Menu

شایعه: Horizon Zero Dawn در اوایل سال 2020 بر روی PC منتشر می‌شود

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamesradar به تازگی شایعه‌ای منتشر شده است مبنی بر اینکه عنوان محبوب و موفق استودیوی گریلاگیمز یعنی Horizon Zero Dawn در ماه فبریه‌ی 2020(بهمن-اسفند 1398) بر روی پلتفرم PC عرضه می‌گردد. Horizon Zero Dawn در سال 2017 به صورت انحصاری توسط سونی بر روی کنسول PS4 منتشر شده بود.

منبع این شایعه یوتیوبر روس Anton Logvinov می‌باشد، شخصی که قبل از اعلام رسمی، پیش‌بینی کرده بود Death Stranding بر روی PC نیز عرضه می‌شود. لوگوینوف این خبر را طی ویدئوی جدیدی به اشتراک گذاشته و در آن گفته است که Horizon Zero Dawn در ماه فبریه‌ی 2020 بر روی PC منتشر شده و به زودی این موضوع به صورت رسمی تایید می‌شود.

هر چند، در حالیکه Death Stranding نشان‌دهنده‌ی شراکت بین استودیوی توسعه‌دهنده Kojima Productions و Playstation می‌باشد، اما Guerrilla Games یکی از استودیوهای فرست پارتی سونی بوده و غول ژاپنی مالیکت کامل آن را در اختیار دارد و شاید همین دلیلی بر درست نبودن شایعه‌ی منتشر شده باشد.

با این وجود، Death Stranding توسط موتور اختصاصی استودیوی گریلاگیمز یعنی Decima توسعه یافته است، موتوری که در ساخت Horizon Zero Dawn نیز از آن استفاده شده بود. به بیان بهتر، شاید عرضه‌ی جدیدترین ساخته‌ی کوجیما بر روی PC باعث بهینه شدن کدهای موتور مذکور بر روی این پلتفرم شده و همین موضوع باعث پورت بی دردسر ماجراجویی‌های ALOY بر روی PC شود. تا به حال سونی اشاره‌ای به علاقه‌اش برای پورت بازی‌های فرست پارتی Playstation بر روی PC نکرده است و این در حالی است که تقریبا تمام بازی‌های انحصاری Xbox طی نسل هشتم بر روی PC نیز عرضه شدند. به نظر شما سونی سیاست‌ خود را تغییر می‌دهد؟ آیا با پورت PC بازی‌های بزرگ برند Playstation موافق هستید؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.