Menu

شوهی یوشیدا: سازندگان به ما می‌گویند که توسعه‌ی بازی‌ها برای PS5 بسیار آسان است

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، جدیدترین شماره از سری مجلات Dengeki PlayStation (مجله‌ای که بر روی پلتفرم‌های Playstation و بازی‌های آن تمرکز می‌کند) حاوی مصاحبه‌ای با رئیس استودیوهای جهانی کمپانی Sony Interactive Entertainment آقای "شوهی یوشیدا" می‌باشد. این کهنه‌کار صنعت گیم درباره‌ی کنسول PS5 که در تعطیلات سال 2020 به بازار عرضه شده و ساده بودن فرآیند ساخت بازی برای آن صحبت کرده است.

در جریان مصاحبه، شوهی یوشیدا درباره‌ی اینکه در تاریخ سونی، PS3 سخت‌ترین کنسول از نظر توسعه‌ی بازی‌های مختلف بر روی آن بوده و اینکه PS4 به گونه‌ای طراحی شده است تا سونی مجددا مرتکب این اشتباه نشود، توضیح داده است.

در ادامه، یوشیدا اضافه کرد که پیچیده بودن سخت‌افزار پلتفرم مقصد باعث می‌شود تا توسعه دهندگان نتوانند به درستی بر روی ساخت بازی‌های خود تمرکز کنند. بنابراین، تلاش سونی به این نکته معطوف شده است که تا جایی که امکانش وجود دارد، توسعه‌ی بازی‌ها بر روی سخت‌افزار Playstation راحت و آسان باشد. یوشیدا سان گفت که PS4 و PS5 با در نظر داشتن همین موضوع طراحی شده‌اند.

همچنین، شوهی یوشیدا اشاره کرد که بسیاری از توسعه‌دهندگان به سونی می‌گویند که تاکنون بر روی هیچ سخت‌افزاری همانند PS5 از نظر راحتی توسعه‌ی یک بازی بر روی آن کار نکرده‌اند.

ما تا کنون تصاویری از کیت توسعه‌ی PS5 را دیده‌ایم و لازم به اشاره نیست که بسیاری از استودیوها در حال ساخت عناوین مختلف برای این کنسول قدرتمند می‌باشند؛ یکی از این بازی‌ها Godfall می‌باشد که در مراسم The Game Awards به صورت رسمی معرفی شد. در هر صورت، به نظر می‌رسد که سخت‌افزار PS5 به گونه‌ای طراحی شده است که نظر بازی‌سازان مختلف را به خود جلب کرده است. دیدگاه شما در این مورد چیست؟