Menu

رایان؛ PS Now برای ما بسیار جدی است ولی می‌خواهیم لانچ عناوین فرست پارتی همچنان «خالص» باقی بماند

مدیر عامل PlayStation آقای جیم رایان به تازگی درباره‌ی موضوعاتی با GamesIndustry گفتگو کرده است وعمده‌ی این صحبت‌ها در رابطه با کنسول PlayStation 5 بوده که قرار است در تعطیلات 2020 عرضه شود.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، همچنین رایان از این فرصت استفاده کرد تا توضیحاتی درمورد تعهدات تازه‌ی آن‌ها به PS Now دهد، سرویس ابری استریمینگی که اخیراً با تخفیفات و محتویات بیشتر از جمله God of War، نسخه‌ی پنجم Grand Theft Auto و Uncharted 4: A Thief's End جذابیت تازه‌ای پیدا کرده.

«این سرویس برای ما خیلی مهم است. تعهدی که از لحاظ کاهش قیمت‌ها، سرمایه گذاری در محتویات، کمپین بازاریابی و غیره انجام داده‌ایم… نشانی آشکار از این اهمیت است. چندین سال است که این سرویس را راه‌اندازی کردیم و بازخوردهای زیادی درباره آن داشته‌ایم.

در اوایل سال جاری نقطه عطف بزرگی داشتیم، توانستیم هفت مرکز داده‌ی بزرگ را برای اسکاندیناوی، ایتالیا و اسپانیا به شکل آنلاین در آوریم که پوشش کاملی از غرب اروپا برایمان فراهم می‌کند. این اتفاق لحظه‌ای سرنوشت‌ساز بود، چون به عنوان کسی که زمان زیادی را در اروپا صرف می‌کند، خیلی مضطرب بودم تا درمورد سرویسی صحبت کنم که یک بازیکن آلمانی می‌تواند از آن لذت ببرد ولی یک فرد ایتالیایی نمی‌تواند. پس مرکز داده‌های زیادی را مورد آزمایش قرار دادیم و این فرایند شدیداً زمان بر بود. فقط در صورتی که می‌توانستیم به جایی برسیم تا تمام اروپا را پوشش دهیم، می‌شد درباره‌ی آن به راحتی صحبت کرد و کم کم آن را جدی گرفت.»

بنا بر گفته‌های Sony و آماری که تعداد بیش از یک میلیون کاربر را نشان می‌دهد، به راحتی می‌توان گفت که محبوبیت PS Now به شکل قابل توجه‌ای افزایش پیدا کرده است.

اگرچه، سرویس PS Now قرار نیست آسیبی به لانچ‌های بزرگ PlayStation که شامل عنوان مورد انتظار The Last of Us Part II (که در 9 خرداد 1399 منتشر می‌شود) می‌شود وارد کند. اینطور که آقای رایان اظهار داشته، بازی‌های انحصاری PlayStation ابتدا برای کنسول‌ها عرضه می‌شوند و بعد از چند مدت (چندین ماه) به PS Now راه پیدا می‌کنند.

«در دوره‌ی انعطاف‌پذیر و به سرعت تغییر کننده‌ای قرار داریم. ماهیت و عظمت یک سری از بازی‌های فرست پارتی ما باعث می‌شود فکر کنیم، در حال حاضر، شاید بهتر باشد انرژیمان را روی لانچ موفق این رویدادهای بزرگ در دنیای سرگرمی متمرکز کنیم. بازی‌های بعدی سری God of War و Spider-Man و همچنین The Last of Us 2 که سال آینده منتشر می‌شوند در همین دسته قرار دارند.

طرز فکر ما در حال حاضر همین است. تصمیمی که طی این ماه برای قرار گیری بازی‌های فرست پارتی در PS Now گرفتیم، با شیوه‌ی کاریمان در 12 ماه پیش بسیار فرق کرده. البته، نمی‌گویم که PS Now قرار است از این پس چنین چیزی باشد. ولی مطمئناً فعلاً، با توجه به اینکه تعدادی از عناوین فرست پارتی ما به شکل فوق‌العاده‌ای خاص و باارزش هستند، می‌خواهیم با احترام و اهمیت بسیار با آن‌ها رفتار کنیم و لانچ آن‌ها را تمیز و خالصانه نگه داریم.»

مثل اینکه PS Now قصد دارد رقیبی جدی برای Google Stadia، پروژه‌ی xCloud، پروژه‌ی Atlas و احتمالاً سرویس استریم Steam باشد. باید صبر کنیم و ببینیم تصمیم Sony برای اولویت دادن به سخت‌افزار خود چگونه از آب در خواهد آمد.