Menu

نگاهی به اولین نقدها و نمرات Pro Evolution Soccer 2019؛ پیشرفت‌ها همچنان ادامه دارند

عنوان Pro Evolution Soccer 2019 که با نام PES 2019 شناخته می‌شود، جدیدترین نسخه‌ی بازی شبیه ساز فوتبال شرکت Konami می‌باشد که توسط موتور قدرتمند Fox Engine توسعه یافته است، این موتور در گذشته برای ساخت عنوان Metal Gear Solid V: The Phantom Pain مورد استفاده گرفته بود. امسال Konami تلاش زیادی برای به دست آوردن لایسنس تیم‌ها و لیگ‌های جدید انجام داده است و قرار است در این نسخه شاهد لیگ‌های کشور فرانسه، دانمارک، پرتغال، بلژیک، سوئیس، اسکاتلند، آرژانتین به صورت کاملا لاسینس شده باشیم. علاوه بر آن لیگ روسیه به صورت انحصاری در این بازی قرار دارد و در عنوان رقیب Fifa 19 قرار نیست لایسنس شود.

علاوه بر آن مدتی پیش قرار داد Konami و UEFA به پایان رسید و اینبار مجوز استفاده از جام قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و سوپر کاپ UEFA در دستان Electronic Arts و بازی Fifa 19 قرار دارد. اکنون بیایید با هم خلاصه‌ای از اولین نقد و بررسی‌ها و نمرات این بازی را مطالعه کنیم:

Game Informer: 85

"این فرنچایز در حال دور شدن از شکوه و عظمت‌های گذشته‌ی خود است و این موضوع باعث می‌شود که ضعف‌های بازی بیش از پیش ناامید کننده ظاهر شوند."

IGN: 82

"اگر امسال از میان دو عنوان PES 2019 و Fifa 19 خواستید که PES را انتخاب کنید می‌توانید شاهد توجه ویژه‌ای بر روی بازیکنان باشید که جزو نقاط قوت اصلی بازی است و آن را با نسخه‌های سال‌های گذشته‌اش کاملا متفاوت می‌کند."

Gameblog.fr: 80

"عنوان PES 2019 توانسته تا با یک گیم پلی‌ای که به خوبی طراحی شده و همچنین جلوه‌های بصری زیبایش، تجربه‌ای بسیار جذاب و رضایت بخش را برای شما به همراه بیاورد. حقیقت این است که وقتی که وارد زمین بازی می‌شوید، واقعا می‌توانید اوقات شگفت انگیزی را سپری کنید، البته باید سوت‌های متعدد و بعضا الکی داور را کمی فراموش کنید و تنها به بازی کردن بپردازید. البته بازی از لحاظ محتوا واقعا ناقص است و همچنین به رابط کاربری بازی نیز چیز جدیدی اضافه نشده است. موارد منفی گفته شده برای کسانی که به دنبال فوتبال بازی کردن با دوستانشان هستند، شاید زیاد مهم نباشد اما برای کسانی که انتظار بیشتری دارند، باید بگویم که Konami امسال هم شما را ناامید خواهد کرد."

Twinfinite: 70

"می‌توان از بعضی نکات منفی بازی چشم پوشی کرد. این عنوان از لحاظ تبدیل شدن به یک بازی فوتبال واقعی، واقعا پیشرفت کرده است و این واقعا قابل تحسین است. اما باید بگویم با اینکه این بازی تحسین می‌کنم، در مواردی واقعا ناامید شدم زیرا واقعا هیچ پیشرفتی در آن‌ها صورت نگرفته است."

We Got This Covered: 70

" Pro Evolution Soccer 2019 توانسته به یک دستاورد در سری برسد، در حالیکه بازهم چندین مشکل مربوط با سازمان‌ها و لایسنس‌ها در آن دیده می‌شود"

Eurogamer: بدون امتیاز

"این عنوان از لحاظ گیم پلی فوتبالی خود واقعا باشکوه است، اما عدم پیشرفت PES در جاهای دیگر باعث می‌شود تا بر ارزش‌های بازی خدشه وارد شود."

Gamespot: 90 (امتیاز موقت)

"کمبود لایسنس‌های لیگ‌ها هنوز در PES باقی مانده است، اما این عنوان هنوز به پیشرفت‌های خود در زمین و گیم پلی فوتبالی‌اش به صورت چشمگیری ادامه می‌دهد و در این زمینه واقعا شاهد یکی از بهترین و رضایت بخش‌ترین بازی‌ها در تمام دوران‌ها هستیم."

Metacritic: 80