Menu

قابلیت کراس‌پلی کنسول PS4 از مرحله بتا خارج شد و در دسترس تیم‌های بازی‌سازی قرار گرفت

در سپتامبر سال گذشته بود که شرکت Sony در پی درخواست چند ماهه طرفداران و فشار تیم‌های بازی‌سازی، سرانجام از موضع خود در قبال اضافه شدن قابلیت بازی میان پلتفرمی (Cross-platform play) برای عناوین PS4 کوتاه آمد و این امکان را برای کاربران کنسول نسل هشتمی خود فراهم کرد که بتوانند در کنار بازیکنان Xbox One و Nintendo Switch به تجربه عنوان پر طرفدار Fortnite بپردازند.

Sony امکان بازی میان پلتفرمی را به صورت آزمایشی برای PS4 فراهم کرد اما تاکنون به عناوین محدودی اجازه پشتیبانی از این قابلیت را داده است. برخی بازی‌ها مانندRocket League ، Dauntless و عنوان آینده Call of Duty: Modern Warfare بر روی PS4 نیز از امکان بازی میان پلتفرمی پشتیبانی می‌کنند اما Sony به برخی دیگر از عناوین همچون War Thunder هنوز برای پیاده‌سازی این قابلیت بر روی کنسول خود چراغ سبز نشان نداده است.

به گزارش پردیس گیم،اما تعداد عناوین پشتیبانی کننده از قابلیت بازی میان پلتفرمی بر روی PS4 در آینده انقدر محدود نخواهد بود. در مقاله‌ای که به تازگی توسط وبسایت Wired در مورد تغییرات سرویس PlayStation Now منتشر شده، تایید شده است که برچست بتا از قابلیت بازی میان پلتفرمی بر روی کنسول PS4 برداشته شده است. Sony هنوز بیانیه‌ای در تایید رسمی این خبر منتشر نکرده اما ظاهرا وبسایت Wired اطلاعات خود در این رابطه را مستقیما از رئیس و مدیرعامل Sony Interactive Entertainment یعنی جیم رایان دریافت کرده است.

بنابراین از این پس تمامی تیم‌های بازی‌سازی بدون دریافت تاییدیه خاصی، می‌توانند برای پیاده‌سازی قابلیت بازی میان پلتفرمی برای عناوین خود بر روی PS4 اقدام کنند. بر اساس گفته جیم رایان، با پیشرفت و مورد توجه قرار گرفتن تکنولوژی‌های استریم و تیره شدن مرز میان پلتفرم‌ها، پیاده‌سازی امکان بازی میان پلتفرمی و تغییرات سرویس PS Now، به حفظ PlayStation بعنوان یک برند رقابتی و مطرح در آینده صنعت بازی کمک خواهد کرد.

البته سازندگان عنوان War Thunder در مصاحبه اخیر خود اعلام کردند که Sony احتمالا همچنان قوانینی را برای سازندگانی که خواهان پیاده‌سازی قابلیت بازی میان پلتفرمی بر روی PS4 هستند، در نظر خواهد گرفت. به هر حال فعلا در این مورد نمی‌توان قضاوت کرد اما شکی نیست که حداقل عناوین چند پلتفرمه مهم مانند Modern Warfare در آینده از این قابلیت بر روی همه پلتفرم‌ها پشتیبانی خواهند کرد.