Menu

نگاهی به نقدها و نمرات Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint؛ نقطه‌ی شکست Ubisoft در نسل هشتم

چند روزی از عرضه‌ی بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint می‌گذرد و از آن جایی که با یک بازی تماما آنلاین طرف هستیم، منتقدین کم‌کم شروع به انتشار نقدها و نمرات خود از این بازی کرده‌اند.

به گزارش پردیس‌گیم در Breakpoint نیز همانند بازی‌های گذشته تاکیدی ویژه برروی بازی به صورت گروهی و کار تیمی وجود دارد. Ubisoft در این نسخه همانند بازی‌هایی نظیر Death Stranding و Cyberpunk 2077 از افراد مشهور هالیوود نیز کمک گرفته و ما در Breakpoint شاهد حضور "جانی برنتال" (The Walking Dead و The Punisher) نیز هستیم.

در ادامه با هم برخی از نقدها و نمرات بازی را مرور می‌کنیم.

IGN Italia 78

این قسمت از سریِ Ghost Recon یک بازی شوتر خوب است که متاسفانه در بخش‌هایی گیم‌پلی استوار بازی را با یک ساختار نقش‌آفرینیِ ضعیف ترکیب کرده است.

VideoGamer 70

تردید داشتن نسبت به Ubisoft بسیار آسان است اما بازی در برخی بخش‌ها عملکرد خوبی دارد. Breakpoint یک شوتر خوش‌ساخت است که لوت‌باکس‌ها در بسیاری از بخش‌های آن جضور دارند. با حضور جانی برنتال، مطمئنا برای چند روز می‌توانید تجربه‌ای سرگرم‌کننده داشته باشید.

Everyeye.it 70

Breakpoint عنوانی است که می‌تواند بیشتر از نسخه‌ی پیشینِ خود یعنی Wildlands طرفداران و بازیکنان را سرگرم کند؛ اگرچه عدم وجود توازن و پیشرفت کافی به آن اندازه‌ای که از بازی انتظار می‌رفت، قدمی رو به جلو محسوب نمی‌شود.

Game Informer 60

لحظات پایانیِ Breakpoint مجموعه‌ی کلیِ بازی را به خوبی نشان می‌دهد. با اینکه در ابتدا حس پیروزی و خوشحالی به بازیکن دست می‌دهد اما در انتها چیزی به جز نابودی و یک خرابکاری دیوانه‌وار باقی نمی‌ماند. گاهی اوقات هنگام تجربه‌ی بازی با دوستانم واقعا به من خوش گذشت ولی به صورت مداوم از خودم می‌پرسیدم که چنین دنباله‌ای چگونه می‌تواند تا این حد مسیر را اشتباه رفته باشد.

Digital Trends 60

Ghost Recon Breakpoint یک بازی به شدت بلندپرواز و جاه‌طلب بوده که نسبت به نسخه پیشین خود بسیار درگیرکننده‌تر و متنوع‌تر است. شخصیت شرور بازی و داستان آن نیز پرداخت خوبی داشته و در مواقعی واقعا از او متنفر خواهید شد. اما متاسفانه، این شوتر سوم‌شخص و خوش‌ساخت اکثر اوقات به واسطه‌ی باگ‌ها و مکانیک‌هایی دست‌وپاگیر به چشم نمی‌آید. Breakpoint هم‌چنان ارزش تجربه‌کردن را دارد ولی احتمالا با گذشت زمان و روان‌تر شدن بازی به کمک آپدیت‌ها، تجربه‌ای بسیار بهتر ارائه دهد.

Atomix 58

Ghost Recon Breakpoint اگر زمان توسعه‌ی طولانی‌تری می‌داشت،‌ بدون شک تبدیل به بازیِ بسیار بهتری می‌شد. چرا که محصول فعلی حس یک بازی ناقص و نسخه‌ی بتا را انتقال می‌دهد.

GamesRadar+ 50

Ghost Recon Breakpoint علیرغم نزدیک بودن به نسخه‌ی پیشینِ خود، حس یک قدم رو به عقب در این سری را القا می‌کند؛ مکانیک‌ها و ویژگی‌های بازی نیز چیزهایی هستند که آن‌ها را در چند سال گذشته تقریبا در تمامیِ بازی‌های Ubisoft دیده‌ایم.

VGC 40

در مقایسه‌ای با نسخه‌ی پیشینِ بازی یعنی Wildlands، بازی Breakpoint نشان می‌دهد که Ubisoft هیچ ایده‌ای از خواسته‌های بازیکنان و اینکه بازی واقعا باید چه چیزی باشد، ندارد.

VG247 20

من واقعا می‌خواستم که Breakpoint را دوست داشته باشم؛ Ubisoft اخیرا توانسته بود بازی‌هایی متوسط نظیر Assassin’s Creed و Watch Dogs را با عرضه‌ی دنباله‌هایی خوب دوباره به سر زبان‌ها بیاندازد ولی به نظرم با Breakpoint یک قدم بسیار بزرگ رو به عقب برداشته است. در حال حاضر ترجیح می‌دهم به جای Breakpoint به تجربه‌ی Anthem بپردازم؛ حداقل جابجایی در محیط در آن بازی باعث نمی‌شود که بخواهم سرم را محکم به دیوار بکوبم!

میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک: 58

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.