Menu

مایکروسافت اعلام کرد که نام رسمی کنسول بعدی این شرکت Xbox Series X می‌باشد

معمولا The Game Awards به عنوان مکانی بزرگ برای رونمایی‌های مهم گیمینگ شناخته می‌شود و در جریان مراسم امسال نیز کمپانی مایکروسافت از نام رسمی کنسول بعدی خود رونمایی کرد؛ Xbox Series X.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، طی The Game Awards 2019 مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرد که کنسول بعدی این شرکت که پیش از این به عنوان پروژه‌ی اسکارلت شناخته می‌شد، Xbox Series X نام دارد. همچنین، غول ردموندی تصویری از این کنسول که احتمالا طراحی نهایی آن نیز به همین شکل خواهد بود به اشتراک گذاشت.

تریلر زیر نیز باعث می‌شود تا نگاه نزدیک به این سیستم داشته و با توجه به قدرت و تکنولوژی آن، قدرتمندترین کنسول Xbox است که تاکنون عرضه شده است.

در رابطه با نام خود سیستم، به نظر می‌رسد که مایکروسافت به سنت‌های خود در ساختن Xbox به عنوان یک برند و اکوسیستم پای‌بند بوده است؛ کاری که پیش از این با Xbox One و Xbox One X نیز انجام داد. با توجه به تریلر، طراحی کنسول بیشتر شبیه به یک سیستم کامپیوتری است تا نسخه‌های قبلی Xbox.

طی پستی بر روی وبلاگ مایکروسافت، رئیس بخش اکس باکس آقای "فیل اسپنسر" توضیح داد که Xbox Series X استاندارد جدیدی از نظر عملکرد، سرعت و زمینه‌ی پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل که اجازه می‌دهد هزاران بازی ار سه نسل قبلی خانواده‌ی Xbox را تجربه کنید، ایجاد خواهد کرد. اسپنسر در ادامه گفت که :"طراحی صنعتی Xbox ما را قادر می‌سازد که قدرت پردازشی 4 برابری نسبت به Xbox One X را ارائه دهیم." و هدف آن ارائه‌ی تجربه‌‌ی گیم‌پلی به صورت عمیقا غرق‌کننده می‌باشد. همچنین این پست تایید کرد که طراحی Xbox جدید به آن‌ اجازه می‌دهد تا در هر دو حالت عمودی و افقی قابل استفاده باشد.

در کنار رونمایی از خود کنسول، تریلر و وبلاگ مایکروسافت اطلاعاتی در رابطه با کنترلر وایرلس جدید Xbox در اختیار قرار می‌دهد؛ کنترلری که بنابر گفته‌های اسپنسر"به گونه‌ای بهبود پیدا کرده است که نظر طیف وسیع‌تری از مردم را به خود جلب کند". یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته‌ی این کنترلر، دکمه‌ی Share جدید آن است که قابلیت دسترسی راحت‌تر عکس گرفتن درون بازی، ضبط ویدئو و اشتراک آن‌ها با دوستان‌ بر روی شبکة‌های اجتماعی را برای بازیکنان Xbox فراهم می‌کند. کنترلر جدید همراه با Xbox Series X به بازار عرضه شده و بر روی ویندوز 10 و Xbox One نیز قابل استفاده خواهد بود.

قبل‌تر مایکروسافت تایید کرده بود که کنسول جدید خود را در تعطیلات 2020 به بازار عرضه می‌کند؛ لازم به اشاره است که PS5 نیز در همین بازه‌ی زمانی در دسترس قرار می گیرد.

دانلود با کیفیت Full HD – دانلود با کیفیت HD – دانلود با کیفیت SD

تماشا به صورت تمام صفحه