Menu

با توجه به نظرات پیرامون بتای Battlefield V، چه تغییراتی در بازی اصلی اعمال خواهد شد؟ DICE توضیح می‌دهد

اکنون که چند روزی از اتمام بتا عمومی بازی Battlefield V می‌گذرد، DICE درباره چیزهایی که از این بتا یادگرفته و تغییراتی که در نسخه نهایی بازی اعامل خواهد شد، صحبت کرده است.

به گزارش پردیس‌گیم، در پستی جدید در سایت رسمی EA، استودیو DICE درباره نظرات بازیکنان و بازخوردهای آن‌ها نسبت به بتا Battlefield V صحبت کرده که در ادامه شاهد مهم‌ترین بخش‌ها آن خواهید بود.

سیستم attrition که سبب می‌شود بازیکنان با مهمات محدود و بدون هیچ بسته سلامتی اسپاون (Spawn) شوند، اصلاح شده است. در هنگام عرضه، اسلحه‌هایی مشخص، مهمات بیشتری خواهند داشت. هم‌چنین تمامی بازیکنان با کمی بسته سلامت زنده خواهند شد و دیگر نیازی نیست در میدان نبرد به دنبال بازیکن کلاس medic یا ایستگاه‌های مهمات باشند.

از این رو، تعداد ایستگاه‌های مهمات کاهش خواهد یافت. البته شما قادر خواهید بود در بعضی از نقاط مشخصِ مکان‌هایی که تسخیر کرده‌اید،‌ دقیقا به همان روش ساخت سنگر‌های مختلف، شروع به ساخت ایستگاه مهمات کنید.

قابل مشاهده‌‌بودن دیگر بازیکنان یکی از بحث‌ها و موضوعات داغ فاز بتای Battlefield V بود و بازیکنان بسیاری اعتراض داشتند که دیدن بازیکنان حریف در محیط‌های بازی بیش از اندازه سخت است. DICE قول داده این مشکل را با اعمال تغییراتی در سیستم نورپردازیِ بازی برطرف کند.

صفحه خون‌ریزی (Bleed out) که پس از مرگ ظاهر می‌شود نیز اصلاح‌شده و سرعت بیشتری به آن بخشیده شده است. اکنون مدت زمانی که منتظر بازیکنی از کلاس medic هستید، جزئی از زمان "اسپاون" شما حساب شده و دیگر نیازی نیست پس از اینکه کامل کشته‌ شدید، دوباره از اول چندین ثانیه برای "اسپاون"شدن صبر کنید.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، موضوع سریع‌ کشته‌شدن نیز یکی از بحث‌های داغ در میان بازیکنان بود. DICE از سیستم فعلی راضی است ولی بازهم بعضی از اسلحه‌هایی که قوی‌تر بوده و یا از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار بوده‌اند را ضعیف خواهند کرد.

یکی از دلایلی که بازیکنان حس می‌کنند بسیار زودتر از آن‌چه که باید در یک نبرد می‌میرند، به خاطر ارتباطات آنلاین است. به گفته DICE، فاز بتای بازی باگی داشت که سبب می‌شد گاهی اوقات بعضی از ضربه‌ها جمع‌ شده و به صورت یکجا عمل کنند؛ به همین دلیل عده‌ای به سرعت و به صورت ناگهانی کشته می‌شدند.

قابلیت دید خلبان‌ها نیز بررسی خواهد شد و DICE رویت دشمنان موجود برروی زمین را برای آن‌ها راحت‌تر خواهد کرد. در مقایسه با بتا، هواپیما‌ها در نسخه هنگام عرضه با ارتقاهایی نظیر رادار و یا منور همراه خواهند بود که کمک شایانی به آن‌ها خواهد کرد.

اما در زمینه وسایل نقلیه، DICE اشاره کرد که بازی اصلی وسایل نقلیه بیشتری با کلاس‌هایی متفاوت خواهد داشت که سبب ایجاد تعادل میان تسلیحات و قدرت حرکت تانک‌ها خواهد شد. در مجموع، DICE می‌خواهد برای هر یک از کلاس‌های تانک، نقشی خاص طراحی کند. برای مثال، تانک‌های سبک برای پشتیبانی از پیاده‌نظام و تانک‌های متوسط و سنگین برای کارهایی نظیر تسخیر و دفاع از موقعیت‌ها طراحی شده‌اند.

دراین زمینه DICE تایید کرد که سیستم تخریب و مبارزه تانک‌ها در هنگام عرضه از جزئیات بیشتری برخوردار خواهد بود. اساسا این بدین معناست که موتور، برجک متحرک بالای تانک (turret) و یا زنجیر تانک‌ها می‌توانند به صورت جداگانه از کار بیافتند.

نسخه اولیه این سیستم در بتا وجود داشت ولی در زمان عرضه، راننده‌های تانک‌ها قدرت مانور بیشتری برای تعمیر وسیله خواهند داشت؛ در آخر DICE اعلام کرد که مدت زمان خرابی تانک‌ها را هم کمی کاهش خواهد داد.

عنوان Battlefield V در تاریخ 20 نوامبر (29 آبان) برروی کنسول‌های PS4 و Xbox One و پلتفرم PC عرضه خواهد شد. در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.