Menu

جاذبه های گردشگری آنکارا را حتما ببینید و از دست ندهید

جاذبه های گردشگری آنکارا را حتما ببینید و از دست ندهید

کشور ترکیه و پایتخت زیبای آن، شهر آنکارا، به دلیل تفریحات و جاذبه های گردشگری بی شماری که دارد مورد توجه اکثر ایرانیانی است که این کشور را به دلیل همسایگی و نزدیکی به ایران و همچنین به دلیل مراکز خرید و تفریحات سرگرم کننده زیادی که دارد برای گذراندن اوقات فراغت خود، انتخاب می کنند.

کشور ترکیه و پایتخت زیبای آن، شهر آنکارا، به دلیل تفریحات و جاذبه های گردشگری بی شماری که دارد مورد توجه اکثر ایرانیانی است که این کشور را به دلیل همسایگی و نزدیکی به ایران و همچنین به دلیل مراکز خرید و تفریحات سرگرم کننده زیادی که دارد برای گذراندن اوقات فراغت خود، انتخاب می کنند.

شهر آنکارا دارای ساختمان های مدرن و زیبایی است که انواع فروشگاه ها و هتل هایی با امکانات ویژه را در خود جای داده است. این شهر، شاهراه ارتباطی و حمل و نقل ترکیه محسوب می شود و دقیقا در وسط کشور ترکیه قرار دارد به همین دلیل مسافران راحتتر می توانند از این شهر، به سایر شهر های ترکیه سفر کنند.

نام قدیم آنکارا، آنقوره بوده و بعد از شهر استانبول، دومین شهر بزرگ ترکیه محسوب می شود. این شهر دارای زمستانهای سرد و پر برف و تابستانهای گرم اما مطبوع می باشد. فصل بهار هوای بهاری و مطبوعی در آنکارا دارد ولی مقدار بارش باران در این فصل خیلی زیاد نیست از این جهت بهترین زمان برای سفر و تهیه تور آنکارا، در ماه های اردیبهشت و خرداد و از اواسط شهریور تا اواخر مهر می باشد. البته در تمام طول سال می توان به این شهر سفر کرد و در هر فصل از زیبایی های آن لذت برد.

در این بخش به معرفی چند جاذبه گردشگری آنکارا می پردازیم. همچنین پیشنهادهای لحظه اخری برای سفر با تور تفلیس را از دست ندهید.

دریاچه موگان

در 20 کیلومتری جنوب آنکارا، شهری به نام گل باشی قرار دارد که در جنوب این شهر، دریاچه زیبای موگان قرار گرفته است. مساحت تقریبی این دریاچه 61 کیلومتر مربع و عمق آن برابر 5 متر است. یک بزرگراه ساحلی با منظره زیبا در امتداد ساحل شرقی ساخته شده است. در ساحل این دریاچه علاوه بر امکانات تفریحی که برای افراد مهیا شده، رستوران هایی با غذاهای متنوع و خوشمزه، انواع کمپ های تفریحی و مکان هایی برای ماهیگیری وجود دارد.

در این دریاچه علاوه بر ماهیگیری، صید خرچنگ نیز انجام می شود. در سال 2001 در ساحل غربی این دریاچه پارک موگان نیز ساخته شد و از بخشی از آن به عنوان حفاظت از پرندگانی که در اطراف دریاچه زندگی می کنند و نسل آنها در حال انقراض است استفاده می شود.

این دریاچه جزء زیباترین جاذبه های طبیعی شهر آنکارا است و اکثر مناطق تفریحی و گردشگری این شهر اطراف ساحل دریاچه موگان قرار دارند. این دریاچه خود به تنهایی می تواند تمام نیازهای افراد را برای سرگرمی و لذت از طبیعت فراهم کند.

موزه تمدن آناتولی

موزه تمدن آناتولی، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر آنکارا محسوب می شود. این موزه شامل آثار هنری به جای مانده از دوران تمدن آناتولی می باشد. قدیمی ترین اثری که در این موزه قرار دارد اثر هنری مربوط به دوره پالئولیتیک است.

این موزه در سال 2002 به عنوان بهترین موزه اروپا شناخته شد و هم اکنون مهمترین موزه ترکیه محسوب می شود. این موزه دارای 2 ساختمان مجزا است که در هر کدام از این ساختمان ها بخشی از تمدن عثمانی یا همان ترکیه قدیم به نمایش گذاشته شده است. در این موزه همچنین اشیایی مربوط به دوران پارینه سنگی نیز وجود دارد.

بازدیدکنندگان می توانند از بخش های مختلف این موزه بازدید کنند و به تماشای آثار مختلفی مربوط به قبل از میلاد بپردازند. سکه هایی که در این موزه به نمایش گذاشته شده جزء اولین نمونه از سکه های ضرب شده است و به همراه اشیای فرهنگی دیگری که حفاری شده، مورد نمایش برای عموم قرار گرفته است.

گردشگرانی که به تاریخ و فرهنگ کشورها به خصوص کشور ترکیه علاقه دارند هنگام سفر به این کشور، موزه تمدن آناتولی را به عنوان یکی از جاهای دیدنی ترکیه در لیست بازدید خود قرار می دهند.

مسجد حاجی بایرام

این مسجد جزء معروفترین مساجد ترکیه است که توسط فردی به نام بایرام که بنیانگذار فرقه بایرامی بوده ساخته شده است. این مسجد در سال 1427 به دستور حاجی بایرام و توسط معماری زبردست به نام سینان ساخته شد و در قرن 17 و 18 مورد بازسازی و اصلاحات قرار گرفت. آفر تور آنکارا ارزان را در سایت سفر باتو ببینید.

این مسجد دارای معماری و طراحی شکوهمند و بی نظیری است و شامل سقف های چوبی و کاشی های زیبا به همراه آجرهای سبز رنگ است که به گونه ای زیبا و منحصر به فرد تزئین شده است.

حاجی بایرام بعد از فوت، در کنار مسجدی که خودش دستور ساخت آن را داده بود دفن شد و در سال 1429 به دلیل زحماتی که در ساخت این مسجد کشیده بود برایش مقبره ای در همان مکان و در کنار مسجد ساخته شد.

گردشگران ایرانی می توانند برای سفر به این شهر و تماشای جاذبه های طبیعی و خرید از مراکز فروش، با تهیه بلیط هواپیما به مقصد آنکارا و یا تهیه تور آنکارا، از آژانس های هواپیمایی، از مکانهای زیبا و تاریخی آنکارا بازدید کنند و سفری خوب و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.