Menu

ساخت بازی BioShock 4 به صورت جدی پیگیری می‌شود

به گزارش پردیس گیم، شرکت 2K Games اخیراً اعلام کرد که قسمت بعدی BioShock در استودیو تازه تاسیس Cloud Chamber در حال توسعه است و (با وجود اینکه توسعه بازی مدتی است آغاز شده) اما هنوز برای صحبت در مورد این عنوان خیلی زود است با این حال همچنان روش‌های دیگری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازی وجود دارد.

به عنوان مثال، این استودیو اخیراً آگهی های شغلی ای را با هدف جذب نیرو برای دو استودیو خود در مونترآل و کالیفرنیا منتشر کرده است تا برای کار بر روی این پروژه آماده شود. چیزی که در آگهی های شغلی به آن اشاره می‌شود دنیای واکنشی (reactive) است که به نظر می رسد تمرکز بزرگی برای توسعه‌دهندگان این بازی باشد.

به عنوان مثال در آگهی شغلی مربوط به طراح ارشد دنیای بازی در مورد "خلق دنیای بازی غنی و پویا" صحبت می شود. ظاهرا BioShock 4 به دنبال ایجاد جهانی است که "مملو از تجربیات به یاد ماندنی است که داستان اصلی بازی را تکمیل می‌کند." همچنین دنیای بازی در این آگهی شغلی، کاملا در تعامل با داستان، معماری و سبک طراحی بازی توصیف شده که محیط های را در خود جای داده که بازیکنان تشنه کاوش در آنها باشند.

همچنین در آگهی شغلی مربوط به طراح ارشد مبارزات بازی به "بیان و آزمایش بازیکن در دنیای بسیار واکنشی" اشاره شده است. "طبق این لیست مبارزات BioShock 4 به دنبال" تجربه سیستم محور"است. در پایان در آگهی شغلی مربوط به مهندس ارشد هوش مصنوعی نیز در مورد طبیعت سیستمی دنیای بازی توضیح داده شده و به جمعیت شهری و سبک زندگی قبیله ای برخی هوش مصنوعی های دشمن اشاره شده است.

اگر این لیست‌های شغلی نشانه این باشد که Cloud Chamber با BioShock 4 یک مسیر را طی می‌کنند پس مطمئناً دلیل زیادی برای خوش بینی وجود دارد. به نظر می رسد که توسعه دهندگان کاملاً آگاه هستند که داستان بازی و عمق موضوعی در بازی BioShock بسیار مهم است، آنها همچنین تأکید زیادی بر سبک گیم پلی‌ نوظهوری دارند که به نوعی یک شبیه سازی همه جانبه است. البته هنوز باید منتظر ماند و دید که چقدر خوب می توانند به این هدف برسند اما حداقل علائم اولیه مثبت به نظر می‌رسد.