Menu

مصاحبه‌ی تازه‌ی نورمن ریداس درباره Death Stranding و هیدئو کوجیما

چندی پیش به صورت رسمی تریلر زمان انتشار Death Stranding به اشتراک گذاشته شد و آقای هیدئو کوجیما نیز به عنوان بخشی از تور جهان‌گردی شروع به دیدن کردن از قسمت‌های مختلف جهان کرده، حالا نورمن ریداس جزئیات بیشتری درمورد همکاری خود با بنیان‌گذار Kojima Productions را مطرح کرده است.

این مصاحبه توسط Hollywood Reporter صورت گرفته و طی آن سوالاتی درباره روند تولید این بازی که چند سالی می‌شود در دست توسعه قرار دارد پرسیده شده.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از dualshockers، بنا بر گفته‌های ریداس، وی پس از اینکه گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) به او گفته یک نفر می‌خواهد به کمک او یک بازی ویدئویی بسازد با کوجیما ملاقات کرده. ریداس آن زمان پرسیده "طرف کی هست؟" و در جواب شنیده، "بهم اعتماد کن، فقط بله رو بده." او توضیح می‌دهد که برای Death Stranding از سر تا پا لباس‌های مخصوص موشن کپچر می‌پوشیده. "باید اعتراف کنم، فوق‌العاده بوده."

او اظهار داشته که صحنه‌های مربوط به موشن کپچر را در مکان‌های مختلفی فیلم برداری کرده‌اند، برخی اوقات برای تشخیص چهره به کالیفرنیا یا نیویورک رفته‌اند و تمام این‌ها در لا به لای فیلم‌برداری برای سریال تلویزونی The Walking Dead انجام شده. ریداس در توضیح لباس‌هایی که می‌پوشیده ادامه داد؛

«به زور خودت رو داخل این لباس تنگ خجالت‌آور که باعث میشه برجستگی‌هات معلوم بشه جا میدی. یه کلاه هم هست که یه میله از جلوش بیرون اومده و بهش یه دوربین وصله. هر دفعه که می‌خواستم کسی را ببوسم یا بغل کنم، این دسته‌ها به هم گیر می‌کرد.»

او همچنین اضافه کرد که هنگام فیلم‌برداری با هیدئو، «یک عروسک پلاستیکی رو زمین می‌گذاشتند و از من می‌خواستن آن را بغل کنم و جوری نشون بدم که انگار مرده. بعد جوری که انگار زنده‌ست. بعد بابت جای دست‌هایی که ناگهان همه‌جا نشون داده میشن وحشت کنم.» علاوه برا این، کوجیما از وی خواسته؛ «تصور کن هزار نهنگ مرده جلوت هستن، و تو هم با خودت میگی "چی؟!"، ذهن او در سطح دیگری قرار دارد. نابغه‌ست»

ریداس بسیار از تجربه و رابطه‌ی کاری خود با کوجیما حین تولید بازی تعریف کرده؛ «کار کردن با او خیلی خوش می‌گذرد. اگر بعداً فیلمی چیزی بخواهد بسازد، چشم بسته قبول می‌کنم.» نورمن همچنین از مورد استقبال قرار گرفتن هیدئو در مراسم The Game Awards نظر داده؛ «مثل گروه موسیقی Beatles می‌مونه. مردهای بالغ تو 40 سالگیشون با چشم‌های گریون جوری فریاد می‌زدن انگار Elvis وارد سالن شده.»

وقتی از نورمن سوال شد که از ابتدای کار جزئیات داستانی Death Stranding را می‌دانسته یا نه، وی توضیح داد؛ «قسمت قسمت و با تکه‌های کوچک آن را نشانم داد»

«بین برداشت‌ها یک جرعه آب می‌خورد و دهانم را با آستینم پاک می‌کردم بعد می‌شنیدم که هیدئو می‌گوید دوباره انجامش بده. این اتفاق به دفعات پیش آمد و مدام با خودم می‌گفتم چرا اینقدر این لحظات کوچک نورمنی را ضبط می‌کنیم؟ وقتی از اون پرسیدم که بازیکنان قرار است در نقش من بازی کنند، او جواب داد، نه، اونا قراره خود تو باشن.»

علت قرار دادن این قسمت‌هایی که آقای ریداس به آن اشاره کرد از این قرار بوده؛ «او می‌خواست نسبت به بازیکن خود احساس داشته باشید چون احساساتی که تجربه می‌کنید بخشی از بازی هستند.» وی در ادامه از گفتگویی که با خانم گریمز (موسیقی‌دانی که چندین ترک برای بازی ضبط کرده) در سر صحنه‌ی فیلم‌برداری داشته می‌گوید؛ «متوجه شدم کوجیما دنبال چه چیزی است. فعل و انفعالات و روابط انسانی‌ای که با این شخصیت دارید. با افرادی آشنا می‌شوید که همین روابط را دارند و می‌خواهید به جای تخریب، چیزی بسازید… در این کار عناصر وحشت وجود دارد، عناصر اکشن و ماجراجویی ولی همچنین برقرار کردن ارتباط هم بخش جدانشدنی آن است.»

این مصاحبه با پرسش درمورد علاقه‌ی ریداس به هنرنمایی دوباره در بازی‌های ویدئویی به اتمام می‌رسد… «مبهوت کننده است.» او می‌گوید از کوجیما سوال کرده که آیا زمانی می‌رسد که گرافیک بازی‌ها به حدی تقویت شود که نیازی به بازیگر نداشته باشند؟ هیدئو در جواب گفته؛ «نه. هیچوقت نمی‌توان همچین کاری کرد. به روح احتیاج داری. یک انسان با احساسات واقعی انسانی لازم است.»

Death Stranding در 17 آبان ماه برای PS4 منتشر شده و نسخه‌ی PC هم در تابستان 2020 عرضه می‌شود.