Menu

آشنایی با پارکهای معروف ایروان

آشنایی با پارکهای معروف ایروان

پارک عشاق در ایروان یکی از دیدنی ترین فضاهای دیدنی در ارمنستان است. معلوم است پارکی که عاشقان زیادی را به خود دیده است، در نهایت پارک عشاق نامگذاری خواهد شد. این پارک فرازونشیب های خاص خود را داشته است، که در ادامه مفصل بر روی آنها بحث خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پارک عشاق در ایروان

پارک عشاق در ایروان یکی از زیباترین پارک ها در ایروان، پایتخت ارمنستان است که در سفر با تور ارمنستان حتما باید از آنجا دیدن کنید. شما وقتی به سفر می روید حتما باید فضاهای سبز از جمله پارک ها را برای استراحت و وقت گذرانی بشناسید. برای همین لازمه ی هر سفری است است که پارک ها در دسترس مقصد گردشگری را بشناسید. برای همین پارک عشاق ایروان یک فضای بسیار زیبا و مناسب برای استراحت های روزانه و خانوادگی شماست. برای همین بهتر است در مورد این پارک بیشتر بدانید. پارک عشاق در خیابان Baghrmayan قرار دارد. در مرکز شهر می توانید به این پارک بزرگ دسترسی داشته باشید. پارکی که وسعتی برابر 2.5 هکتار دارد.

چرا پارک عشاق

پارک عشاق تنها یک پارک معمولی نیست، در پس درخت ها و زیبایی های طبیعی خود، تاریخ و داستان های خاص خود را دارد. این پارک را در طی سالهای 2005 تا 2008 بازسازی کرده اند. بسیاری از گردشگران بازدید از این پارک را حتما در بازدیدهای خود قرار می دهند. در دهه نود متاسفانه این پارک به حال خود رها نشده بود چرا که اوضاع اقتصادی ایروان خوب نبود. به طوری که 20 درصد از پارک به زور کامل از بین رفت. اما بعدها در سال 2005، بانی خیری به نام آلبرت بقوسیان و با هزینه ای که او مقر کرده ب.د بازسازی پارک در سالهای 2005 تا 2007 انجام شد. پارک عشاق نهایتا در سال 2008 افتتاح شد.

زیبایی های پارک عشاق

پارک عشاق تعداد 370 درخت بسیار زیبا و سر به فلک کشیده و 4 آبشار بسیار زیبا دارد. پارک عشاق فضایی برابر 2.5 هکتار دارد. کافه ی کوچکی با صندلی های زیبا و راحتی داخل پارک وجود دارد. جو این پارک به راستی عاشقانه و زیباست. تنها باید با چشم خود این زیبایی ها را از نزدیک ببینید. آمفی تئاتر 215 نفری نیز با سنی 100 متر مربعی در این پارک وجود دارند. شما اگر خوش شانس باشید می توانید در مراسم و برنامه های مفرح ملی و قومی که در این پارک برگزار می شوند، شرکت کنید. تندیس شاعر بزرگ ارمنی، جورج امین، نیز در سال 2010 توسط مجسمه ساز و هنرمند مشهور ارمنی به نام آشوت آرامیان در این پارک ساخته شد و به زیبایی و ارزش این پارک افزود.

پروسه ی نامگذاری پارک

این پارک در دوره های تاریخی مختلف نام های مختلفی داشته است که هر کدام در نوبت خود جالب بوده اند. در سال 1949 به آن پارک پوشکین می گفتند و دلیل این نامگذاری یادبود شاعر معروف و مشهور روسی «الکساندر پوشکین» بوده است. بعدها در سال 1970 برای احترام گذاشتن به کشورهایی که عضو اتحاد جماهیر شوروی بودند، نام آن را پارک رفاقت نامیدند. این نشان می دهد در دوره های تاریخی مختلف برای این پارک احترام و ارزش قائل بوده اند. و در نهایت می رسیم به نام پارک عشاق! این نام در پس داستانی واقعی قرار دارد. به مراتب این پارک محل ملاقات عاشقان و جوان های ارمنستانی بوده است. برای همین مشهور شده است. شما این روزها نیز می تواید جوان های ارمنی را در آن ببینید که اوقات به سر می برند و داستان های جالبی از زبان خودشان بشنوید. برای همین توصیه ی ما است که در میان جاذبه های گردشگری ارمنستان حتما از پارک عشاق در ایروان دیدن کنید.

برنامه های مختلف در پارک عشاق

شما می توانید برنامه های مفرح و جالبی را در این پارک دنبال کنید، که در ادامه برای شما آورده ایم:

• جشن های ملی در تعطیلات رسمی و عیدهای کشور

• اکران فیلم در فضای باز و برگزاری جشنواره های بین المللی زردآلوی طلایی

• جشنواره های مختلف موسیقی و اجرای کنسرت های زنده

• طراحی محوطه ی پارک را از معماری سنتی ژاپنی الهام گرفته اند.

به گزارش سفر باتو ، شما خودتان را در میان انبوه درختان تجسم کنید، در فصل تابستان که هوای بسیار مطبوعی در پارک حکمفرماست و شما لم داده اید و به تماشای فیلم نشسته اید. کافه ی آچاجور در نزدیکی آمفی تئاتر وجود دارد، می توانید ناهارهای فوق العاده ای را در این پارک تجربه کنید

نورپردازی این پارک در شب ها خیره کننده است. مطمئنا مسحور عکس گرفتن در این فضا خواهید شد. تور آنتالیا آفردار قیمت مناسب را در سایت مشاهده و خرید کنید.

خلاصه که این را بدانید شما از پارکی دیدن خواهید کرد که تاریخ را به خود دیده است. مجسمه های زیادی در این پارک وجود دارند که شاهد بوسه های عاشقانه ی زیادی بوده اند بسیاری از افراد روزانه از این پارک دیدن می کنند و به پیاده روی در آن می پردازند. خاطره های این پارک زیاد است. شاید روزی کسی کتابی در مورد پارک عشاق نوشت. کس چه می داند. برای همین توصیه می کنیم، شما نیز خاطره ی خاص خود را در این پارک بسازید.

تغییر نام این پارک، برای همه جالب توجه است . بسیاری از توریست ها تنها برای این از این پارک بازدید می کنند که ببینند تا چه اندازه فضاهای داخلی آن شاعرانه و عاشقانه است.