Menu

NVIDIA: گرافیک GeForce RTX2080 قدرتمندتر از یکی از کنسول‌های نسل بعدی است

مدیر عامل شرکت NVIDIA آقای جنسن هوانگ در جریان سخنرانی خود در رویداد GTC China 2019 ادعا کرد که کارت گرافیک GeForce RTX2080 از قدرت بیشتری نسبت به یکی از کنسول‌های نسل بعدی برخوردار است. به طور خلاصه، هوانگ در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرد که گرافیک‌های RTX2080 و RTX2080Ti از یکی از دو کنسول نسل بعدی PS5 یا Xbox Series X قدرتمندتر هستند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DSOGaming، جنسن هوانگ طی سخنرانی خود اسلایدی را به نمایش در آورد که جزئیات جالبی را نشان می‌دهد. در این اسلاید، گرافیک RTX2080 با یکی از کنسول‌های نسل بعدی مقایسه شده است. مشخص نیست که گرافیک مورد اشاره با PS5 مورد مقایسه قرار گرفته است یا Xbox نسل بعدی، ممکن است این کنسول یکی از مدل‌های نسل بعدی Xbox با قدرت کمتر نسبت به Xbox Series X با اسم رمز Lockhart باشد که هنوز معرفی نشده است.

این را هم نباید فراموش کرد که یک سال و نیم از عرضه گرافیک RTX2080 می‌گذرد و کنسول‌های نسل بعدی نیز حداقل تا یک سال دیگر عرضه نخواهند شد. بدیهی است که Microsoft و Sony فرصت کافی برای ارتقا هر چه بیشتر کنسول‌های بعدی خود و افزایش قدرت پردازنده گرافیکی آنها را در اختیار دارند. از سوی دیگر، مطمئننا پردازنده‌های گرافیکی کنسول‌ها در اجرای بازی‌ها بهینه‌تر کار کرده و در مجموع نسبت به کارت گرافیک‌های PC عملکردی بهتری از خود نشان می‌دهند.

باید دید که گرافیک RTX2080 تا چه حد می‌تواند در نسل بعدی کنسول‌ها از پس اجرای بازی‌ها بر آید اما مطمئننا نسل بعدی گرافیک‌های این شرکت، بسیار سریع‌تر از RTX2080Ti خواهند بود، گرافیک‌هایی که به ادعای NVIDIA بسیار قدرتمندتر از کنسول‌های نسل بعدی خواهند بود.

در ادامه تصویری از ارائه NVIDIA در رویداد GTC China 2019 را مشاهده می‌کنید.

NVIDIA: گرافیک GeForce RTX2080 قدرتمندتر از یکی از کنسول‌های نسل بعدی است