Menu

راهنمای خرید ، مقایسه ، قیمت و لپ تاپ استوک

لپ‌تاپ استوک چیست؟

استوک (Stock) در زبان انگلیسی به معنی کالای ذخیره و یا موجود در انبار می‌باشد ولی در زبان فارسی برای انواع کالاهای دست دوم بکار برده می‌شود و از این اصطلاح در خرید لپ تاپ استوک نیز بسیار استفاده می شود.
اینکه “استوک” چگونه و چرا چنین تعبیری در فارسی پیدا کرده است در این بحث نمی گنجد ولی آنچه که مشخص است این است که کالاهای دست دوم را عموما با نام کالای استوک در ایران میشناسیم میشناسیم.
دو علت اصلی خرید لپ تاپ استوک:
قیمت لپ تاپ استوک
کیفیت لپ تاپ استوک
اما اینکه چرا خریداران لپ تاپ به دنبال قیمت لپ تاپ استوک و یا فروشگاه های اینترنتی لپ تاپ استوک هستند در مرحله اول بخاطر تفاوت قیمت بین لب تاپ تازه و نو و لپ تاپ استوک هست و در مرحله دوم تفاوت کیفیت لپ تاپهای استوک که معمولا این لپ تاپ ها به صورت لپ تاپهای استوک صنعتی و سفارش اروپا و یا لپ تاپ های استوک نظامی و سفارش آمریکا هستند به نسبت لپ تاپهای نو بازار ایران کیفیت ساخت بسیار بالاتری دارند.
نکته مهمی که لازم است بدانیم این است که اجناس استوک لزوما کارکرده و دست دوم نیستند.
واردات لپ‌تاپ های استوک از کدام کشورها صورت میگیرد
در کشورهای صنعتی و پیشرفته بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای لپ تاپ اروپایی و آمریکایی سیاست‌های جالبی را برای فروش و جذب مشتری برای خرید لپ تاپ اتخاذ می کنند.
به عنوان مثال در فروشگاه بزرگ و سراسری “ فروشگاه آرگوس ” در کشور انگلیس مشتریان می توانند لپ تاپهای خریداری شده را بعد از ۳۰ روز گارانتی و تضمین برگشت محصول به هر دلیلی یا بهتر بگوییم بدون هیچ دلیلی به فروشگاه برگشت دهند و به اختیار خود مبلغ را بازپس گیرند و یا معادل آن خرید دیگری نمایند.
اما نکته جالب توجه این است که این کالاهای برگشتی از مشتریان لپ تاپ به هیچ عنوان وارد فروشگاه نمی شوند و مستقیما به انبار فرستاده شده و پس از گریدبندی “درجه بندی” کیفیت لپ تاپهای برگشتی در انبار به صورت عمده به فروش می‌رسند.
گرید بندی در لپتاپ استوک و تفاوت قیمت لپ تاپهای استوک
گریدهای لپ تاپ استوک به ترتیب کیفیت و تازگی در دسته های زیر دسته بندی می‌شوند:

Open Box
“A++”
“A+”
“A”
“B+”
“B”
“C”

در مورد گریدهای موجود در بازار لپ تاپ و کامپیوترهای استوک در ادامه صحبت خواهیم کرد.
گرید Open Box چیست؟
گرید اپن باکس منظور محصولاتی هستش که فقط از کارتون لپ تاپ در آورده شده‌اند و کاملا استفاده نشده و یا در حد تست روشن شده اند. این گرید با محصول صفر و آکبند تقریبا تفاوتی ندارد. و از نظر قیمت لپ تاپ استوک هم از بقیه گریدها گرونتر هستش.
گرید A++
مصحولاتی که از نظر کیفیت و تازگی و بدون خط و خش هستند و چیزی از گرید اپن باکس کم ندارد. با این تفاوت که گرید A++ فاقد کارتون بوده و به نسبت اپن باکس بیشتر کار کرده در حد یک یا چند هفته.
گرید A+
لپ تاپ استوک گرید ای پلاس همان ویژگی های گرید A++ را دارد با این تفاوت که میزان کارکرد این لپ تاپ استوک ممکن است به چند ماه هم برسد و همچنین امکان وجود خط و خشهای نامحسوس در بنده محصول هست.
گرید A
محصول از نظر فنی کاملا سالم و تر و تمیز هستش اما وجود خط و خش کم بر روی بدنه دستگاه وجود دارد و البته این محصولات معمولا چندین ماه کار کرده هستن.
گریدهای B+ , B , C
این گرید ها از نظر کیفی درجات پایین تری نسبت به گریدهای قبلی هستن. و خوشبختانه هیچکدام از محصولات ارائه شده در فروشگاه آبیدر استوک دارای این درجه های کیفی نیستند.
دقت کنید که ممکن است در بازار لپ تاپ استوک قیمت دو لپ تاپ مشابه بسیار با هم متفاوت باشد، پس هنگام خرید لپ تاپ استوک حتما حتما به گرید های محصول و میزان صداقت فروشنده استوک اطمینان حاصل کنید.
تمامی محصولات فروشگاه اینترنتی آبیدر استوک درجات کیفی اپن باکس و A++ و A+ و در مواردی A هستند. تا رضایت مشتریان را همیشگی برای خود داشته باشیم. فروشگاه اینترنتی لپ تاپ استوک آبیدر را با خرید خود و احساس رضایت از خرید لپ تاپ استوک به دوستان خود نیز معرفی خواهید نمود.
بنابر توضیحات داده شده خرید یه لپ تاپ استوک لزوما به معنی خرید یک محصول دست دوم نیست.
بنابراین درهنگام خرید و یا مقایسه قیمت لپ تاپ های استوک شما ممکن است کالایی را به صورت “استوک” خریداری کنید در حالیکه کالا به صورت دست نخورده و در بسته بندی اصلی و کاملا نو باقی مانده باشد. برای مثال کالاهای گرید Open Box لپ تاپ استوک از این دسته بندی می باشند.
با توجه به این مطالب امیدواریم مشتریان عزیز خرید لپ تاپ استوک از این پسبتوانند اجناس استوک دارای گرید A را با اطمینان از نو بودن و اصل بودن با خیال راحت از فروشگاه آبیدر استوک خریداری نمایند.