Menu

رئیس Xbox نرخ فریم را به رزولوشن ترجیح می‌دهد

با وجود اینکه پیش از این به نوعی تایید شد کنسول Xbox Series X از رزولوشن 8k پشتیبانی می‌کند، اما ظاهرا رئیس اکس‌باکس آقای "فیل اسپنسر" نرخ فریم را به رزولوشن ترجیح می‌دهد.

به گزارش پردیس‌گیم و در گفت‌وگو با وبسایت Stevivor، رئیس اکس باکس آقای "فیل اسپنسر" اعلام کرد که اگر چه Xbox Series X در رابطه با رزولوشن پلتفرمی بسیار قدرتمند خواهد بود، اما او نمی‌خواهد که این موضوع به تجربه‌ی گیم‌پلی بازی‌ها صدمه بزند:"هنگامی که ما به آینده نگاه می‌کردیم، احساس بازی‌ها قطعا چیزی بود که می‌خواستیم بر روی آن‌ بیشتر تمرکز کنیم، نه اینکه فقط پیکسل‌های بیشتری بر روی صفحه نمایش قرار دهیم. فکر می‌کنم که در این نسل با Xbox One X به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بازی‌های ویدئویی شگفت‌انگیز جلوه می‌کنند و همیشه می‌توانیم تلاش کنیم تا آن‌ها شگفت‌انگیزتر نیز به نظر برسند. اما من می‌‌خواهیم تا بازی‌ها تا به اندازه‌‌ای که شگفت‌انگیز جلوه می‌کنند، حس بازی کردن را نیز منتقل کنند. ما این موضوع را در نسل فعلی نمی‌بینیم و دلیل عمده‌ی آن نیز این است که به نسبت GPU، پردازنده‌ از قدرت کافی برای رسیدن به احساس و نرخ فریم و به نوعی پایداری یا نرخ تازه‌سازی متغیر و دیگر چیزهایی که ما می‌خواهیم برخوردار نیست."

در حالی که اسپنسر شخصا نرخ فریم بهتر را به رزولوشن بالا ترجیح می‌دهد، اما او گفت که تیم مایکروسافت به هیچ عنوان قصد ندارد تا توسعه‌دهنده‌ها را در رابطه با پروژه‌هایشان محدود کند:"ما هیچ وقت تلاش نکرده‌ایم تا توسعه‌دهندگان را نسبت به چیزی که در تلاش برای خلق آن بر روی پلتفرم ما هستند، محدود کنیم؛ چه 60 فریم بر روی Xbox 360 باشد چه 4K و 60 فریم بر ثانیه بر روی Xbox One X. ما می‌خواهیم به سازندگان بازی‌های ویدئویی ابزاری بدهیم تا چیزهایی که قصد امتحان کردنشان بر روی هر پلتفرم سخت افزاری و ظرفیتی که برای آن‌ها برای امتحان کردن وجود دارد، را امتحان کنند."

برای بسیاری از بازیکنان، نرخ فریم بالاتر از اولویت برخوردار بوده و تجربه‌ی بهتری از گیم‌پلی را به ارمغان می‌آورد. باید دید که آیا تمام بازی‌‌های نسل بعد حق انتخاب بین رزولوشن و فریم را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند یا خیر. دیدگاه شما در این مورد چیست؟