Menu

جدول فروش هفتگی بریتانیا: Death Stranding تبدیل به دومین لانچ موفق PS4 در سال 2019 شد؛ شروع ناامیدکننده‌ی Need for Speed: Heat

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gameindusytry، بازی Death Stranding موفق شد تا کار خود را با قرارگیری در رتبه‌ی دوم چارت فروش هفتگی بریتانیا آغاز کند.

Death Stranding دومین لانچ موفق یک بازی انحصاری و دومین لانچ بزرگ یک ip جدید(درست پشت سر Days Gone) در سال 2019 می‌باشد. در مقایسه با Days Gone، جدیدترین عنوان "هیدئو کوجیما" 36 درصد کمتر در زمان عرضه فروخته است.

لازم به ذکر است که بازی قبلی کوجیما یعنی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain که در ماه سپتامبر 2015 عرضه شد، تبدیل به موفق‌ترین لانچ تاریخ فرنچایز Metal Gear Solid شده بود.

دوم شدن Death Stranding در چارت به این معنی است که Modern Warfare برای سومین هفته‌ی متوالی در رتبه‌ی نخست قرار گرفته است. فروش Modern Warfare بسیار خوب بوده و تاکنون 26 درصد بهتر از Black Ops 4 عمل کرده است.

انتشار Death Stranding باعث کاهش فروش Luigi's Mansion 3 به اندازه‌ی 59 درصد و سقوط آن از رتبه‌ی دوم به رتبه‌ی چهارم شده است.

این هفته بازی‌های زیادی روانه‌ی بازار روانه شدند که Need for Speed Heat کار خود را با قرارگیری در رتبه‌ی پنجم شروع کرد. طی سال‌های اخبر فرنچایز Need for Speed عملکرد چندان مناسبی نداشته‌اند، تا جایی که فروش فیزیکی زمان عرضه‌ی Heat به اندازه‌ی 41 درصد کمتر از فروش فیزیکی زمان عرضه‌ی نسخه‌ی Payback بوده است.

Need for Speed Heat یکی از 3 عنوان کمپانی EA در چارت می‌باشد. FIFA 20 در رتبه‌ی سوم جای گرفته است، در حالیکه Plants vs Zombies: Battle for Neighborville در جایگاه دهم قرار دارد. در واقع، فروش این بازی نسبت به هفته‌ی قبل 10 درصد افزایش پیدا کرده است، به این معنی که فروش هفته‌ی چهارم آن بیشتر از هفته‌ی اول بوده است؛ اتفاقی که به ندرت در جدول فروش هفتگی بریتانیا رخ می‌دهد. همچنین، فروش دیجیتالی این عنوان شوتر بیشتر از فروش فیزیکی بوده است.

صحبت را در رابطه با عناوین تازه عرضه شده ادامه می‌دهیم. بسته‌ی گسترش‌دهنده‌ی بازی Fortnite با عنوان The Darkfire Bundle در رتبه‌ی هفتم قرار دارد. در همین حین، Mario & Sonic At The Tokyo Olympic Games رتبه‌ی هشتم را به خود اختصاص داد. این بازی موفق‌ترین عنوان سری Mario & Sonic از زمان انتشار نسخه‌ی 2012 London Games است که در سال 2011 برای‌ کنسول Wii منتشر شد.

صحبت از کنسول Wii شد، یکی از عناوین جدید Wii در چارت این هفته قرار دارد؛ Just Dance 2020 که در جایگاه 15ام قرار گرفته است. به طرز خیلی شگفت‌انگیزی، نسخه‌ی Wii این عنوان دومین ورژن موفق این بازی است که 21 درصد فروش آن را شامل می‌شود. نسخه‌ی Switch به اندازه‌ی 55 درصد فروش را در برمی‌گیرد و PS4 به اندازه‌ی 14 درصد و Xbox One به اندازه‌ی 10 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

لیست 10 بازی پرفروش‌ فیزیکی بریتانیا طی هفته‌ی منتهی به 9 نوامبر را در زیر مشاهده می‌کنید.

بازی این هفته هفته‌ی گذشته
Call of Duty: Modern Warfare 1 1
Death Stranding 2 ورودی تازه
FIFA 20 3 3
Luigi's Mansion 3 4 2
Need for Speed: Heat 5 ورودی تازه
Mario Kart 8: Deluxe 6 4
Fortnite: Darkfire Bundle 7 ورودی تازه
Mario & Sonic At The Tokyo Olympic Games 2020 8 ورودی تازه
Minecraft 9 13
Plants vs Zombies: Battle for Neighborville 10 8