Menu

شکست در ماموریت‌های Cyberpunk 2077 داستان را تغییر می‌دهد؛ اطلاعاتی از سیستم پیشرفت مهارت‌ها

Cyberpunk 2077 پیش از این برای مدتی بسیار طولانی در سکوت به‌سر می‌برد اما طی چند ماه اخیر با حضوری پر رنگ در E3 2018 و Gamescom 2018 که در روزهای اخیر هم شاهدی نمایشی تحسین‌برانگیز از گیم‌پلی آن بودیم، این عنوان به بحث داغ‌تری هم تبدیل شده است.

قابل درک است که مردم سوال‌های زیادی در رابطه با بازی داشته باشند و CD Projekt RED یک مصاحبه عمومی در انجمن خود برای پاسخ به برخی از این پرسش‌های داغ ایجاد کرده است. سوال‌های جالب زیادی پرسیده شد و بسیاری از آن‌ها پاسخ رضایت‌بخشی دریافت نمودند. به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، یکی از سوال‌های مورد توجه، مربوط به ماموریت‌ها و وضعیت باخت در آن‌ها بود که فیلیپ وبر به عنوان طراح ارشد ماموریت‌های Cyberpunk 2077، در پاسخ گفت شکست در این مراحل می‌تواند تاثیر معنادار و زیادی برروی داستان بازی بگذارد اما هرگز در صورت شکست در یک ماموریت، با صفحه Game Over روبه‌رو نمی‌شوید:

"بله، شما می‌توانید در ماموریت‌ها ببازید. با این حال، ما حالت Game Over نداریم مگر اینکه شخصیت شما در بازی بمیرد بنابراین شکست در یک ماموریت توسط شما، بخشی از داستان است و باید با عواقب آن مواجه شوید."

وبر در ادامه طی پاسخ به یک سوال دیگر، راجع به سیستم پیشرفت مهارت صحبت کرد. سیستم تکامل یافته Class در Cyberpunk 2077 از زمان E3 2018 بارها مورد بحث واقع شده که آزادی زیادی در ساخت هر نوع شخصیتی به شما می‌دهد اما با توجه به صحبت‌های وبر، اگر بازیکنان بخواهند، می‌توانند شخصیت‌های متخصص‌تر و ویژه‌تری بسازند که یا کاملا ساختار محکم و تانکی داشته باشند، یا شامل حالتی نینجا مانند شود:

"شکل واقعی پیشرفت مهارت، همچنان چیزی است که به‌طور کامل در مراحل توسعه به‌سر می‌برد. چیزی که ما می‌دانیم، این است که 3 حالت را می‌توانید انتخاب کنید. این حالت‌ها با نام Solo ،Netrunner و Techie شناخته می‌شوند. در مقایسه با The Witcher، ما آزادی بیشتری در کارایی این مهارت‌ها و میزان تنوع آن‌ها داریم اما در The Witcher 3 تمام این مهارت‌ها باید برای شخصی مثل گرالت که یک جادوگر محسوب می‌شد، عاقلانه به‌نظر می‌رسید. داشتن این آزادی همچنین بدان معناست که ماموریت‌ها را می‌توان به روش‌های متفاوت بیشتری به پایان رساند."

وبر در پاسخ به یک سوال دیگر گفت "اگر کلاس Solo را با ساختاری محکم به‌همراه سلاح‌های بزرگ بسازید، می‌توانیم شخصیتی قدرت‌مند داشته باشیم. شما شاید همچنین بخواهید شخصیتی به مانند شبح را صاحب شوید یا اساسا همان سایبر نینجا که مهارت‌هایی هم برای آن وجود دارند."

در نمایش گیم‌پلی بازی هم توانستیم این موارد را مشاهده کنیم و حتی ماهیت متفاوت ماموریت‌ها هم نشان داده شد اما اینکه چگونه این‌ها در یک خط داستانی احتمالا 50 تا 100 ساعته اجرا می‌شوند را باید دید.