرکت Rare مصاحبه کرده بودند و طی این مصاحبه، او توضیح بیشتری درباره‌ی حضور شوکه‌کننده‌ی Banjo-Kazooie در بازی Super Smash Bros Ultimate ارائه داد. او اینگونه گفت که بازی Minecraft مسیر را برای رابطه‌ی Microsoft با Nintendo ساخت. عنوان Minecraft کل دنیا را پس Launch فاز Betaی خود در سال ۲۰۰۹ مدهوش خود کرد و نظر مخاطبین YouTube را نیز به خود جلب کرد.

شرکت Microsoft در نهایت سازنده‌ی بازی Minecraft یعنی شرکت Mojang را نیز با قیمت باورنکردنی ۲٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد. یکی از دلایل اصلی رابطه‌ی کنونی شرکت‌های Microsoft و Nintendo به Minecraft مربوط است، که بر روی پلتفورم‌های Wii U، ۳DS و البته Nintendo Switch عرضه شد. از زمانی که این اتفاق افتاد، این دو شرکت همکاری‌های بسیاری با هم داشتند، حمایت از Crossplay بین دو پلتفورم Xbox One و Nintendo Switch گرفته تا انتشار عنوان خارق‌العاده‌ی Cuphead برای Nintendo Switch. در این حین، سال ۲۰۲۰ به نظر سالی فوق‌العاده برای طرفداران Super Smash Bros Ultimate خواهد بود.
پس از معرفی باورنکردنی و نفس‌گیر شخصیت جدید Byleth در ماه ژانویه (دی)، شرکت Nintendo قرار است در Fighter Pass Vol. 2 تعداد ۶ شخصیت دیگر را به بازی اضافه کند.برای هرگونه اطلاعیه جدید از Smash Bros حتما با پردیس‌گیم همراه باشید.