Menu

استودیوی Bluepoint Games: پروژه‌ی PS5 ما پرافتخارترین دستاوردمان خواهد بود

مدتی است که شایعاتی درباره‌ی بازی بعدی استودیوی Bluepoint Games که بازی های موفقی از جمله Shadow of the Colossus را در کارنامه‌ی خود دارد، به گوش می‌رسد. این استودیو پیش از این کار بر روی بازی خود برای کنسول بعدی شرکت سونی را تاییده کرده بود و بر اساس این شایعات، Bluepoint در حال بازسازی عنوان تحسین شده‌ی Demo's Souls می‌باشد.
به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، رییس Bluepoint Games "مارکو تراش" طی مصاحبه‌ای گفت که تا به الان، بازسازی Shadow of the Colossus بزرگترین دستاورد این استودیو بوده است، اما حالا پروژه‌ی نسل بعدی آنها جای این عنوان را خواهد گرفت. وی از ذکر جزییات خودداری کرد و توضیح داد که آنها وقتی بازی را معرفی خواهند کرد که سونی آماده‌ی این کار باشد. فعلا دانستن این کافی است که پروژه‌ی PS5 آنها بزرگترین چالشی است که تا به حال با آن رودررو شده‌اند.

البته چیزی که ساخت این بازی رو چالش برانگیز کرده است معماری کنسول بعدی سونی نیست. تراش توضیح داد که Bluepoint Games خود را خوش‌شانس می‌بیند که فرصتی برای بازسازی و یا بازگردانی بازی ها به نحوی که قدرتمندتر و سریعتربر روی نسل بعدی اجرا شوند را در اختیار دارد. او در ادامه گفت:
«خوشبختانه ابزاری که در اختیار داریم، از جمله Bluepoint Engine، سال هاست که در دست ساخت بوده‌اند. ما راه‌های زیادی برای ساخت نسخه‌ای قدرتمند و سریع از بازگردانی و بازسازی بازی ها به وجود آورده‌ایم. ابزار ما انعطاف پذیری بالایی داشته و از هر نوع سخت افزار بیشترین بهره را می‌برند.»
بازسازی Demon's Souls تنها یکی از شایعاتی می‌باشد که درباره ی پروژه‌ی بعدی این استودیو وجود دارد. یکی دیگر از شایعات، درباره‌ی احتمال وجود پروژه‌ی دیگری در دست کار است. Bluepoint Games پیش از این ها در توییتر اشاره‌ای به بازی های Silent Hill، Resistance، Castlevania، Syphon Filter و Legend of Dragoon کرده است. لازم به گفتن نیست که اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، این استودیو بازی های مهمی را برای نسل بعد در دست ساخت دارد.
استودیوی Bluepoint Games تا به حال بازی های کلاسیک بسیاری را بازگردانی کرده‌اند، از جمله Ico و Shadow of the Colossus برای PS3 و همچنین سال ها بعد برای PS4. علاوه براین، آنها مسئولیت توسعه‌ی Metal Gear Solid HD Collection، Uncharted Collections و بخش‌هایی از Titanfall را نیز بر عهده داشته‌اند. تراش در مصاحبه‌ی خود به اهمیت بارز بازسازی و بازگردانی بازی ها اشاره کرد. این دسته بازی‌ها به آشنایی استودیوها با محدودیت‌های سخت‌افزاری و ساخت ابزارهایی که در توسعهی بازی های جدید به کار می‌روند، کمک می‌کنند. به همین خاطر، از دید Bluepoint نه تنها از نظر مالی، بلکه از جهات دیگر هم برای صنعت بازی سازی سودآور هستند.
به دنبال خبر معرفی Half Life: Alyx که هفته‌ی پیش اعلام شد، استودیوی Bluepoint Games هم خواسته‌ی خود را در قبال بازسازی بازی کلاسیک Half-Life بروز داد، چیزی که میلیون ها طرفدار این بازی آرزو می‌کنند Valve اجازه دهد. با سابقه‌ی بی‌نظیر این استودیو در زمینه ی بازسازی و بازگردانی بازی‌ها، Valve دلیلی برای رد کردن این خواسته ندارد، مگر اینکه Half-Life 3 هم یک بازی واقعیت مجازی باشد.