Menu

گزارش: Bully 2 “وجود داشت” و “قابل بازی بود” اما “هرگز به سرانجام نرسید”

شایعه ساخته شدن دنباله عنوان پرطرفدار Bully توسط Rockstar Games مدت‌هاست که بر سر زبان‌ها می‌چرخد اما این عنوان همچنان توسط هیچ مرجع معتبری تایید نشده است. با وجود اشاره به این بازی در جدیدترین افزونه آنلاین عنوان Grand Theft Auto 5 اما به نظر می‌رسد که طرفداران همچنان برای بازگشت یکی از دوست داشتنی‌ترین و البته جنجالی‌ترین ساخته‌های Rockstar انتظار بکشند.

به گزارش پردیس گیم، گزارش جدیدی که وبسایت VideoGamesChronicle به نقل از یک منبع آگاهِ نزدیک به Rockstar Games منتشر کرده، تایید می‌کند که پروسه ساخت Bully 2 بعد از عرضه عنوان Red Dead Redemption در ماه مه 2010 کلید خورده و تا پایان سال 2013 نیز ادامه پیدا کرده است اما در نهایت پیش از آنکه به نتیجه مشخصی برسد، متوقف شده است.

بر اساس ادعای منابع وبسایت VGC، دن هوسر بعنوان یکی از موسسین Rockstar همراه با برخی دیگر از توسعه‌دهندگان این شرکت مدت کوتاهی پس از عرضه Bully، برای نگارش داستان دنباله این بازی اقدام کردند، داستانی که بار دیگر جیمی، شخصیت اصلی عنوان ابتدایی، را باز می‌گرداند اما یکی از مشکلات اصلی این تیم نویسندگی، هدف کلی داستان بود و آنها نمی‌دانستند که در قسمت دوم جیمی را درگیر چه مسائلی کنند.

داستان Bully 2 از خانه پدرخوانده جیمی شروع می‌شد اما Rockstar Games هرگز نتوانست در مورد ادامه ماجرا به تصمیم مشخصی برسد. اینکه Bully در قسمت دوم، ماجراهای یک سال تحصیلی دیگر را روایت کند، بازیکنان را به دانشگاه ببرد یا ایده‌های دیگر. بر اساس گزارش، VGC یکی از تیم‌های شعبه Rockstar New England به مدت 12 تا 18 ماه بر روی ساخت Bully 2 کار کرد اما تلاش این تیم، ثمری را در پی نداشت.

بخش بسیار کوچکی که از Bully 2 بر روی موتور گرافیکی اختصاصی Rockstar یعنی RAGE، موتور پایه بسیاری از عناوین مهم این شرکت از جمله GTA 5 و Red Dead Redemption 2، ساخته شد، دارای عناصر گیم‌پلی جهان آزاد بوده است. منبع VGC در این رابطه گفت "Bully 2 وجود داشت، قابل بازی بود و شرم آور است که هرگز به سرانجام نرسید."

اخیرا نیز شایعه‌ای در مورد Bully 2 منتشر شد که به جزئیات مشابهی اشاره داشت.