Menu

هیدئو کوجیما کار بر روی بازی بعدی خود را آغاز کرده + تصویر

به تازگی کارگردان معروف دنیای گیم، هیدئو کوجیما از طریق توئیتر اعلام کرد بر روی طرح‌های مفهومی یک بازی جدید کار می‌کند. این اعلامیه حدوداً یک ماه پس از عرضه‌ی عنوان مورد انتظار پیشین کوجیما یعنی Death Stranding که توانست نامزدی و جایگاه برنده‌ی چندین جایزه را از آن خود کند به اشتراک گذاشته شده.

آقای هیدئو کوجیما کارگردان یکی از جدیدترین عناوین انحصاری PS4 به نام Death Stranding بوده و در صنعت بازی‌های ویدئوی نامی آشنا محسوب می‌شود. شاید یکی از محبوب‌ترین ساخته‌های او سری محبوب Metal Gear باشد، فرانچایزی که تا ماه سپتامبر سال میلادی جاری به فروش جمعی 55 میلیون نسخه‌ای دست پیدا کرده. کوجیما طی سال‌های کاری خود بسیاری از توسعه‌دهندگان دیگر را تحت تأثیر قرار داده. در واقع، ایستر اگی در Fallout 4 وجود دارد که به یکی از اولین بازی‌های ساخته‌ی این کارگردان اشاره می‌کند.

هیدئو کوجیما به همین زودی کار بر روی ایده بازی بعدی خود را شروع کرده...

هیدئو در پیام توئیتر خود اعلام کرده؛ «درحال کار کردن روی ایده بازی بعدی خود هستم». علاوه بر این پیام، تصویری نیز به اشتراک گذاشته شده که میز کاری کوجیما و صفحه‌ی لپ‌تاپ او را در دفترش نشان می‌دهد. طبق معمول، با دیدن این تصویر و پیام نمی‌توان اطلاعات چندانی درمورد ماهیت بازی به دست آورد. با اینحال، به راحتی می‌توان گفت این توئیت در مقایسه با کارهای قبلی کوجیما به نسبت سر راست‌تر است.

مثل همیشه توئیتی که کوجیما به اشتراک گذاشته توجه حجم عظیمی از طرفداران را جلب و گفتگوها و حدس‌های زیادی را ایجاد به پا کرده است. احتمال دارد این عنوان دنباله‌ای برای Death Stranding باشد، یا با بازی کاملاً جدیدی طرف هستیم؟ بنا بر شایعات اخیر، حتی درصد کوچکی هم باور دارند که این پروژه‌ی مرموز می‌تواند همکاری دوباره‌ی کوجیما با Konami برای ساخت نسخه‌ای جدید از سری Silent Hill باشد.

این اطلاعات می‌تواند برای عده‌ای خوشحال کننده و برای برخی بی‌اهمیت باشد. چرا که با وجود هیجان و سر و صدای بسیاری که Death Stranding پیش از انتشار به پا کرد، بعد از عرضه، شاهد هیجان چندانی از سوی بازیکنان آمریکای شمالی نبودیم. با اینکه خارج از ایالات متحده استقبال به اندازه راضی‌کننده بوده، انعکاس واکنش‌ها آنطور که کوجیما پیش‌بینی کرده بود از آب در نمیاد.

با تمام این حرف‌ها، کوجیما همچنان حمایت و باور بسیاری از گیمرها را پشت خود دارد. تعدادی از بهترین بازی‌ها با همکاری کوجیما ساخته شده‌اند. در کل می‌خواهیم بگوئیم، محبوبیت هیدئو کوجیما دلیل دارد و یک شبه به دست نیامده، فقط Death Stranding است که نتوانسته دل همه را به دست آورد و این موضوع چیزی از ارزش‌های این کارگردان خلاق کم نمی‌کند.

باید صبر کرد و دید پروژه بعدی چه چیزی از آب در خواهد آمد.