Menu

پست تبلیغاتی : بازیاتو از بازیاتو پیدا کن؛ مرجعی برای بازی موبایل

بازیاتو از بازیاتو پیدا کن؛ مرجعی برای بازی موبایل

بازی یکی از لذت بخش‌ترین تفریحات دنیا به حساب می‌آید. تا همین چند سال پیش بازی‌ها، شکل دیگری داشتند و معمولا به صورت فیزیکی می‌توانستیم آن‌ها را تجربه کنیم و یا در آرمانی‌ترین حالت ممکن با استفاده از کنسول‌های اولیه مثل آتاری اوج سرگرمی را تجربه می‌کردیم.

اما دنیا به سرعت تغییر کرد و مترو، اتوبوس و یا حتی صف بانک تفاوتی با یکدیگر ندارند و امروزه می‌توانید بازی‌های موبایلی را در هر زمان و مکانی به سادگی تجربه کنید و سرگرم شوید.

در کمترین زمان ممکن می‌توانید بازی‌های مورد نظرتان را پیدا کنید و تنها با صرف چند مگابایت اینترنت آن را بر روی تلفن همراه‌تان دانلود کنید یا از طریق نرم‌افزارهای واسط مانند share it از دوستانتان هر بازی که می‌خواهید را دریافت کنید.

وبسایت بازیاتو، زمینه‌ای برای انتقال لذت بازی‌های موبایلی به دست کاربران است. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی مورد استفاده در گوشی‌های همراه هوشمند و به طبع آن گره خوردن هر چه بیشتر زندگی روزانه به آن‌ها، نیاز به انتقال اطلاعات در این زمینه، ضروری به نظر می‌رسد. وجه دیگری از گوشی‌های موبایل که نقش آن روز به روز بیشتر می‌شود و رقابتی شدید بین تولید کنندگان برای هرچه قوی‌تر کردن محصولاتشان در جریان است، اجرای بازی‌ها در ژانرهای مختلف و با بهترین کیفیت ممکن است. در چند سال گذشته نیز با وارد شدن بزرگترین تولیدکنندگان و ناشران کنسولی در ساخت بازی‌های موبایل، مرجعی که بتوان به راحتی به عنوان مرجعی خبری، تحلیلی به آن اعتماد کرد و در عین سرعت بالا، با ارائه مقاله و گزارش‌های تحلیلی، شرایط این بازار پرسود و پرجمعیت را به درستی بررسی کرد، لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

بازیاتو که نه تنها اخبار این حوزه را پوشش می‌دهد، به ارائه مقالاتی در باب زیبایی شناسی بازی‌های موبایلی، بازاریابی و اینکه چگونه بهترین بازی‌های بازار، نه تنها پول سرشاری وارد جیب سازندگان می‌کنند، بلکه وارد حوزه تخصصی‌تر چگونگی ساخت و طراحی آن‌ها نیز می‌شود.

بازیاتو از بازیاتو هوشمندانه دانلود کن!

در قسمت بررسی بازی‌ها، با نگاهی تخصصی ولی خودمانی به جدیدترین بازی‌ها، خواننده را با بهترین‌های روز این صنعت آشنا می‌کند. نویسندگان در این بخش، با آشنایی و دانشی که در این زمینه دارند، چرایی خوبی یا بدی یک بازی را به ساده‌ترین روش تشریح می‌کنند، نکات کلیدی هر بازی که آن عنوان را ویژه می‌کند، طرح و کاربران را نیز در انتخاب بهترین‌ها یاری می‌کنند. یکی از مهمترین زمینه‌های هر وبسایتی معرفی بازی‌های خوب و مناسب با هر سلیقه‌ای است. در این بین و در چند سال گذشته، در کشور ما نیز، تیم‌های کوچک و بزرگی برای ساخت بازی در این حوزه، پا به عرصه گذاشته‌اند و وبسایت بازیاتو وظیفه خود می‌داند تا با معرفی و شناساندن فعالان این بخش از سرگرمی که کاربران زیادی را نیز متوجه خود می‌بیند، به رشد و افزایش آگاهی عمومی درباره بازی سازان جوان و علاقه‌مند، کمک کند. به صورت روزانه و هفتگی، معرفی و بررسی بازی‌ها در دسترس کاربران قرار می‌گیرد تا در جریان جدیدترین و بهترین عناوین روز قرار بگیرند.

در قسمتی از سایت نیز، به معرفی بازی‌های موبایلی ایرانی موفق چه در داخل و چه در خارج از کشور، پرداخته می‌شود و به بررسی نکاتی که این بازی‌ ها را از بقیه عناوین دیگر متمایز می‌کند، اشاره می‌شود.

اما افرادی نیز هستند که می‌خواهند قدمی رو به جلوتر بردارند و وارد حوزه ساخت بازی شوند و وجود محلی برای کسب دانش بیشتر در این زمینه، می‌تواند کمک زیادی به آن‌ها کند. متاسفانه تاکنون جای مشخص و خوبی برای شناساندن چگونگی ساخت بازی‌ها خصوصا در زمینه موبایل وجود نداشته، اما وبسایت بازیاتو در بخش آموزش خود، سعی می‌کند نه تنها به اینکه چگونه بازی‌ها طراحی، انیمیت و به طور کلی ساخته می‌شوند، به مسئله مهمی به اسم مارکتینگ و بازاریابی محصول نیز بپردازد و با ارائه نکاتی در این زمینه که مطرح است، به دیده شدن بیشتر بازی کمک کند. به عنوان مثال به کارکرد استورهای بازی پرداخته و به مزایا و ویژگی‌هایی که هر استور را مناسب بازی می‌کند، اشاره می‌شود. در بخش دیگری، به معرفی موتورهای بازی‌سازی اعم از یونیتی پرداخته می‌شود تا کاربران و علاقه‌مندان بازیسازی را با قسمت‌های مختلف آن‌ها آشنا کند. بازی‌هایی بوده‌اند که عنوانی خوب و خوش‌ساختی بوده‌اند ولی با بازاریابی غلط، شانس دیده شدن خود را از بین برده‌اند. پس خواندن مقالاتی درباره آموزش ساخت بازی به شدت به توسعه، کمک شایانی می‌کند.

بحث داغ دیگری که همواره بین کاربران جریان داشته و با پیشرفت سخت‌افزاری هم، روز به روز به آن افزوده می‌شود، بحث بین بازی‌ رایگان اندروید و آیفون است. در بازیاتو سعی بر این است که بازی‌های برای آیفون و اندروید، به طور تخصصی و نسبت به ویژگی هر پلتفرم بررسی و معرفی شوند. همچنین بازی موبایلی رایگان نیز در این دو قسمت معرفی می‌شود.

اما شاید مهمترین قسمت سایت بازیاتو که خود را از بقیه رقیبان دیگر متمایز می‌کند، دولوپر سنتر است. در این قسمت سایت، علاوه بر اشاره به بازی‌سازی که به زبان ساده گفته می‌شود، به ارائه خدماتی برای دیده شدن هرچه بیشتر بازی‌های ساخته شده، پرداخته می‌شود. به عنوان مثال، با پرداخت مبلغی منصفانه، بازی ساخته شده را بررسی می‌کنند و امکان دیده شدن هرچه بیشتر عنوان را محیا می‌سازد. بازی‌های موفقی نیز بوده‌اند که با شرکت در این طرح، به دیده شدن خود کمک بسیاری کرده‌اند و از بهترین‌های بازار نیز هستند.

شاید مهمترین نکته در بازی‌سازی، جدا از خود ساختن بازی، کیفیت ساخت آن و هرچه کمتر کردن اشکالات در آن باشد. بازیاتو با ارائه خدمات تست بازی، به هر چه با کیفیت‌تر شدن عنوان، اطمینان می‌دهد. در این سری تست‌ها، از تست‌هایی مثل تست عملکردی که شامل پیدا کردن مشکلات عمومی درون بازی است تا تست‌هایی مثل تست سازگاری که اجرای بازی‌ها رو گوشی‌ها و پلتفرم‌های مختلف است، انجام می‌شود. خدمات و تست‌های این قسمت، بسیار متنوع بوده و سازنده را مطمئن می‌سازد تا بازی‌اش از هر لحاظ، کیفیت خوب و مناسبی داشته باشد. حتی این امکان در نظر گرفته شده تا با مشاوره رایگان، نیاز به تست‌های مختلف بررسی شود و مناسب‌ترین پکیج برای بازی‌سازان در نظر گرفته شود.

بعد از ساخت بازی و تست آن، مهمترین نکته، تبلیغات و بازاریابی آن است. در این قسمت از دولوپر سنتر، با ارائه پکیج‌های مناسب، به دیده شدن بازی‌های ساخته شده پرداخته می‌شود. با 80 هزار میانگین بازدید ماهانه و بازدید بیش از 2 میلیون بار صفحات سایت، شانس دیده شدن بازی را بسیار بالا می‌برد.

در آخر نیز باید گفت که نظرات سازندگان و توسعه دهندگان درباره وب سایت بازیاتو، خود گویای جایگاه کنونی وبسایت، نه تنها در زمینه معرفی، بررسی و دانش بازی‌های روز موبایل، بلکه در دیگر زمینه‌های تخصصی، است. از بررسی بازی‌های موفق ایرانی و چرایی موفقیتشان تا ارائه جایگاهی ویژه در سایت برای دیده شدن هرچه بیشتر بازی‌های تیم‌های نوپا در کشور، راهنمایی در زمینه‌های فنی، بازاریابی و تبلیغات، همه و همه گواه اهمیت وب سایت بازیاتو در این صنعت سودآور و کمک به دیگر بازی‌سازان کشور است.