Menu

سونی همیشه به دنبال خرید استودیوهای جدید می‌باشد اما این استودیوها باید با برنامه‌های شرکت تطابق داشته باشند

طی مدت اخیر، خرید استودیوهای جدید یا تاسیس آن‌ها به یکی از اولویت‌های اصلی کمپانی‌های صنعت گیم تبدیل شده است؛ به عنوان مثال مایکروسافت در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در E3 2018 اعلام کرد که 5 استودیوی جدید خریداری کرده است. پس از آن، سونی استودیوی توسعه‌دهنده‌ی فرنچایز Ratchet and Cland و بازی Marvel's Spiderman یعنی Insomniac Games را خریداری کرد و حال به نظر می‌رسد که این روند ادامه خواهد داشت، البته توسعه‌دهنده باید برای سونی مناسب باشد.

در جریان مصاحبه با وبسایت Gameindustry، رئیس پلی‌استیشن آقای "جیم رایان" گفت که غول ژاپنی در رابطه با خرید استودیوهای جدید کمی محتاط عمل می‌کند زیرا نمونه‌های بسیاری در رابطه با خریدهای ناموفق استودیوهای بازی‌سازی وجود داشته‌اند:

"ما همیشه به دنبال خرید استودیوهای جدید هستیم، اما همزمان مراقب هستیم که چه استودیویی را زیر نظر داشته و با کدام استودیو در حال مذاکره هستیم. در حال حاضر، خرید استودیوهای جدید امری هزینه بر و مسئولیتی سنگین است. البته خرید تیم‌های جدید قطعا در بازار به نفع شرکت است. هنوز برای ما این فرصت و امکان وجود دارد تا در این زمنیه کار بیشتری انجام دهیم، اما باید اطمینان حاصل کنیم که این موضوع به نفع کمپانی است. بنابراین ما باید درباره‌ی خرید استودیوی جدید اطمینان داشته باشیم. استودیوی جدید باید با پورتفوی ما همخوانی داشته باشد. جهان امروز متفاوت از جهان سال 2005 است که ما گریلاگیمز را خریداری کردیم. شما باید توجه بسیاری به کار گیرید."

شاید خریداری 1 یا 2 استودیوی دیگر تا قبل از عرضه‌ی رسمی PS5 در تعطیلات 2020 بتواند لاین‌آپ سونی را بسیار پر محتوا کند، اما این کمپانی دقت را در این موضوع پیش گرفته است. دیدگاه شما در این مورد چیست؟