Menu

کنسول Nintendo Switch رکورد فروش هفتگی خود را در آمریکا شکست

شاید جای تعجب نداشته باشد که Nintendo Switch بیشترین فروش جمعه‌ی‌ سیاه را در آمریکا داشته است. این کنسول با لیست بازی های انحصاری خود نظر بسیاری از کاربران را طی چند سال اخیر به خود جذب کرده است. با این وجود، رکوردشکنی فوق العاده‌ی هفته‌ی اخیر آن غافلگیرکننده بود.
به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، کنسول‌های Nintendo Switch و Nintendo Switch Lite از 24 تا 30 نوامبر در مجموع بیشتر از 830000 عدد در آمریکا فروخته‌اند و بخشی از این موفقیت به عرضه‌ی نسخه‌ی Lite بازمی‌گردد. نسخه‌ی معمولی Switch هم میزبان تخفیفات زیادی در جمعه‌ی سیاه بود؛ از جمله یک باندل که بازی Mario Kart 8 Deluxe را بدون هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای شامل می‌شد. به لطف فروش بالای هفته‌ی اخیر نینتندو سوئیچ، فروش این کنسول در قاره‌ی آمریکا به 17.5 میلیون رسیده است.
«نیک چاوز»، نایب رییس بخش تبلیغات و فروش نینتندو در آمریکا، درباره‌ی موفقیت Nintendo Switch در تعطیلات جمعه‌ی سیاه اظهار نظر کرد:
«خریداران در جمعه‌ی سیاه از ارزش کنسول Nintendo Switch و تعداد بالای بازی‌هایی که در اختیارشان قرار می‌دهد، آگاه هستند. فرقی ندارد اگر به دنبال هدیه‌ای ایده آل باشید یا آن را برای خودتان بخرید، در هر صورت سیستم این کنسول خواسته‌های هر نوع بازیکنی را برآورده می‌کند.»
شرکت نینتندو این آخر هفته از نظر نرم افزاری هم قله‌های جدیدی را فتح کرد. بازی های Pokemon Sword و Pokemon Shield که در ماه اخیر عرضه شده بودند، مجموعا به فروشی بیش از 3 میلیون نسخه در آمریکا دست یافتند. علاوه بر این، بازی Mario Kart 8 Deluxe به 8.5 میلیون نسخه، Super Smash Bros. Ultimate به 8 میلیون نسخه و Super Mario Odyssey به 6.5 میلیون نسخه فروش از زمان عرضه رسیدند.
اگرچه کنسول Nintendo Switch از نظر سخت افزاری برنده‌ی جمعه ی سیاه بود، اما بیشترین فروش نرم‌افزاری را بازی هایی چون Call of Duty: Modern Warfare، FIFA 20، Madden NFL 20 و NBA 2K20 به خود اختصاص دادند.